Toon posts:

Port mapping met een Cisco 801 Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij een klant met het volgende probleem.
Men wil bankieren via de router, gezien het bankierpakket gebruikt maakt
van een aantal poorten die ook naar binnen moeten open staan, moet ik deze
door sturen vanuit de cisco router naar een intern ip, zeg 192.168.0.1

Nu heb ik al het commando gevonden (denk ik) voor 1 poort:

ip nat inside source static tcp <intern ip> <interne poort> <extern ip> <externe poort>

Probleem is echter dat poort 1025-1500 (alles wat daar tussenzit) ook doorgestuurd moeten worden.
Nu is het teveel werk om 1 voor 1 al die poorten in te geven.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb zelf niet zoveel ervaring met cisco's.

Maar bestaat er geen mogelijkheid om een hele poort-range op te geven dan ?
Dus iets van zo:
code:
1
ip nat inside source static tcp <intern ip> 1025-1500 <extern ip> 1025-1500

Ik denk dat zoiets echt wel moet bestaan en als dat er is is staat het wel in de handleiding lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus al getest maar dat werkt dus niet, :)
ik heb ook al andere tekens geprobeerd zoals : enzo

Verwijderd

Welke bank is dan in helemelaam, zover ik weet gebruikt geen bank software waar een server poort open moet. (maar ja ik ken ook niet elke bank)
Als het goed is doet die 801 van jouw aan NAT dus dan zou het in een keer moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een document van de ABN Amro bank, ik zal het even letterlijk hier typen:

Afhankelijk van de proxyserver die u gebruikt is het in een enkel geval noodzakelijk de instellingen mbt de poorten verder uit te breiden met een zgn. "retour mapping (secure)".
Indien dit bij uw software het geval is dient u bij poort 42 (21) en/.of 63 een sub-poort reeks aan te maken.
De instellingen hiervoor zijn:

INBOUND 1025-1500 TCP (geen UDP), deze instelling moet verwijzen naar de client waarop onze software is geinstalleeerd.

Verwijderd

mhhh wij gebruiken bij ons ook ABN ARMO, we gebruiken NAT, en hebben de software ingesteld op intranet verbinding. dat gaat perfect.
Pagina: 1