Toon posts:

het nut van cool pasta echt nodig ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wou even vragen of cool pasta nou echt zoveel nut heeft ik hoor er vaak verschillende dingen over

ik heb zelf hier nu nog wel een p3 staan 733 met standaart cooler erop en ik heb ooit eens die coolpasta die erop zat eraf gekrast }) omdat het niet zo mooi was en die troep al aardig gehard was
maar ik heb die dus schoon gemaakt daarna weer terug gezet en
mijn proc loopt nu in de winter etc 27 graden idle
en 40 stressed en nu rond deze tijd is hij 35 idle en 50 stressed
heeft het nu nut om hier toch weer pasta tussen te proppen enzo ja welke ? zooon zilvere rotzooi of gewoon heinz tomaten pasta B)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tuurlijk, het vult de ruimte tussen proc en koelblok op aangezien deze 2 nooit helemaal vlak zijn.

Verwijderd

Het is beter dat je er weer pasta op smeert, het kost niet veel en de koeling van je processor zal sterk naar boven gaan ... (btw, zo een witte pasta kan je in elke computerwinkel kopen)

Verwijderd

Topicstarter
dus een aanrader om er wel tussen te hebben ?
en welke soort dan die witte rotzooi of zilvere of wat zijn er allemaal voor soorten

Verwijderd

zilver schijnt de beste te zijn

Verwijderd

Maakt niet uit, beide werken goed ;) alleszinds beter dan GEEN 8)

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Sjah...
als je inderdaad 2 graden kouder wilt komen neem je zo'n silver-pasta (niet erg goedkoop)
maar voor 2 euro heb je gewone pasta die het bijna net zo goed doet.
Dus kies zelf maar.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

De pasta zorgt ook voor de warmtegeleiding van processor naar heatsink. Zonder koelpasta maken de twee elementen minder goed kontakt dus geeft de processor minder warmte af naar de heatsink. Om dezelfde reden is zilverpasta beter omdat deze beter geleidt dan de witte pasta. (Is ook stukken duurder.)

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
standaart witte pasta scheelt veel
AS III scheelt nog een paar graden
AS = Artic Silver

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 22:52:
ik wou even vragen of cool pasta nou echt zoveel nut heeft ik hoor er vaak verschillende dingen over

ik heb zelf hier nu nog wel een p3 staan 733 met standaart cooler erop en ik heb ooit eens die coolpasta die erop zat eraf gekrast }) omdat het niet zo mooi was en die troep al aardig gehard was
maar ik heb die dus schoon gemaakt daarna weer terug gezet en
mijn proc loopt nu in de winter etc 27 graden idle
en 40 stressed en nu rond deze tijd is hij 35 idle en 50 stressed
heeft het nu nut om hier toch weer pasta tussen te proppen enzo ja welke ? zooon zilvere rotzooi of gewoon heinz tomaten pasta B)
LOL :+

ga voor de Heinz, is goedkoper :9

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

overigens kan je koelblok polijsten ook veel uitmaken
zie hier een howto :Y) :
Over koelblokken, polijsten en tandpasta-gebruik!

Verwijderd

btw er bestaan ook zo een stickers die aan beide kanten kleefbaar zijn, weet wel niet of dit efficient is ...

Verwijderd

.....die heb ik er tussen uit gehaald en een heel dun laagje pasta ertussen. Scheelde bijna 10 graden en veel stabielere temperatuur en systeem.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

hmm 50 graden is best veel voor een p3
mijn p4 2.0 @ 2,4 gaat niet hoger dan 42 graden stressed. (standaard intel koeler)
en een p4 geeft toch best wel wat meer warmte af dan een p3
en ik moet toch binnenkort maar eens die standaard intel sticker/pad vervangen door een goede pasta. kan mijn koeler weer wat langzamer draaien, dus minder geluid.

oftewel ik denk dat je best eens koelpasta kan gebruiken
dat scheelt toch wel een paar graden. en dan kan je de cpu fan wat langzamer laten draaien met hetzelfde effect.

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

net zo nuttig als je tanden poetsen zonder pasta 8)7

die van hen is mooi....

Verwijderd

damster schreef op 10 september 2002 @ 03:10:
hmm 50 graden is best veel voor een p3
mijn p4 2.0 @ 2,4 gaat niet hoger dan 42 graden stressed. (standaard intel koeler)
en een p4 geeft toch best wel wat meer warmte af dan een p3
en ik moet toch binnenkort maar eens die standaard intel sticker/pad vervangen door een goede pasta. kan mijn koeler weer wat langzamer draaien, dus minder geluid.

oftewel ik denk dat je best eens koelpasta kan gebruiken
dat scheelt toch wel een paar graden. en dan kan je de cpu fan wat langzamer laten draaien met hetzelfde effect.
Die temperaturen zeggen niets, klopt geen reet van. Mijn p3 700E@1099Mhz werd 50 graden (mobo Asus CUSL2, VulcanoII koeler) met een koe, en m'n huidige p4 1,6@2,5Ghz 1,8V wordt 51 graden. (Asus P4B533E, standaard koeler, zie sig)

Ik heb goede airflow en mobo wordt 28 graden.

Deze waarden zijn niet te vergelijken met andere machines, want dat klopt bijna nooit. Cpu temps zijn bij beiden erg hoog hoewel het koelblok van de p3 veel koeler aanvoelde dan die van de p4.....

Een dun laagje witte pasta volstaat prima, hebben mijn cputjes ook altijd. Geleid ook niet, wat problemen kan opleveren. Als je het er gewoon heel dun en glad opdoet is er bijna geen verschil met zilver.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

ah barst. foutje

Pagina: 1