Vorige week heb ik bij een kennis een ECS K7S6A moederbord + toebehoren geïnstalleerd. Tevens een nieuwe kast eromheen. De harddisk die in het systeem zat werd overgezet. Het ging hier om een 7,5 GB Western Digital schijf met Windows 95. Gelijk Windows 98se er maar opgezet. Maar nadat dit was gebeurd en we even aan het instellen waren begon de harddisk vervaarlijk te tikken. Een vrij hard mechanisch geluid dat zich voordeed bij bepaalde sectoren op de schijf. Ik heb toen snel die harddisk op mijn eigen PC aangesloten en alle data overgezet. Sommige bestanden waren echter al niet meer te lezen (computer wordt langzaam, loopt vast).
Okee, kan gebeuren (oude schijf enz). Ik had gelukkig nog een Quantum 13 GB liggen, heeft jaren in mijn eigen systeem gedraaid. Die maar in het systeem gezet. Weer Windows 98 erop gezet. Maar nu begint deze op de zelfde manier te tikken (iets minder hard, maar dezelfde manier). Help! Wat helpt deze harde schijven de vernieling in? Kan het aan het moederbord of die nieuwe voeding liggen?
Okee, kan gebeuren (oude schijf enz). Ik had gelukkig nog een Quantum 13 GB liggen, heeft jaren in mijn eigen systeem gedraaid. Die maar in het systeem gezet. Weer Windows 98 erop gezet. Maar nu begint deze op de zelfde manier te tikken (iets minder hard, maar dezelfde manier). Help! Wat helpt deze harde schijven de vernieling in? Kan het aan het moederbord of die nieuwe voeding liggen?