Toon posts:

scanner kapoet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallohallo,
Ik heb een HP scanner (scanjet 5200C) die reeds buiten de garantie valt. Hij is stuk want de lamp gaat niet aan of de lamp zelf is stuk. Reparatiekosten bij HP nederland zijn f245 ex. Dan moet je hem ook nog naar ze toe sturen. Heeft iemand zelf wel eens zo'n scanner gerepareert? Hoe kom ik erachter of de lamp stuk is of niet? Kost zo'n lamp?
Mzzl

Verwijderd

Topicstarter
any1?

Verwijderd

Dais een moeilijke.
Die lampen zijn al niet erg goedkoop lijkt me. Je zou em open kunnen maken en eerst kunnen kijken of er ergens iets doorgebrand is of dat er een lost contact zit. Is dat niet zo dan ben ik bang dat je een nieuwe lamp moet bestellen en dan zet je em zelf erin. Opsturen en door hp laten maken kost bakke met geld aangezien ze daar een mannetje moeten betalen a xx,- per uur.
Eerst zelf even kijken of je het kunt oplossen. En als de lamp zelf nieuw niet zo duur is kun je beter dat doen dan em opsturen. Lukt het je niet dan is dat jammer en zou ik eerder gewoon voor een nieuwe scanner gaan aangezien 250,- een boel is!

Verwijderd

Ja, ik denk dat je voeding kapoet is omdat hij helemaal niks meer doet. Het power lampje gaat toch ook niet meer aan?

Ik had dit met een Microtek Scanner en heb er nu een hele oude voeding aan hangen van zo'n oude IBM ps/2 machine, van die disken van ongeveer 30x40 cm werkt nu weer prima!

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is ok (ik geef hem elke dag weetabix:)); De lamp gaat wel heen en weer maar blijft gewoon uit; ik krijg dus 'zwarte' scans. Ik ben best handig met elektronikaa maar ik vind het bij een scanner een b-tje tricky om hem uit elkaar te schroeven ivm loopwerk. Geen zin om dat te verprutsen. Of heeft iem. hier ervaring mee die zegt dat dat niet zo'n vaart loopt?

Verwijderd

Loopwerk zat bij mij wel stevig in elkaar!
Dus denk dat dat niet zo'n probleem is, gewoon uit elkaar halen, en als het niks wordt gewoon weer inelkaar!

Verwijderd

Topicstarter
Dankie.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Je zou evt. met die lamp naar een lampenspeciaalzaak kunnen gaan, wie weet hebben ze er een of kunnen ze 'm bestellen en dan ligt de prijs een stuk lager dan bij HP zelf.
Ik heb het ook een keer gedaan met een trustscanner, met die nieuwe lamp (40 piek) waren de kleuren nog mooier ook :)

Niet?
[Specs]

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:06
Geil icoontje boog! :P

Verwijderd

Topicstarter
Dankie:9
Pagina: 1