iiyama HM704UTC problemen met beeld

Pagina: 1
Acties:

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Hi,

Ik heb een tijdje geleden een iiyama HM704 17" monitor gekocht. Na twee weken was het boem. Toen werd het beeld heel vaag en letters onleesbaar.

Natuurlijk meteen teruggegaan en een nieuwe monitor meegekregen.

Met deze monitor heb ik weer problemen. Het beeld gedraagt zich heel raar.

Als ik de monitor aanzet en windows opstart krijg ik elke keer een andere vervorming van het beeld. Meetstal is het een soort ruit figuur dat zich vormt!
Natuurlijk geen probleem zou je denken. Maar de ruit vormt zich niet gelijkmatig en met de monitor instellingen rommelen resulteerd nog steeds is een ongelijkmatig beeld. Ook komt het voor dat er een bolling aan de linkerkant zit terwijl de rechterkant van het beeld gewoon recht is. Dit kan ik met de pincussion instelling niet wegwerken omdat de bolling dan aan de andere kant tevoorschijn komt!

De hoeken van het scherm zijn bijna constant afgerond i.p.v. 90 graden.

Er staat geen magnetische apperatuur in de buurt v/d monitor dus dat kan het niet zijn. De videokaart is het ook niet want ik heb een andere monitor geprobeerd!

KAn iemand mij helpen?

Moet ik weer teruggaan naar de winkel? iiyama wordt toch beschouwt als een goed merk?

Ik heb trouwens een Geforce 4 TI4200 kaart.

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Ik heb ook aan de ene kant een bolling en aan de andere kant een rechte lijn. maar na wat kloten met instellingen zie je het bijna niet meer. Verder ben ik wel tevreden met mn schermpje. Wist je dat bij iedere reso en refresrate het beeld een andere vorm krijgt? Dus iedere keer als je je resolutie of refresrate veranderd moet je opnieuw je instellingen invoeren.

Tip: download de nieuwste Iiyama driver.

http://193.173.53.195/cgi-bin/iiyama/download.cgi?driver

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Dus jij hebt hetzelfde probleem?

En in de hoeken? ZIjn die bij jou echt 90 graden of heb je ook een bolling naar binnen?

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Heb overigens de laatste iiyama drivers al!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Nee nee, ik had alleen een bolling aan de ene kant. De andere problemen die je beschreef had ik niet. Maar mn beeld ziet er nu perfect uit met de juiste instellingen, moet ook bij jou kunnen.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
En als je de monitor aanzet? Past het weergegeven scherm dan meteen precies in de door jou gezette grens of heb je dan een zwarte rand aan de zijkanten?

Bij mij geeft ie als ik hem net aanzet meestal een rand die over het algemeen linkboven breed is en linksonder smal en aan de rechterkant precies andersom!

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
En als je hem lang aanhebt? Is het beeld dan wel goed?

Dit type buis heeft 10 minuutjes nodig om "goed" te trekken zeg maar.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Ik heb het scherm ook op een Ti-4600.
Probeer mijn instellingen eens op 1024x768x16 op 85Hz

Beeld inst. 64% 64% 48% 58% 48%
geometrie. 50 % 50% 54% 56% 50%

Hiermee heb ik geen zwarte randen e.d.

Ik heb ook een tijd zitten klootviolen, maar ff goed rotzooien en dan krijg je het wel goed. Op 100Hz in deze resolutie krijg je het beeld trouwens wel heel makkelijk kaarsrecht.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Als ik hem langer aan heb wordt de vervorming wel steeds minder ja. Da's dus normaal?

Moet er overigens wel bij vermelden dat de ronding onderin niet weg te werken is!
Misschien komt het wel omdat ik gewoon bolle beeldbuizen gewend ben ofzo!

Er blijft echter wel altijd een vervorming zichtbaar!

Jullie denkne dat het geen defect is?

• Ghost|IA
Een ronding onderaan is niet zelf bij te stellen....

