Toon posts:

Apacer 256md DDR echt zo verkeerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op veel van de internationale forums wordt beweerd dat Apacer van een zwaar mindere kwaliteit is dan bijvoorbeeld Samsung.

Wat is jullie mening hiervan? + ervaring?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

-ET-

Phone Home

ik heb het ook in mijn systemen zitten. Mycom heeft het. Ik heb er nog nooit problemen mee ondervonden. Misschien dat het met zwaar overclocken niet goed meer functioneerd. Maar dat komt ook denk ik omdat Apacer een stuk goedkoper is dan crucial of Samsung.

Verwijderd

Op de site van Mycom staat een plaatje van die modules, maar daar zitten Samsung chips op,... dus.....

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:46
De ene keer zitten er infineon chips op, de andere keer samsung en weer een andere keer nanya ofsowiets :) net wat ze he hebben liggen

Verwijderd

Apacer is toch echt een a-merk.
Ik heb er zelf ook twee modules van 256mb in en ik heb er geen problemen mee gehad.
Bij Gistron zou ik eerst Kingston krijgen, maar omdat ze die modules toen een hele tijd niet konden leveren, hebben ze mij Apacer aangeraden.

Verwijderd

RaZoRhEaD schreef op 10 september 2002 @ 09:24:
De ene keer zitten er infineon chips op, de andere keer samsung en weer een andere keer nanya ofsowiets :) net wat ze he hebben liggen
Dane Elec doet dat volgens mij ook.. k heb hier 2x 256 MB Dane Elec PC2100 en daar zitten Nanya chips op maar ik heb ook Dane Elec gezien met andere chips...

Kwaliteit zal wel ongeveer gelijk zijn...

Verwijderd

Geen problemen gesignaleerd. Gewoon doen.

Als er problemen zich opdoen, dan laat 1 van de tweakers hiero je dat wel weten.

Verwijderd

ik wist nog dat toen dat samsung geheugen net verscheen iedereen liep te zeiken dat je niet kon océn

moet je nou eens zien

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
Heb zelf altijd samsung in mn ECS plankjes, maar laatst nog een Apacher 256MB DDR DIMM in zo'n plank gedrukt om dezelfde reden als jij beschrijft.
Overklokken niet kunnen met die dingen? Samsung PC2100 CL2.5 trekt met gemak een 150MHz FSB, dat deed die Apacher ook, dus veel verschil zit er toch echt niet in dan!

Verwijderd

Bij mycom hebben ze geen Apacer met Samsung chips, (tenminste toen ik mijn module daar heb gekocht) maar Nanya chips.
Wie weet welke chipjes je het best kunt hebben?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 10:53:
Bij mycom hebben ze geen Apacer met Samsung chips, (tenminste toen ik mijn module daar heb gekocht) maar Nanya chips.
Wie weet welke chipjes je het best kunt hebben?
Heb je het topic wel gelezen,... nee zeker?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Ik heb hetzelfde geheugen in mijn PC zitten en dat moet volgens de specs PC 2700 geheugen zijn (2x256). Ik heb met Sisoft Sandra een test gedaan en nu zijn de resultaten te vergelijken met het PC2100 geheugen. Ik weet dus niet of ik de BIOS-instellingen goed heb staan. Zou iemand deze insteling op dit forum willen zetten. Ik beschik over een MSI KT3 Ultra Aru.
Pagina: 1