2ehands Laptop, nieuwe PCMCIA netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13
Ik heb een 2ehands laptop gekocht (een toshiba Satelitte Pro 420 CDT, een Pentium I, geloof 200 mhz, 40 MB ram). Aangezien ik een 100mbit netwerk thuis heb, en ik de laptop wil aansluiten, heb ik een Dynalink PCMCIA netwerkkaartje gekocht (werkende op Cardbus (32bit) Type II. Mijn laptop kan dit voor zover ik weet gewoon aan. Als ik het kaartje in de laptop steek (wat niet 100% gaat, het gaat heel erg stroef allemaal, en het pinnetje dat naar buiten schuift is niet helemaal naar buiten gekomen, terwijl de kaart niet verder erin wil, dan herkent w98SE helemaal niks. Ook bij een verbinding met een crosskabel tussen 2 pc's herkent de laptop niks, en geef XP (op de andere PC) ook aan dat een van de netwerkkabels niet is aangesloten.

De laptop geeft ook niet een venster aan: Nieuwe hardware gevonden (waarna de driver etc geinstalleerd worden). Is mijn PCMCIA kaartje nu kapot, of moet ik in mijn bios iets instellen (kan ik me niet voorstellen, ben er al een aantal keer ingeweest, alles nageplozen, niks gevonden), of ligt het aan windows (ook een bij een schone installatie waarbij het kaartje er de hele tijd in zit werkt het niet)?

Wie o wie kan mij helpen met mijn probleem?

Verwijderd

je zegt het zelf al... hij zit er niet goed in... koop een PCMCIA kaart die er wel GOED in past :)

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13
Ik wil graag dat deze werkt... DUH! Ik heb er net 50 euro aan uitgegeven, ik wil graag dat ie werkt..