Toon posts:

welke "hacker" kan mijn PC op security testen?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Al die zelf-testen die de firewalls bieden zeggen mij weinig. Daarnaast geeft elke test weer een andere uitslag aan. En al stel in mijn huidge firwall in dat ik niet pingbaar ben, dan kan ik mezelf op diverse manieren nog steeds pingen, dus elke firewall heeft nog steeds zijn eigen gebreken.

Vandaar zoek ik ff contact met een "hacker" (in de goede zin des woords :) ) die m.b.v. van mijn IP eens kan checken wat er allemaal loos is. Want ik heb zo'n idee dat ik helemaal niet veilig surf, ondanks diverse berschermingsprogjes. Onlangs was de uitslag van een zelftest nog iets in de trent van "iedereen kan je dokumenten op je schijf lezen", terwijl ik toen mijns inziens zeer beveiligd was. Vaag maar waar.

Verwijderd

Scan jezelf neem Superscan ofzo (typ in bij google)
Druk dan op Me zet op all ports en druk op start je kan zo zien welke poorten er openstaan
www.housecall.com kan je online virus scan doen... werkt wel goed by the way :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je gewoon op www.grc.com (specifiek hier: Hoe lang wachten op ADSL DoeHetZelf?) kijkt dan staat daar perfect beschreven (na 2 soort scans) wat er open is en wat je daaraan kan doen.

Ook hebben ze daar netjes een FAQ over wat het allemaal precies inhoud.

En deze test doet niet veel meer dan bijvoorbeeld ik voor je zou kunnen doen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Mag ik hieruit concluderen dat je eigenlijk zelf niet eens weet welke pakkettypes worden gebruikt bij het pingen? *kuch* ICMP-pakketjes *kuch*

Als je gewoon een goeie firewall installeert, die als 'goed' staat aangegevn op de site die [Airwolf] ook al gaf, http://www.grc.com, dan ben je best goed beveiligd hoor... En als je geen servers draait ben je al helemaal veilig. (geen servers -> geen lekken -> geen toegang)

Kijk niet alleen naar de conclusies van testsites, kijk ook even naar de gedetailleerde uitslag, welke poorten er nou precies reacties geven... En kijk ook op welke manier? Wordt er alleen gekeken of er ACK-packets worden ontvangen of wordt er gekeken of er daadwerkelijk een verbinding tot stand kan worden gebracht?

Leer eerst dat soort dingen eens, dan kun je al vrij goed concluderen hoe goed je bent beveiligd op het net! :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 00:49:
Al die zelf-testen die de firewalls bieden zeggen mij weinig. Daarnaast geeft elke test weer een andere uitslag aan. En al stel in mijn huidge firwall in dat ik niet pingbaar ben, dan kan ik mezelf op diverse manieren nog steeds pingen, dus elke firewall heeft nog steeds zijn eigen gebreken.(etc)
Zorg er gewoon voor dat je ergens een Linux bak hebt staan en draai nmap. Of je doet vanuit een andere windows computer een scan met LanGuard Network Scanner.

(Dan weet je welke poorten er open staan.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

pinockio schreef op 10 september 2002 @ 01:13:
[...]

Zorg er gewoon voor dat je ergens een Linux bak hebt staan en draai nmap. Of je doet vanuit een andere windows computer een scan met LanGuard Network Scanner.

(Dan weet je welke poorten er open staan.)
Of maak een VMWARE-kist als je geen losse pc over hebt... (that is, als je een netwerk hebt, van je provider krijg je waarschijnlijk geen 2 ip-adressen :))

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je een gewone huis-, tuin- en keukencomputer hebt zou ik me nergens druk over maken. Al die verhalen over hackers dit en crackers dat, allemaal spookverhalen.

Ik (en eigenlijk iedereen die ik ken) heb tot nu toe nog altijd zonder firewall gesurft en er is nog nooit wat gebeurt. Zolang je geen persoonlijke vijanden maakt en geen sub7 servers opstart hoef je je nergens zorgen over te maken, en zeker met firewall niet.

Verwijderd

Gebruik a.u.b. gewoon eerst eens google oid voordat je een topic opent. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.