To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Als je de koeler er zonder problemen eraf krijgt (wat bij mij dus niet lukt) gewoon vastplakken met b.v. Artic Zilver II Adhecive. Bedenk wel die krijg je er nooit meer van af. Gebruik geen seconden lijm ofzo.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
met addhensive krijg je het er niet af en met sec lijm ok nie dus wa maak het verschilRoman schreef op 10 september 2002 @ 10:14:
Als je de koeler er zonder problemen eraf krijgt (wat bij mij dus niet lukt) gewoon vastplakken met b.v. Artic Zilver II Adhecive. Bedenk wel die krijg je er nooit meer van af. Gebruik geen seconden lijm ofzo.
Maak nieuit en dan kun je as3 op de gpu doen en sec lijm aan 2 hoekjes dan kun je hem altijd nog met flos draadje losmaken
Wat ik dus eigenlijk wil is mijn koelblokje redden voor mijn nieuwe kaart als ik die weer ga kopen. Het is echt hell om weer heel je systeem leeg te moeten laten lopen, tubing loshalen en dan weer instaleren.
Maar zover ik het nu lees heb ik geen andere keus dan plakken en nooit meer los halen
Maar zover ik het nu lees heb ik geen andere keus dan plakken en nooit meer los halen
Blijft een moeilijk woordRoman schreef op 10 september 2002 @ 10:14:
Artic Zilver II Adhecive.
Ik heb mijn koelblok trouwens met 4 puntjes secondelijm en vastzitten aan m'n Radeon 8500.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| +--------+ |0 HHHH 0| | HHHHHH | | HHHHHH | |0 HHHH 0| +--------+ 0=secondelijm H=koelpasta |
Zorg dat de koelpasta de lijm niet raakt en gebruik niet teveel lijm. Als je wilt kun je het er weer afhalen door het koelblok er met een schroevendraaier voorzichtig weer af te wippen.
Heb je hier toevallig foto's van?DiMension schreef op 18 september 2002 @ 17:52:
[...]
Blijft een moeilijk woord-> Arctic Silver II Thermal Adhesive.
Ik heb mijn koelblok trouwens met 4 puntjes secondelijm en vastzitten aan m'n Radeon 8500.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 +--------+ |0 HHHH 0| | HHHHHH | | HHHHHH | |0 HHHH 0| +--------+ 0=secondelijm H=koelpasta
Zorg dat de koelpasta de lijm niet raakt en gebruik niet teveel lijm. Als je wilt kun je het er weer afhalen door het koelblok er met een schroevendraaier voorzichtig weer af te wippen.
En zou je het niet met een soort kleine klemmetjes kunnen doen? Eventueel met wat rubber ofzo ertussen tegen beschadigen.
Het probleem met secondelijm is dat het eens stuk minder stevig zit. Je kan het namelijk alleen aan de randjes opbrengen (vanwege warmte geleiding) en een koperen waterblok gevuld met water weegt nogal wat en het is heel erg naar voor je gpu als het er opeens afbreekt.gfo schreef op 10 september 2002 @ 17:41:
[...]
met addhensive krijg je het er niet af en met sec lijm ok nie dus wa maak het verschil
Maak nieuit en dan kun je as3 op de gpu doen en sec lijm aan 2 hoekjes dan kun je hem altijd nog met flos draadje losmaken
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Yup, ik ben ook nog steeds op zoek naar een oplossing. Plakken met te sterke lijm is niet fijn want dan krijg je het nooit meer los en ik wil toch wel weer upgraden in 9 a 10 maanden en plakken met niet sterke lijm kan rook geven.
Beste optie zou zijn een beugeltje die e.e.a. kan vastzetten lijkt mij.
Beste optie zou zijn een beugeltje die e.e.a. kan vastzetten lijkt mij.
