Toon posts:

[HDD][ behuizing] met [Firewire]/I-link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Heb een HDD behuizing met een 20 Gieg HD om aan mijn notebook te koppelen. Omdat er aan de behuizing(encasing) een firewire aansluiting zit en in mijn notebook een I-link, heb ik een andere kabel gekocht.
Helaas werkt het niet, bij navraag volgens de fabriek omdat I-link 4 connects heeft en FW 6. Of zijn er I-links converters of zoiets?

Het allerlaatste wat ik me kan bedenken is een firewire insteekkaart erbij kopen,(zijn die überhaupt verkrijgbaar?) maar dat is toch wel een beetje het paard achter de wagen spannen.

Richard

Verwijderd

Zowiezo zijn er kabels met aan de ene kant 4 en de andere kant 6, ik heb nog nooit een converter gezien, maar wat niet is kan nog komen.

En Firewire kaartjes zijn er van zoveel merken, zelden duurder dan €30,-

Ohja en I-link is gewoon de naam van Firewire die Sony er aan heeft gegeven. Het is geen andere standaard.

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden:

Het blijkt dat een Firewire apparaat niet altijd op een I-Link apparaat aangesloten kan worden, ondanks het feit dat ik aan de HDD casing kant een (6pin) Firewire stekker had en aan de andere kant een (4pin) I-Link stekker voor in het notebook.

Raar is dat ze I-Link aanprijzen als Firewire.

De oplossing was een Firewire PCMCIA kaart te kopen, nu blaast hij er goed door.

Richard

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 13:38

RVW

Volgens mij is het verschil tussen iLink en FireWire dat FireWire wel stroom kan leveren via de FireWire kabel (dus dat de firewire devices geen aparte voeding nodig hebben). Daarom werkt je HD ook niet: hij krijgt geen stroom via de iLink aansluiting.

Qua protocol is er geen verschil dacht ik, maar kabels weet ik eigenlijk niet, misschien dat die 2 extra connects de power aansluitingen zijn? Ik denk dat je het ook had kunnen oplossen door een aparte (losse) voeding voor je externe HD te kopen, maar nu levert de PC-card (die je hebt gekocht) de benodigde stroom.

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

iLink is gewoon de Sony naam en FireWire de Apple naam voor IEEE 1394....
6pins is met stroom en 4pins zonder....
Heeft niets met de naam te maken

Sony past het gewoon vaak toe zonder stroom

Join TeamBVD!