Ik heb een Acer Altos 9000pro met dual P200 Pro en 3x 9gb SCSI en 2x 2 Gb SCSI schijven daarin. Het lijk wel een 747 als hij aan staat nu heb ik wat vragen. Allereest zitten er op het rechter zijpaneel 3 fans. In de voeding zit een fan zoals die bij iedere voeding zit en achter de voeding blaast nog eens een hele grote fan om zeg maar de lucht vanuit de kast via de grote fan naar de gewone voedingsfan te blazen. Nu is mijn vraag kan ik die grote niet uitschakelen en die 3 aan de zijkant ook. Dan heb je een koeling zoals op een normale PC (1x in voeding en dan 2x op CPU's) of vraag ik dan om problemen. Ik denk persoonlijk dat dit wel kan het is namelijk maar een Pentium Pro bakkie en geen Xeon bakkie o.i.d. Wie kan mij advies geven?
Verwijderd
Ik zou wel uitkijken met het uitschakelen van die fans, want al die harddisks genereren nog al wat warmte. Ik zou zeggen gewoon proberen en temp controleren.
/edit
Hier op ons werk hebben we een ook een server die heeft ook veel fans en die wordt soms ook nog wel 40 graden als er veel processen op draaien.
/edit
Hier op ons werk hebben we een ook een server die heeft ook veel fans en die wordt soms ook nog wel 40 graden als er veel processen op draaien.
met 5 hdd's zou ik toch kiezen voor een paar extra fans ook in de zijkant can de kast anders lijkt het me tewarm worden
Je zou kunnen kijken na fannetjes van Target ze zijn vrij stil maar ik denk dat die alleen 80 mm zijn, maar lownoise moet je papst hebben.
Ik heb 2x 120 mm enermax zijn vrij stil op full speed en 2x ThermalTake 80 mm die maken wel herrie
, maar in m`n 2de bak 2x van die target dingen die zijn 7 euro en vrij stil (das mijn mening) maar de airflow is niet zo geweldig als die van thermaltake, enz natuurlijk.
Ik heb 2x 120 mm enermax zijn vrij stil op full speed en 2x ThermalTake 80 mm die maken wel herrie
Papst fans kunnen ook een goedkope + simpele oplossing zijn, kost je een keer ± 30-40 euro maar je hoort ze bijna niet
Pagina: 1