Is het erg? Hoeveel mm is het ??
Verder moet de mijne (mitsubischi diamontron met dezelfde beeldbuis) gewoon 10 minuutjes opwarmen, daarvoor is het beeld te klein zeg maar.
Gewoon de monitor instellen als ie warm is.

• Ghost|IA
TheJackal schreef op 10 september 2002 @ 00:07:
Ik heb het scherm ook op een Ti-4600.
Probeer mijn instellingen eens op 1024x768x16 op 85Hz

Beeld inst. 64% 64% 48% 58% 48%
geometrie. 50 % 50% 54% 56% 50%

Hiermee heb ik geen zwarte randen e.d.

Ik heb ook een tijd zitten klootviolen, maar ff goed rotzooien en dan krijg je het wel goed. Op 100Hz in deze resolutie krijg je het beeld trouwens wel heel makkelijk kaarsrecht.
Die instellingen varieren toch gewoon per monitor? Daarom ook die instellingen, of vergis ik me nu??

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 10:28

Abu

Abu!

Ik denk wel dat er iets mis mee is. Heb dezelfde monitor en nergens last van. Zou gewoon nog een keer van je garantie grbuik maken nu het nog kan.

Insanus sum

• Ghost|IA
Hmm ja als je hoeken niet rondzijn is eigenlijk wel slecht ja.....

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Als ie eenmaal warm is een milimeter of 2 aan beide kanten.

Ik moet bij geometrie 30%, 46%, 61%,50%,49% aanhouden om het een beetje recht te krijgen.

Screen control = 63%,63%,50%,59%,44%

resolutie 1280x1024 op 85 herz.

Wat zou er dan mis kunnen zijn? Het kan toch geen toeval zij dat dezelfde monitor het 2 keer begeeft?

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Nou ja niet rond. Ze lopen zeg maar een stukje naar binnen!

Verwijderd

Bol aan een (1) kant en recht aan de andere zou je moeten kunnen corrigeren met pincushion EN trapezium instellingen.
Een probleem waarbij alles praktisch recht is, maar bv onder toch ietje breder of smaller kun je niet (of nauwelijks) corrigeren met de standaard instelmogelijkheden. Die monitor zou ik terugbrenen naar de winkel.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Damn.....da's al de tweede HM704UTC die niet in orde is dan! Gaat lekker zo!

Er is geen manier om het beeld te ressetten ofzo? (Buiten de menu optie "reset")

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Het is jammer dat ik geen digitale camera heb. Dan had ik ff een paar pics kunnen schieten om het te laten zien!

Kan het misschine wel ff fotosoepen met een screenshot!

Ik krijg namelijk steeds meer het idee dat ik hier niks aan kan veranderen!

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Om te kijken of het beeld nou bol of recht is (nja wat je ziet dus) kun je er gewoon een A4'tje oid opleggen, kun je zo zien of het nou wel of niet recht is.
Ik heb ook de 704UCT, sterker nog, ik heb 'm vier maal :P Geen van de vier geeft problemen. Het is inderdaad zo dat, wanneer de monitor koud is, het beeld iets smaller is dan na een minuut of tien.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Ik ben nu aan het kijken. Het beeld is inderdaad zo goed als recht! Maar die bolling aan de onderkant blijft gewoon.

Links en rechtsonder loopt het scherm 2 a 3 cm vanaf de onderkant bol naar binnen. De hoek zit ongeveer 1 1/2 a 2 milimeter verder naar binnen dan de rest van het scherm!

Bij het opstarten is het meer en het duurt best lang voordat dit bijtrekt.

Ben ik aan het mierenneuken?

Verwijderd

Dit vind ik nou altijd een probleem van CRT monitoren. Bij een LCD scherm heb je dit probleem helemaal niet. Ik wil niks anders meer :P

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Tja, ik had geen geld voor een goede 17 inch TFT. Anders had ik die ook wel gekocht!

Ik probeer er nu niet op te letten. HEt beeld enzo blijft gewoon scherp nu!
Pagina: 1