Scheve moderatie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=594924

Deze is te hoog gemodereerd, van die post is alleen dat stukje over EAX interessant, de rest is een open deur.
Wat mij trouwens ook opvalt is dat alle andere reakties nig niet zijn beoordeeld maar dat deze dat wel is. :?

Ik heb af en toe het idee dat er mensen zijn die clone-accounts gebruiken om zo hun karma op te waarderen, al is datgene wat ik nu zeg grote onzin maar het lijkt er wel op.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ik ga er eens overheen. Dat idee van kloontjes is helaas wel eens eerder voorgekomen, echter, tot de komst van de Powermod moet er een Databeest-dude opgetrommeld worden om zoiets te controleren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Hoe zit dat eigenlijk, kan er een IP-check worden uitgevoerd aan de hand van een moderatie of moet eerst te username boven water getrokken worden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

'K denk dat men alles logt met IP ;)

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Aetje schreef op 10 september 2002 @ 11:47:
'K denk dat men alles logt met IP ;)
Ja (Duh), maar er zit nog een verschil in het loggen.
Als je een tabel hebt met de usernames + IP's dan kun je er ook voor kiezen om alles aan die tabel te koppelen.
Anders zou het zijn als in iedere tabel de Usernames + IP's zou staan, dan heb je alles bij de hand zodat je in 1 oogopslag kan kijken waarvandaan er gemodereerd is, en dat ik wat ik ermee bedoelde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Volgens mij kan er gezocht worden op username en IP. In dit geval zou er dus het IP van user 1 gepakt moeten worden, vervolgens gezocht worden naar user 2 met hetzelfde IP en dan moet er nog gekeken worden of die idd daar gemodereerd heeft. :)

Dat moet een DB-dude doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je zit natuurlijk nog met de complicatie dat sommige users onder meerdere IP's posten en op sommige IP's meerdere users. Een 1 op 1 koppeling tussen users en IP's is dan ook niet goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
polaris schreef op 10 september 2002 @ 12:35:
Je zit natuurlijk nog met de complicatie dat sommige users onder meerdere IP's posten en op sommige IP's meerdere users. Een 1 op 1 koppeling tussen users en IP's is dan ook niet goed mogelijk.
Dit hoeft geen probleem te zijn.
T.net houdt de sessies bij met daarin de IP-adressen van iedere sessie.
Dat zou betekenen dat je die IP-adressen ook kunt vergelijken tussen de users. :)

Of het moet van een grote proxy komen, dan houdt het op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dmv. anonymous proxies kunnen mensen altijdwel vals spelen helaas. Maar moet je even stil staan bij het feit wat voor moeite ze dan doen. Dat is toch wel heel triest. En helaas moeilijk tegen te gaan. Proxy scanner misschien :)
Pagina: 1