Toon posts:

[DHTML] sopwith game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is 't spelletje sopwith in DHTML (of in ieder geval de basis ervan).
Werkt alleen in Internet Explorer en Mozilla.

http://www.paragin.nl/dhtml/new/

Verwijderd

hij is leuk! :)

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54
die berg is wel hard hoor :D
wel vet gemaakt

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

SPAM, of heb je hier nog andere bedoelingen mee.

Want wij tweakers zijn hier niet van onder de indruk.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Leuk, maar ? :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

Altaphista

1. check manual, 2. ask

koel, en goed gemaakt. old times...
alleen zie ik als ik opstijg geen grond meer :) maar dat weet je vast wel omdat het nog maar de basis is

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Yogho:
Spreek voor jezelf, jah!! ;)

Ik vind 't best geinig, 't zou alleen geen kwaad kunnen de controls wat meer intuitief te maken.... ik zit nou elke keer na te denken over welk knopje ik precies in moet drukken.

suggestie:
\/ optrekken
/\ duiken
< remmen
> gassen

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Ik wil landeh! Straks is mijn bezine op, maar da kan nie heh ?

Misschien wel leuk om het uit te bouwen (wat je waarschijnlijk nog van plan was).. wat andere vliegtuigjes of voorwerpen erbij ofzo..

Hoelang ben je er trouwens mee bezig geweest?

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Hij's cool :) maar komt er nog een missie oid? dat je dus tegenstanders enzo mag afschieten?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Yogho schreef op 10 september 2002 @ 11:49:

Ik vind het wel cool !!

Verwijderd

Yogho schreef op 10 september 2002 @ 11:49:

Afgezien van het feit dat Yogho dit natuurlijk tien keer beter kan en hier niet van onder de indruk is;

hij's gaaf! Maar inderdaad wel tijd voor uitbreiding..... (-:

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier denk ik 1 á 2 dagen mee bezig geweest.
Heb me eerst verdiept in het object georienteerd programmeren in javascript.. wat ik daarvoor nog nooit gedaan had. Toen ik dacht dat ik 't wel een beetje begreep wou ik iets leuks hebben om te maken, toen kwam 't idee van sopwith.
Probleem was eerst nog wel om te checken of je de grond raakt of niet.. dat heb ik opgelost door een gif te maken met alle bergen erin enzo en die door een phpscriptje te gooien die als output een array had met voor elke x-waarde de bijbehorende y-waarde van de eerste zwarte pixel. Daarna kon je gewoon checken of 't vliegtuig gecrasht was en als dat zo was op die plaats een -gat- plaatsen.

Om dit uit te bouwen heb je nog best veel tijd nodig denk ik, dingen die erin nog in moeten zijn bijvoorbeeld: bommen, huisjes, vijand en natuurlijk op al die dingen colissiondetect zodat je de huisjes/tegenstander(s) kapot kan maken. Op dit moment zit 't er alleen niet in om dit nog veel verder uit te bouwen.. was meer een test om te kijken of ik 't kon.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Sorry _/-\o_ _/-\o_ ik was weer te snel, ik zag iemand met 1 post die een link plaatste als een soort van sitecheck. /me's nekharen recht overeind.

Maar het bleek dus een dhtml game te zijn :9~ .

Komt miscchien ook door de korte omschrijving dat ik direct aan spam dacht
Afgezien van het feit dat Yogho dit natuurlijk tien keer beter kan en hier niet van onder de indruk is;
Bedankt voor het respect dat ik bij je afdwing, maar ik heb nooit beweerd dat ik het beter kan (ik vraag me af of ik het wel kan :? ).

• Clay

Clay

cookie erbij?

was meer een test om te kijken of ik 't kon.
dat is DE instelling :)
Kijk maar uit, voor je het weet ben je "hooked" en ga je steeds ziekere dingen maken. :D

[edit]

blaat, zie onder

Verwijderd

Yogho; ik vindt het alleen wat naar om te zien hoe iemand afgekraakt wordt ('ik raak hier niet van onder de indruk') die bezig is om iets te leren.

