Toon posts:

Layers in je HTML

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af wat er zo handig is aan layers. Ik hoor er nu steeds vaker van, maar ik zie het nut hier van alleen niet in. Wat kan je nu makkelijker met layers of kan je met layers wat je met wat anders niet kan....

blaat maar raak :)

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54
mooi dropdownmenuutje bouwen?

Verwijderd

Topicstarter
DHTML ?

Verwijderd

Check http://webfx.eae.net/ en ga dan naar:
Articles->Widgets->Combobox daar kan je op demo klikken.
Op deze site staan trouwens nog meer coole dingen die je kan doen met DHTML

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

www.getElementById.com

kan je ook heel veel vinden :)

en t is superhandig :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Moeten wij jou nou gaan overtuigen van de heiligheid (;) )van layers omdat je er zelf nog niet van overtuigd bent ? :P

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Check mijn site maar eens, dat is het meest simpele wat je met layers kunt doen. Dynamische pagina's are the magic words.

Verwijderd

Bij dynamische pagina's denk ik niet gelijk aan een pagina met layers, maar je zou het zo kunnen noemen ja. Theoretisch.

Bij dynamisch denk ik aan gescripte sites, waarbij je input kan geven welke vervolgens wordt gebruikt om de site aan te passen aan jouw voorkeuren cq instellingen. Maar goed, dit is uiteraard betwistbaar.

Verwijderd

Je kunt bijvoorbeeld de inhoud van je pagina opdelen in logische containers (DIVs) en dan eventueel:
  • Deze containers onafhankelijk positioneren,
  • Deze containers (on)zichtbaar maken,
  • Deze containers overschrijven met nieuwe content.
Maar in feite zijn de mogelijkheden alleen door je eigen fantasie begrensd.

Eenvoudig gezegd:

Je kunt jezelf met layers (DIVs) een hele bak werk besparen.

Verwijderd

Layers zijn op zich een wat vage term. Een layer is niet altijd een div, en vice versa. In principe heeft het niet zozeer met HTML te maken, aangezien het CSS is wat layers mogelijk maakt.

Met HTML alleen kunnen elementen elkaar niet overlappen, en werk je in 2d. Met CSS kun je elementen naar voren of achteren halen, en in iedere richting verplaatsen. In dat geval nomen we iets meestal een layer. Met CSS kun je uiteraard nog veel meer.

Een pagina met layers is niet altijd dynamisch en vice versa. Wel zie je vaak dat dynamische pagina's layers bevatten, maar het is geen vereiste.

/me vind 'layer' ook eigenlijk een verkeerde term.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* HunterPro heeft toevallig met behulp van Cheatah, CSS en div's een stukje site in elkaar gedraaid. Dit zou een _hel_ zijn om met de hand uit tables op te bouwen, en automagisch slicen haat ik omdat je code er zo brak van wordt.

Check hoe schoon die code is. Hoe weinig je nodig hebt om al die elementen neer te zetten.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 11:49:
Ik vraag me af wat er zo handig is aan layers. Ik hoor er nu steeds vaker van, maar ik zie het nut hier van alleen niet in. Wat kan je nu makkelijker met layers of kan je met layers wat je met wat anders niet kan....

Kerel onder welke rots heb jij al die tijd gezeten? :?

Google ff een beetje rond en je vindt vast meeeer dan genoeg :)

Verwijderd

Topicstarter
Kerel onder welke rots heb jij al die tijd gezeten?
stonehenge :P

Maaruh .. als je DHTML't dan werk je dus ook met layers.

en Cheatah: de naam layers komt waarschijnlijk omdat je in verschillende lagen kan werken .. maar dat lijkt me logisch. Dat in lagen werken misschien het uitgangspunt was toen ze layers gingen bedenken.
Pagina: 1