ok,
een vriend van me probeert zijn ftp server toegankelijk te maken vanuit internet.
Aangezien zijn provider poort 20 en 21 blokt moet dit een hoge poort zijn. (poort 8888 in dit geval)
We gebruiken coyote linux als router. BulletFTP als ftp server op een windows XP machine.
dit hebbe we toegevoed aan de rc.masq file , gesaved, gebackupped en gereboot.
Ik kan wel connecten, maar krijg geen file-listing. Ook niet in passive mode. Dit omdat volgens mij FTP 2 poorten gebruikt. (één voor data en één voor besturings-signalen)
In de faq van coyote stond dat je portfw moest gebruiken :
Dit geeft zelfs helemaal geen verbinding
Heeft er iemand een oplossing ? want ik word er gek van
een vriend van me probeert zijn ftp server toegankelijk te maken vanuit internet.
Aangezien zijn provider poort 20 en 21 blokt moet dit een hoge poort zijn. (poort 8888 in dit geval)
We gebruiken coyote linux als router. BulletFTP als ftp server op een windows XP machine.
code:
1
2
3
| #FTP /sbin/ipmasqadm autofw -A -r tcp 8888 8888 -h 192.168.0.2 /sbin/ipmasqadm autofw -A -r udp 8888 8888 -h 192.168.0.2 |
dit hebbe we toegevoed aan de rc.masq file , gesaved, gebackupped en gereboot.
Ik kan wel connecten, maar krijg geen file-listing. Ook niet in passive mode. Dit omdat volgens mij FTP 2 poorten gebruikt. (één voor data en één voor besturings-signalen)
In de faq van coyote stond dat je portfw moest gebruiken :
code:
1
| ipmasqadm portfw -a -P tcp -L $EXTIPADDR 8888 -R 192.168.0.2 8888 |
Dit geeft zelfs helemaal geen verbinding
Heeft er iemand een oplossing ? want ik word er gek van