Verwijderd
misschien anders een selfmade blok met een bevestiging a'la wat deze kerel presteerd wat betreft de bevestiging van zijn geheugen op de video kaart >>> www.zerofanzone.co.uk
is een optie....
is een optie....
je moet gewoon artic adhesive gebruiken en dat mengen met wat AS3, dit krijg je er wel weer af door hem ff in de vriezer te leggen. (werkte ook voor de memsinks van mijn gf4mx440)
Verwijderd
Wat ik begrepen heb is dat de R8500 wel gaten heeft voor de montage van een andere HSF.
Op het Rage3D-forum zag ik daar een foto van en bovendien noemt Zalmann de R8500 als zijnde geschikt voor hun nieuwe heatpipe-cooler. Terwijl daar specifiek wordt vermeld dat de cooler niet geschikt is voor kaarten zonder die gaten.
Misschien toch nog even verder kijken, voordat je gaat lijmen
Op het Rage3D-forum zag ik daar een foto van en bovendien noemt Zalmann de R8500 als zijnde geschikt voor hun nieuwe heatpipe-cooler. Terwijl daar specifiek wordt vermeld dat de cooler niet geschikt is voor kaarten zonder die gaten.
Misschien toch nog even verder kijken, voordat je gaat lijmen
Verwijderd
Ik heb even op die van mij gekeken en inderdaad geen gatenVerwijderd schreef op 30 september 2002 @ 19:16:
De meeste radeon 8500 kaarten hebben geen gaten helaas.
Daar gaat m'n plannetje om 'm met de Zalmann passief te gaan koelen
Het is prima te doen. Als het hele zwarte gedeelte insmeert met secondelijm, en op de heatspreader een dotje koelpasta doet gaat het prima. Ik heb nu een flink zwaar aluminium koelblok vastzitten aan 4 puntjes secondelijm. Even ter indicatie: het is een gezaagd P2-blok wat twee PCI-slots inneemt en ongeveer anderhalf keer zo groot is als de core van de R8500.Devil schreef op 18 september 2002 @ 19:19:
[...]
Het probleem met secondelijm is dat het eens stuk minder stevig zit. Je kan het namelijk alleen aan de randjes opbrengen (vanwege warmte geleiding) en een koperen waterblok gevuld met water weegt nogal wat en het is heel erg naar voor je gpu als het er opeens afbreekt.
hoever kom jij met je radeon? en hebbie compare link van 3dmark?
Oke er op zetten is een MAAR HAAL EM ER NIET MEER AF !!!!!!DiMension schreef op 30 september 2002 @ 22:30:
[...]
Het is prima te doen. Als het hele zwarte gedeelte insmeert met secondelijm, en op de heatspreader een dotje koelpasta doet gaat het prima. Ik heb nu een flink zwaar aluminium koelblok vastzitten aan 4 puntjes secondelijm. Even ter indicatie: het is een gezaagd P2-blok wat twee PCI-slots inneemt en ongeveer anderhalf keer zo groot is als de core van de R8500.
Ik had dat ook gedaan op 4 hoeken seconde lijm en dan in het midden AS #.
Toen ik de kaart had vekocht en het waterblok er af wou halen ging de core er mee af
Dus een dode kaart er bij en 160 euro naar de hell
Dus mijn afvies geen sec lijm maar thermal adasive van Artic silver die laat wel los en zeker als je wijnig gebruikt.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
anders misschien zelf gaten zagen op plekken waar toch geen banen lopen?
en anders een klem om het hele PCB heen?
ps: ik krijg binnenkort een gigabyte 8500 binnen. daar zit een hele lompe koeling op. ik zal kijken of daar wel gaten in zitten...
[jij hebt het waarschijnlijk over de BBA 8500?]
ps: ik krijg binnenkort een gigabyte 8500 binnen. daar zit een hele lompe koeling op. ik zal kijken of daar wel gaten in zitten...
Gaten zagenKr3Kr schreef op 30 september 2002 @ 23:38:
Is 4/6-layer PCB ofzo hoor
Gigabyte heeft wel gaten om de GPUKr3Kr schreef op 30 september 2002 @ 23:38:
Je kan wel met een Klem het waterblok vastmaken (heb ik ook gedaan met mijn Radeon)
Waterblok op GPU en dan stukje allu aan de achterzijde, dan met een klem vastmaken
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Heb je daar wat foto's van of iets dergelijks?ken schreef op 30 september 2002 @ 23:46:
[...]