Vandaar deze sarcastische opmerking.. NOFI :)

Verwijderd

Topicstarter
op http://www.paragin.nl/dhtml/ kan je alle dingen vinden die ik tot nu toe heb gemaakt.
Alles is eigenlijk IE-only, dit omdat ik 't werkend wilde krijgen zonder na te hoeven denken over de functies van andere browsers.
Je kan hier ook duidelijk zien dat ik linksboven nog geen reet kon.. de pingponggame loopt namelijk gewoon echt te traag, evenals space invaders.
het 3d huisje is een uitbreiding van een idee dat ik zag op bodytag.org. Deze is denk ik wel aardig gelukt, ookal zou ik 'm, als ik 'm nu nog een keer moest maken, wel beter doordacht maken.
Heeft iemand anders ook nog een soort van DHTML-speeltuin?

• Clay

Clay

cookie erbij?

Code ziet er trouwens ook heel mooi uit! het enige wat ik nog wel zou proberen is om het werken met de verschillende hoeken een stuk generieker te doen. dus geen switches per taartpunt, maar meer een stuk script wat gewoon je basis gonio op kan lossen, dan kan je ook makkelijker de snelheid van het vliegtuigje regelen, als je nu diagonaal vliegt vlieg je (vector gezien) namelijk een stuk sneller dan rechtuit.

De plaatjes kan je dan alsnog in stappen te doen. Als je zo 8 vliegtuig images hebt, en je vliegt onder een wazige hoek (340 graden ofzo), haal je gewoon de rest bij deling door een achste van 360 eraf, 340 - (340%45) = 315. (ok dit wordt al waziger :P )

* Clay heeft ook een speeltuin :) --> klik huisje

Verwijderd

Topicstarter
Bij het maken had ik ook de snelheid geregeld op basis van de hoek. Probleem was echter dat als je dan de afgelegde afstand berekende deze niet een rond getal opleverde. en bij het telkens optellen had je dan dat het vliegtuig de ene keer 1 en dan weer 2 pixels vooruitging.. dit gaf een beetje een raar effect. Uiteindelijk heb ik 't maar op de simpele manier gedaan, het is immers een arcadegame ;)

En die switches dat was op dat moment de snelste manier om m'n nieuwe theorie van de vlieghoeken te testen, als je de code doorkijkt zal je wel meer dingen zien die door functies veel korter/slimmer kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Clay, ik kom er net achter dat ik jouw website al ken. Sterker nog.. door dat dhtml-spelletje op www.inpact.nl ben ik op het idee gekomen van sopwith :)
Heb eerst tijden jouw code doorgezocht om nou te zien hoe je 't aanpakte (welke objecten enzo)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 13:46:
Heeft iemand anders ook nog een soort van DHTML-speeltuin?
Ik heb nog wel een smilie shoot 'm up, en een popup puzzle.
Mijn website stamt nog uit mijn n00b-tijd en is erg rommelig, maar daar komt volgende week verandering in :)

Oh ja, natuurlijk de GoT Tracker, daarin zit zo een beetje alles wat ik ooit met DHTML gedaan heb :)

Intentionally left blank

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Tjabber: Heb eerst tijden jouw code doorgezocht om nou te zien hoe je 't aanpakte (welke objecten enzo)
  • ____________________________________________
Clay: Code ziet er trouwens ook heel mooi uit!
Vandaar :D :D
Tjabber:
Bij het maken had ik ook de snelheid geregeld op basis van de hoek. Probleem was echter dat als je dan de afgelegde afstand berekende deze niet een rond getal opleverde. en bij het telkens optellen had je dan dat het vliegtuig de ene keer 1 en dan weer 2 pixels vooruitging.. dit gaf een beetje een raar effect.
Hm, heb je dan wel op 't juiste moment afgerond? Als je pas afrond aan het eind (bij 't plaatsen van 't plaatje) zou dat helemaal geen probleem om moeten leveren.
Ik had laatst een soort testje gedaan met allemaal layertjes die op een dergelijke manier rondbewegen als crisps smiley-shoot-em-up, niks vreemds aan. Je moet gewoon de real (float) op slaan in het object, en daar de stapjes bij optellen. Niet de afgeronde ophalen en daar stapjes bij optellen.
Uiteindelijk heb ik 't maar op de simpele manier gedaan, het is immers een arcadegame ;)
Mjah, als je dat simpeler vindt... ok :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1