Toon posts:

[XP] QoS-pakketplanner

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga windows XP op mijn computer installeren, nu schijnen sommige modems niet onder WinXP te werken. Dus ik controleer op de site van e-tech of het mogelijk is het modem te gebruiken. Ja, dat was mogelijk, onder voorwaarde dat de QoS-pakketplanner werd uitgeschakeld.

Nu, wij hebben hier ook een UTP-netwerk liggen. Heeft het uitschakelen van dit onderdeel effect op het netwerk? Moet ik het ook op de andere WinXP computer verwijderen? En, als dat moet én effect heeft op het netwerk, kan ik het makkelijk terugzetten (we krijgen de 20ste kabelinternet, dan is het modem niet meer nodig)?

Rik

Verwijderd

Als je niet weet wat QoS-Packet Scheduling is dan kan 't ook geen kwaad als je het uit WinXP haalt ;) Je kan met QoS (Quality of Service) regelen dat bepaalde packets met FTP data "voorrang" hebben boven packets van je mail client, waardoor FTP sessies sneller gaan als je heel veel mail zit te ontvangen bijvoorbeeld.

QoS staat default aan in WinXP, maar zonder werkt het even zo goed, al dan niet beter :)
Zo 'allocate' Windows, volgens bronnen, een bepaald percentage van je bandbreedte voor verkeer tussen microsoft servers, zoals Windows Update enzo. Maar dat heb ik nog nooit echt onderzocht, ik sloop 't er altijd meteen uit ;)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:01
Het schijnt inderdaad dat QoS Packet Scheduler ongeveer 20% van je bandbreedte "jat" voor bijvoorbeeld .NET services. Ook ik weet het niet zeker want dat is altijd het eerste wat ik uit mijn netwerkinstellingen haal en alles in het netwerk en op internet werkt nog perfect. Dus ik zou zeggen: disablen die hap :)

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

HEEL KUT!!! (sorry) me ping is ver-tien-voudigd uitschakelen en niet vergeten ook in je Regrister uit te zetten...
of het bij mij heeft gewerkt.....NEE! :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens proberen wat er gebeurt als ik QoS uitzet (ik ben toch aan het formatteren, dus als het mis gaat doen we het nog een keer! :))