Gigabyte heeft wel gaten om de GPU
Je kan wel met een Klem het waterblok vastmaken (heb ik ook gedaan met mijn Radeon)
Waterblok op GPU en dan stukje allu aan de achterzijde, dan met een klem vastmaken
Ik heb ook geen gaten in mijn Club3D en kzou ook wel WC willen hebben...
zoeken naar een review. w8 ff
zoiets. zat plaatjes
http://www.google.be/sear...-1&q=AP64D-H+review&meta=
http://www.ixbt.com/video...0-card-without-cooler.jpg
ja, wel gaten, 3, een boven en 2 rechts
zoiets. zat plaatjes
http://www.google.be/sear...-1&q=AP64D-H+review&meta=
http://www.ixbt.com/video...0-card-without-cooler.jpg
ja, wel gaten, 3, een boven en 2 rechts
Verwijderd
Ik heb de 4 puntjes secondelijm en in het midden witte pasta gebruikt. Het licht aan de hoeveelheid secondelijm of je het weer loskrijgt.
De standaard koeler heb ik eraf gehaald door eerst mijn gpu flink te stressen met een 3D mark loop en daarna mijn pc uitgezet en zeer snel de koeler eraf gewrikt/gedraaid.
Secondelijm haal je denk ik makkelijk los met een klapje met een hamer in zijwaardse richting. Ik weet namelijk dat ik weleens 2 stukken metaal had gelijmg met een flinke dosis sec. lijm en kreeg het met brute kracht niet los. Maar een klein tikje en het liet wel los.
Ik zal het wel zien als ik eerdaags het koelblokje (p1) vervang door een groter model. (p3, heb ik al liggen, kan alleen de sec. lijm niet meer vinden..........
Hoeveel winst denken jullie dat er te halen valt met een waterblokje?
Ik denk nl dat je, zonder volt mod, niet meer dan dan een mhz of 20 zal winnen. (als 275 standaard is)
// Heb inmiddels de p3 koeler op mijn radeon 8500 geplakt en heb wel 5 mhz winst! (290 en agp voltage op 1,7)
Zonder fan erop loopt ie 285 dus die fan gaat eraf.
Volgens mij is WC dus ook niet lonend voor de 8500 core.
De standaard koeler heb ik eraf gehaald door eerst mijn gpu flink te stressen met een 3D mark loop en daarna mijn pc uitgezet en zeer snel de koeler eraf gewrikt/gedraaid.
Secondelijm haal je denk ik makkelijk los met een klapje met een hamer in zijwaardse richting. Ik weet namelijk dat ik weleens 2 stukken metaal had gelijmg met een flinke dosis sec. lijm en kreeg het met brute kracht niet los. Maar een klein tikje en het liet wel los.
Ik zal het wel zien als ik eerdaags het koelblokje (p1) vervang door een groter model. (p3, heb ik al liggen, kan alleen de sec. lijm niet meer vinden..........
Hoeveel winst denken jullie dat er te halen valt met een waterblokje?
Ik denk nl dat je, zonder volt mod, niet meer dan dan een mhz of 20 zal winnen. (als 275 standaard is)
// Heb inmiddels de p3 koeler op mijn radeon 8500 geplakt en heb wel 5 mhz winst! (290 en agp voltage op 1,7)
Zonder fan erop loopt ie 285 dus die fan gaat eraf.
Volgens mij is WC dus ook niet lonend voor de 8500 core.
Deze setje heb ik al verkocht en helaas ook geen plaatjes daarvanAikon schreef op 01 oktober 2002 @ 00:05:
[...]
Heb je daar wat foto's van of iets dergelijks?
Ik heb ook geen gaten in mijn Club3D en kzou ook wel WC willen hebben...
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Pagina: 1