[MySQL] komma als decimaal scheidings teken

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Zie titel :)
Ik vroeg me af of het mogelijk is om in MySQL voor float datatypes een komma als scheidingsteken voor de decimalen te gebruiken in plaats van de standaard punt.

Ik kan er niets over vinden in de MySQL manual en ook hier niet... Ook in my.cnf kan ik geen instelling vinden die hierover gaat...

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Waarom niet bij het genereren van de output de . door een , vervangen ?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat zou je moeten zoeken in locale-support, geloof niet dat mysql daar echt kaas van heeft gegegeten.
En waarom zou je het willen? :)
Je applicatie kan dat toch ook wijzigen voor je? Sterker nog, de meeste applicaties zullen intern ook met "punten werken" :P

• Martin Sturm
Mja.. ik dacht al wel dat het niet zou kunnen :). PostgreSQL kan het geloof ik wel (en anders doet ODBC het) want ik heb wel eens voor een bedrijf VB geprogrammeerd, en daar kon je gewoon decimalen met een komma in de DB kwakken zonder dat dit mis ging.

Maar de reden dat ik dit wil is dat ik voor iemand een prijslijst systeem aan het maken ben, waarbij prijslijsten van leveranciers geïmporteerd moet worden die prijzen met komma's bevatten. Ik heb het nu alweer opgelost door met een str_replace de komma door een punt te vervangen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:52

Crazy D

I think we should take a look.

Een , als decimaal teken is niet echt handig dus hopen dat mysql dat niet gaat ondersteunen ;) dan krijg je toch een raar effect als je
insert into tabel (iets, prijs)
values('blah', 5,25)
doet...

Is de . of , bij weergave niet afhankelijk van de serversettings? (in Vbscript onder IIS worden gewoon de windows settings gebruikt bij weergave)

Exact expert nodig?

• Martin Sturm
hm.. het is met PHP en MySQL.. heeft php iets van dergelijke instellingen...
wel een goed idee om es ff daar naar te kijken :)
Pagina: 1