Er zullen vast al wel topics over zijn geweest, maar de search is nog steeds niet wat het geweest is hier...
Ik wil dus m'n mac adress van m'n ethernetkaart weten onder win2k. In de faq staat wel hoe je je mac adres kan veranderen, maar niet hoe je je huidige adres achterhaalt:
Is hem dat gewoon?
Ik wil dus m'n mac adress van m'n ethernetkaart weten onder win2k. In de faq staat wel hoe je je mac adres kan veranderen, maar niet hoe je je huidige adres achterhaalt:
De stringvalue die je in moet voegen om het adres te veranderen (NetworkAddress )is namelijk nog niet aanwezig. Nou heb ik achter "driverdate data" wel iets staan dat verdacht veel op een mac adress lijkt..:Onder win2k of XP kan je ook via de registry je mac adressen aanpassen:
Ga in de Registry naar :
code:
1 2 3HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\ {4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\
Daar zie je : "0000","0001","0002", enzoverder.
Elk nummer staat voor een Networkdevice, je netwerkkaarten staan daar ook tussen.
Als je in een key kijkt, zie je ergens een string value "DriverDesc", met als value de naam van je netwerkkaart zoals die in de "Network and Dail-up Connections" staat.
Om het MACaddress te veranderen maak je in die key van die netwerkkaart een Stringvalue NetworkAddress aan. En als waarde geef je die het MACaddress dat je wil. Als je het MACaddress "00-50-04-2D-BC-12" wil, geef je die Stringvalue als waarde 0050042DBC12.
Is hem dat gewoon?edit:
gethumbnailed...
gethumbnailed...
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs