Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Heb ik ook. Ik heb een TRV-8E. Het LCD van de camera is vrij helder. Maar als je de capture gewoon afspeelt op je TV is alles ok. Wellicht moet je je beeldscherm wat helderder instellen.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Kun je de brightness niet aanpassen op het LCD scherm om het te laten overeenkomen met wat je gecaptured hebt? (ik heb geen sony maar een gr-dvx707 van jvc .. dus ik zou niet weten hoe het precies zou gaan bij jou apperaat.. dat jvc ding is een pracht apperaat)...
Kun je exposure of zo niet aanpassen van de cam?
Ik zal eens kijken of dat kan, zal vanavond worden helaashenkleerssen schreef op 10 september 2002 @ 10:42:
Wat is dat precies, dat exposure?
Als ik me niet vergis is de exposure het softwarematig opkrikken van helderheid van je film (zie je ook weer op je LCD scherm). Je zou het ook met het optische sluiterstijd (niet softwarematig) kunnen vergelijken (1/50 of 1/125 of whatever).. hoe lager de noemer hoe helderder het beeld . maar ook hoe trager het beeld..
Het is het proberen waard. Maar de helderheid op het LCD scherm vindt ik wel prima... maar dat gaat dus hoe dan ook omhoog als ik de exposure aanpas?henkleerssen schreef op 10 september 2002 @ 11:37:
Als ik me niet vergis is de exposure het softwarematig opkrikken van helderheid van je film (zie je ook weer op je LCD scherm). Je zou het ook met het optische sluiterstijd (niet softwarematig) kunnen vergelijken (1/50 of 1/125 of whatever).. hoe lager de noemer hoe helderder het beeld . maar ook hoe trager het beeld..
je moet niet de exposure aanpassen. De camera zal echt wel weten hoe ie het beeld moet opnemen. Op de camera wordt het ten slotte ook goed weergegeven. Als je de exposure gaat opvoeren ga je in principe de hele lichtregeling wijzigen. Lijkt me niet de oplossing.
Je zal moeten kijken naar je PC beeldscherm. Een PC scherm is altijd wat donkerder dan een TV scherm. Dit heb ik ook. Maar als ik dus de video afspeel op de TV is ie wel goed.
Speel je video eens af op je TV. Als dat goed is, moet je naar je PC beeldscherminstellingen kijken. Nooit aan de exposure van de camera gaan klieren.
Je zal moeten kijken naar je PC beeldscherm. Een PC scherm is altijd wat donkerder dan een TV scherm. Dit heb ik ook. Maar als ik dus de video afspeel op de TV is ie wel goed.
Speel je video eens af op je TV. Als dat goed is, moet je naar je PC beeldscherminstellingen kijken. Nooit aan de exposure van de camera gaan klieren.
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Op het TV scherm is het idd wel goed.Microkid schreef op 10 september 2002 @ 12:49:
je moet niet de exposure aanpassen. De camera zal echt wel weten hoe ie het beeld moet opnemen. Op de camera wordt het ten slotte ook goed weergegeven. Als je de exposure gaat opvoeren ga je in principe de hele lichtregeling wijzigen. Lijkt me niet de oplossing.
Is klooien met Brightness & Contrast binnen bv Adobe Premiere een optie?
Hier krijg ik ook niet echt goeie resultaten mee....
Je begrijpt me blijkbaar niet. Als het op je camera goed is, en op je TV, is er niks aan de hand met de brightness ofzo. Dus hoef je de brightness niet aan te passen op je filmpje. Je PC scherm geeft gewoon te donker weer. Zet hem gewoon wat helderder, probleem opgelost. Zo vreemd is dat niet, ik moet mijn Iiyama 450 ook altijd 2 standjes helderder zetten als ik een DVD'tje afspeel.
Heb ik niet met dvd's..Microkid schreef op 10 september 2002 @ 14:09:
Je begrijpt me blijkbaar niet. Als het op je camera goed is, en op je TV, is er niks aan de hand met de brightness ofzo. Dus hoef je de brightness niet aan te passen op je filmpje. Je PC scherm geeft gewoon te donker weer. Zet hem gewoon wat helderder, probleem opgelost. Zo vreemd is dat niet, ik moet mijn Iiyama 450 ook altijd 2 standjes helderder zetten als ik een DVD'tje afspeel.
Maar idd... doorgaans is de exposure goed (als je het gewoon op AE hebt) .. een enkele keer kun je het veranderen in donkere situaties... dus kan het wel eens een oplossing wezen..
Pagina: 1