Toon posts:

[TEMPS] Nu weet ik het niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n PC'tje heeft altijd redelijke temps gehad (max 45 stressed) tot een paar weken geleden. Nu krijg ik de volgende temps stressed (bij benadering)

CPU - tussen 70 en 75
mobo - 65
case - 35

Specs voor m'n pc

bij het gaan van Idle naar stressed schiet de CPU temp van rond de 50 door naar 65 ongeveer.

ik heb zelfs nieuwe koelpasta gebruikt, maar niks. ALs ik naar de case temp kijk, zie ik 1-2-3 niks mis met de airflow, maar is iets mis met de temp overdracht.. Ideëen iemand? :?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Misschien is de bevestiging van je koeler zwakker geworden ofzo? Wat voor koeler zit er op?
Draait de fan van je koeler misschien langzamer dan eerst?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Als je een case temp hebt van 35c zou ik zeggen, zorg eerst een voor een betere airflow zodat die temp omlaag gaat. Is deze temp het zelfde als je kamertemp., bv. 22c zal de rest van je spullen in je case ook een stuk koeler worden.
Probeer eens met je case open, als het dan beter is weet je dat je airflow niet goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Whuzz schreef op 10 september 2002 @ 12:36:
Misschien is de bevestiging van je koeler zwakker geworden ofzo? Wat voor koeler zit er op? Draait de fan van je koeler misschien langzamer dan eerst?
Er zit gewoon een standaard koeler op. En die bevestigingen zijn nog steeds even lastig om te zetten of weg te halen. Voor de rest draait de fan even snel als voorheen.
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 12:47:
Probeer eens met je case open, als het dan beter is weet je dat je airflow niet goed is.
Met case open, zelfde temps overigens. Staan lekker 4 HD's te draaien op 7200rpm

Verwijderd

Zet hem open met een fan erin blazend, kijk of de temp dan zakt.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Veel stof op je heatsinks?

Verwijderd

Topicstarter
Gman schreef op 10 september 2002 @ 15:45:
Veel stof op je heatsinks?
Lekker schoon... moet misschien de onderkant boenen.. verder, sta ik echt open. Even ergens een ventilator lenen en in de open kast laten blazen zoals a.p.v voorstelt

Verwijderd

ik weet niet welk moederbord je hebt , maar je kan proberen de bios te flashen.
Had het eerst ook en toen zag ik dat die bug verholpen was :).
Misschien bij jou ook zo.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Een bug die zoveel hitte veroorzaakt? Lijkt me sterk...

Wtf, 65° mobo, en CPU 70-7.... omfg daar gaat iets serieus niet goed! Ik had eerst ook hele hoge temps, maar die zijn nog steeds 10 of meer graden minder!!! Wat bleek: brakk... nee GEEN airflow! Fan in de voeding was mijn enige outtake |:(
Oplossing: 92mm fan onder de voeding gezet, gat gedremelt, en alles werd meer dan 10° koeler! Ook hier maakte niet veel uit of case open of dicht was, heel gek...

Maarre, 4 7200RPS HD`s, wauw, geen wonder dat het zo heet wordt. Het zijn net kacheltjes, die van mij wordt ook loeiheet. Maar goed, ik zou als ik jouw was je systeem heel snel wat lucht geven, want 70-75° voor een P4 is niet echt gezond...
Want wat voor fans heb je nu en waar zitten ze?
BTW heb je laatst niet perongeluk een nieuw progje voor je temps geinstalleerd... wil onderling nog wel eens flink verschillen. Kijk anders bij de BIOS wat die voor temps geeft....

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu te idlen, <30% verbruik en de temps zijn
CPU 60º
HD1 43º
HD2 39º
system (mobo) 50º
Case 36º
de temps van CPU en system komen overeen met wat ik in de BIOS lees. Ik gebruik speedfan 4.05 voor de temps.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 18:50
Ej misschien is je koelprut wel 'verlopen', ik doe het altijd om de _zoveel_ maanden ff vernieuwen.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://curdsign.com/nighel/images/temps.jpg

Een snapshot van de temps. Ik ga dit weekend weer kijken wat ik kan doen.

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik had laatst een desktop computer met defecte ventilator in de voeding. Voeding gaat niet gelijk kapot, alleen straalt deze zoveel warmte uit naar het moederbord dat deze erg heet wordt.

Verwijderd

Je blowers waren schoon volgens jezelf, maar doe er nou voor de gein es ff de stofzuiger erop. Ik heb een soortgelijk probleem gehad en vloog in stressed naar iets van 75 graden... Kep toen de stofzuiger op me cooler gezet en blijkbaar heel veel stof weggezogen wat niet echt zichtbaar was, en daarna had ik gewoon weer stressed 45-50 graden..

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Ff stofzuigen doe ik ook regelmatg, en helpt echt veel hoor. Als je ziet dat je temps systematisch omhoog gaan, probeer het dan ff.

Scheelt bij mij altijd 5-10°
(maja, dan ook wel veeeel stof..zou me kamer beter wa regelmatiger kuise :P)

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Pagina: 1