Toon posts:

TFT & CRT op 1 videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb me onlangs een lcd(met dvi-ingang) aangeschaft en ben reeds in het bezit van een crt monitor. Nou vroeg ik me of of het mogelijk is om een dual monitor combinatie te maken met behulp van een AGP kaartje waar zowel een DVI uitgang op zit en een VGA uitgang.(zoals meeste GF4 TI4200 kaartjes). Kan dit of heeft hier iemand ervaring mee?

Met Vr. Groeten,
Songbo

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, dat kan > bij nVidia heet dat nView (of TwinView, afhankelijk van de versie drivers die je hebt).
Ook ATi en Matrox kunnen dat (resp. HydraVision en PowerDesk).

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waar je eventueel (weet niet wat je ermee wilt gaan doen) op moet letten is of de kaart 1 of 2 ramdacs heeft, met 2 kan ie 2 schermen op verschillende res. en refresh rates draaien...

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 10 september 2002 @ 12:03:
Waar je eventueel (weet niet wat je ermee wilt gaan doen) op moet letten is of de kaart 1 of 2 ramdacs heeft, met 2 kan ie 2 schermen op verschillende res. en refresh rates draaien...
Ik zou graag bijvoorbeeld een compiler op de ene monitor debuggen en op de ander de applicatie laten draaien. Of op eentje een film bekijken en op de ander een tekst lezen. Wat ik van twinview heb gelezen gaat dit niet. Met 2 verschillende ramdacs wel?

Met Vr. Groeten,
Songbo

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 12:06:
[...]

Ik zou graag bijvoorbeeld een compiler op de ene monitor debuggen en op de ander de applicatie laten draaien. Of op eentje een film bekijken en op de ander een tekst lezen. Wat ik van twinview heb gelezen gaat dit niet. Met 2 verschillende ramdacs wel?

Met Vr. Groeten,
Songbo
Volgens mij kan dat met nview en hydravision en matrox dual head. Zoals ik al zei dient de extra ramdac om de 2 schermen op verschillende res. en refresh te draaien, maar als je beide schermen op dezelfde refresh en res. wil draaien maakt het volgens mij niet veel uit.

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 12:06:
[...]

Met Vr. Groeten,
Songbo
groeten doen hoeft hier geloof ik niet...

Wat je ook doet: Gebruik niet die F***in NView. Gewoon de native Windows multi display mogelijkheden gebruiken. Werkt als een trein, geen gezeik, precies wat jij wilt!

System Specs

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Heeft een DVI uitgang op de videokaart nog wel een RAMDAC nodig? Er is toch geen Digital to Analogue Conversion meer bij DVI :?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• pagani
  • Niet online
EXX schreef op 10 september 2002 @ 12:13:
Heeft een DVI uitgang op de videokaart nog wel een RAMDAC nodig? Er is toch geen Digital to Analogue Conversion meer bij DVI :?
Klopt! Excuuuuuse me... Je kan gewoon gaan voor een ti4200, zou zelf gaan voor een gainward of leadtek by the way...
Pagina: 1