service manual tv

Pagina: 1
Acties:

• gustafa
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
Hoi,

Mijn tv (sharp 70es-04s) heeft het begeven.
Weet iemand waar ik de service-manual kan downloaden??

Groeten,
Guus

Verwijderd

Service manuals , zijn het heilige der heilige van de electronika.

Je kan proberen via google enzo ,
Maar de gemakkelijkste manier is een lokale hifi hersteller , en even om zijn exemplaar vragen ( ev. mits vergoeding) , en copyeren.

• gustafa
Ik had google al gebruikt, maar helaas.....
Ik hoop dat iemand een goede link weet waar ik wat kan vinden over tv's repareren in het algemeen.

Of natuurlijk een link naar service schema's :*)

Verwijderd

een tv fix je zelf niet ff ik spreek uit ervaring een kenis van mij is tv monteur en zelfs hem maken ze het moeilijk en hij heeft wel de service manaul. o ja en je hebt speciale doormeet aparatuur nodig. maar als je het zelf wil proberen stuur een mailtje naar sharp of zo iets.
veel succ6

Verwijderd

ik zou toch proberen bij de lokale hifi-boer.

Destijds deed ik ook hifi herstellingen , en hadden wij vele service manuals.
Maar indie we zelf het juiste boek niet hadden , gingen we naar de concurent hifiboer en daar leenden we het even ( mits betaling).

• gustafa
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 17:52:
een tv fix je zelf niet ff ik spreek uit ervaring een kenis van mij is tv monteur en zelfs hem maken ze het moeilijk en hij heeft wel de service manaul. o ja en je hebt speciale doormeet aparatuur nodig. maar als je het zelf wil proberen stuur een mailtje naar sharp of zo iets.
veel succ6
Kan ik niet tegen betaling een kopie van je kennis krijgen?

Verwijderd

gustafa schreef op 10 september 2002 @ 19:52:
[...]

Kan ik niet tegen betaling een kopie van je kennis krijgen?
offtopic :
mensen clonen is nog niet toegestaan , in deze wereld

:)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Die zijn idd moeilijk te verkrijgen. De simpelste methode is via de winkelier een kopie vragen.

In alle gevallen kan je de fabrikant/importeur bellen die tegen vergoeding wel wat kan sturen en daarnaast heb je ook commerciele instanties waar je schema's kan bestellen.
Probeer eerst de fabrikant te mailen, heel misschien heeft ie het wel in PDF formaat zo voor je liggen.

Maar misschien met goed speuren op het net kan je wel eens wat tegen komen.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• gustafa
Sinclair schreef op 10 september 2002 @ 22:02:
Die zijn idd moeilijk te verkrijgen. De simpelste methode is via de winkelier een kopie vragen.

In alle gevallen kan je de fabrikant/importeur bellen die tegen vergoeding wel wat kan sturen en daarnaast heb je ook commerciele instanties waar je schema's kan bestellen.
Probeer eerst de fabrikant te mailen, heel misschien heeft ie het wel in PDF formaat zo voor je liggen.

Maar misschien met goed speuren op het net kan je wel eens wat tegen komen.....
Ik heb de fabrikant (Sharp) al gebeld. Dat geintje koste me bijna 20 Euro. Ik heb erg lang in de wacht gestaan voor 0.45 Eurocent per minuut. :'( Daarna kreeg ik te horen dat ik aangesloten moest zijn bij een of andere branch-vereniging en dus geen recht had op de schema's :(

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

gustafa schreef op 10 september 2002 @ 22:43:
[...]

Ik heb de fabrikant (Sharp) al gebeld. Dat geintje koste me bijna 20 Euro. Ik heb erg lang in de wacht gestaan voor 0.45 Eurocent per minuut. :'( Daarna kreeg ik te horen dat ik aangesloten moest zijn bij een of andere branch-vereniging en dus geen recht had op de schema's :(
Tja, als je wilt betalen....

http://www.doknet.nl/

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1