IP$ password

Pagina: 1
Acties:

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 07:12

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Topicstarter
Ik heb een netwerk 1 pc met win98 en 1 pc met windows 2000 als ik met win98 op de andere pc wil kijken (bestanden) dan zegt hij:
/dirco/ip$
password:

wat voor password moe ik invullen.
(volgens mij is deze vraag al geweest maar ik kon hem nie vinden :(

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Verwijderd

Je moet op die win 98 pc inloggen als een gebruiker die ook geinstalleerd is als gebruiker met voldoende rechten op je win2000 bak. dan heb je dat prob niet meer of je moet op je win98 bak als om dat ip$ gebeuren vraagt dat wachtwoord invoeren wat je bij je win2000 bak als wachtwoord ingevoerd hebt.
Zo gaat dat tenminste bij Linux SAMBA server

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Normaal gesproken werkt dat van pimz idd, amar het gaat hier om een share met een $ erachter, otewel een hidden share. En daar ken je geen passwoord van instellen, voorzover ik weet altrhans niet. Wat ik deed, was gewoon de share opnieuw maken (nieuwe share) en van deze share instellen wie er op mogen.

Verwijderd

Als ik me niet vergis is IP$ uberhaupt geen share (never nooit niet). Das een algemene melding in mijn ervaring die opduikt als je shares op de een of andere wijze nie goed geconfigureerd zijn.

BTW: je linux (samba) pwd moet wel overeenkomen met je winpaswoord (of andersom natuurlij) of je moet een password chat definieren in de samba config.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als ik me niet vergis is IP$ uberhaupt geen share (never nooit niet). Das een algemene melding in mijn ervaring die opduikt als je shares op de een of andere wijze nie goed geconfigureerd zijn.[/quote]Da's wel een share. Tis een default share voor toegang tot de PC, maar deze kan niet aktief gebruikt worden. (het nut ontgaat mij idd ook een beetje)
Je moet inderdaad een 2e share aanmaken voor een bepaalde drive die je wil sharen en die instellen op je gebruikers account wachtwoord en username als je deze niet telkens wilt in typen (je logon is dan meteen authorisatie voor de shares).

Wat je ook moet hebben om te praten en sharen met Win9x bakken is het NetBUI protocol (op beiden) en MS Networking op de 9x bak. (Op win2k is dat standaard al geïnstalleerd).
Je kunt hier bij komen door naar netwerk configuratie te gaan en bij protocollen het NetBUI protocol toe te voegen (is dus een standaard MS protocol voor mini netwerkjes) en bij services de MS Network service.

Succes!

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 20:59 schreef CyberJunk86. het volgende:
Wat je ook moet hebben om te praten en sharen met Win9x bakken is het NetBUI protocol (op beiden) en MS Networking op de 9x bak. (Op win2k is dat standaard al geïnstalleerd).
Je kunt hier bij komen door naar netwerk configuratie te gaan en bij protocollen het NetBUI protocol toe te voegen (is dus een standaard MS protocol voor mini netwerkjes) en bij services de MS Network service.

Succes![/quote]Waarschijnlijk staat op 1 van de 2 pc's al tcp/ip geinstaleerd voor internet, dus ik zou gewoon lekker het tcp/ip protocol gaan gebruiken i.p.v. Netbui, want meerdere protocollen tegelijk maken je PC alleen maar langzamer. (en je netwerk brakker)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Die IP$ was het btw geen IPC$ is voor internal procedure call :)
Ennuh het password van dergelijke shares is een random string die wordt aangemaakt bij het installeren van windows het admin password is ook geldig :)
Verder zijn het doodnormale shares die dus ook gewoon bruikbaar zijn, heb zelf voor me koe een remote buffer share gemaakt 'dnet$' die kan je bij het browsen niet zien maar je kan er wel direct naartoe connecten.

Powered bij meergranenbrood.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:17

McMiGHtY

- burp -

Om te sharen hbe je helemaal geen Netbeui nodig. Gebruik lekker tcp/ip das een stuk sneller en veiliger. Meerdere protocollen maken je bakkie inder daad een stuk trager.

De share die je zit zal inderdaad IPC$ zijn en geen IP$. Dis een standaard share die door NT/win2k gemaakt wordt.

WIl je onder NT/Win2k een share aanmaken en rechten toekennen? Maak een user aan. Maak een share aan. geef de user die je net aangemaakt rechten hiertoe. Log op je win98 bakkie in als die zelfde user met het zelfde pasword en het moet werken.

Leuker is nog als je je bakkie configt als PDC en en de users laat inloggen maar daar heb je server voor nodig

Verwijderd

Zoals hierboven al vermeld staat is het gewoon een hidden share, gebruikt onder NTFS. Je moet gewoon het admin password van je server gebruiken en je komt er op....
Als admin kun je immers altijd inloggen...
doe maar eens op die 98se:
start --> uitvoeren
\\naam-van-de-server\c$

Kijk eens aan! =) Je komt er zo maar op! :)
(mits je het wachtwoord hebt uiteraard)

Wat ik trouwens altijd doe: mocht je willen dat ook andere computers kunnen komen op dirs op de server, zonder dat je ze je admin pass hoeft te geven, of dat je allemaal users moet gaan zitten aanmaken, maak gewoon een extra partitie aan van een gieg ofzo en laat deze gewoon FAT. Dan zijn je NTFS partities lekker veilig. Komen ze never de nooit niet meer op dan!

Verwijderd

Dit had ik ook en heb dit opgelost door bij Gebruikers en wachtwoorden de gebruikers groep Gasten aan te zetten!

Dit stond standaard uit bij mij,
en na dit aan gezet te hebben vroeg hij helemaal nergens meer om!
Pagina: 1