Virtueel modem?

Pagina: 1
Acties:

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32
Ik heb hier een pc met een analoog 56k modempje. Wat ik wil is dat ik de modem kan delen zodat ik hem op een andere pc kan installeren en kan gebruiken.

Wat is namelijk de situatie, ik zit hier met een programma waarmee je moet inbellen op een systeem om bepaalde routinecontrole's te doen. :*)

Nou is het naar mijn idee een beetje onhandig om in elke pc een modem te zetten. Alleen hoe kan ik de modem dus delen dat ik een soort van virtueel modem kan maken op de overige pc's en zo via die pc in kan bellen op het systeem? :?

Tnx! :)

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:10
Zoek eens op i'net op modemshare32 of zoiets

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Je kan een standaard modem niet installeren op meerdere computers volgens mij, maar je moet iets gaan vogelen met pcanywhere een pc overnemen en dan verder hoppen naar andere pc's weet niet of dit mogelijk is. Of van een computer een inbelcomputer maken en dan daarop inbellen op het netwerk. Of je moet even bij blackbox kijken, deze hebben wel dingen waarmee je een modem kunt gebruiken op meerdere computers, maar is vrij duur allemaal.

• dôh
Die client van dat modemshare is ook een beetje bagger....:(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Maak toch gewoon een dail-on-demand routertje ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Heb wel eens een com poort gedeeld met het programma "com poort redirector" dit progje maakt een extra com poort aan, alleen is dat wel een virtuele poort.

Je kan deze weer koppelen met bv een simpel programmaatje aan een fysieke poort, we hadden ff snel wat in vb gemaakt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Win NT SBS kent modemsharing, ook voor faxen e.d.. Werkt prima - als het eenmaal aan de praat is

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dôh
Joca schreef op 10 september 2002 @ 10:17:
Heb wel eens een com poort gedeeld met het programma "com poort redirector" dit progje maakt een extra com poort aan, alleen is dat wel een virtuele poort.

Je kan deze weer koppelen met bv een simpel programmaatje aan een fysieke poort, we hadden ff snel wat in vb gemaakt.
Werkt het ook met Windows 2000? :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hardware profielen?

O nee je wilt hem in de pc laten ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Vorkie op 10-09-2002 11:15 . Reden: Zie deze post als nutteloos :P ]

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• joca
Bl@de schreef op 10 september 2002 @ 11:13:
[...]

Werkt het ook met Windows 2000? :)
Het draaide bij ons op win2000

• dôh
Joca schreef op 10 september 2002 @ 11:59:
[...]

Het draaide bij ons op win2000
Sweeeeeet! :)

Waar haal ik hem? :o

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• dôh
Ok ik heb dat 'comport redirector' op de pc met de analoge modem gezet. Hoe stel ik het alleen op de clients in? Want ik zie verder weinig iets over het instellen e.d. :)

• dôh
Niemand?

• joca
Beetje laat, maar ik hoop dat je er nog wat aan hebt.

Je moet op de client dezelfde software installeren, dan kan je een server instellen waar je op inlogt.
Pagina: 1