Toon posts:

TV-Kaart, wat heb je allemaal nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een complete n00b op het gebied van TV-kaarten. Het opnemen en
capturen van pix lijkt me echter erg leuk! Ik ben dan ook van plan een Pinnacle PC / TV Pro te kopen..

Wat heb ik eigenlijk nog meer nodig? Doetie het gewoon na het inpluggen
van de kaart? Moet ik een kabel van de tv in mn pc pluggen, de kabel? Ik heb
namelijk een tv op zolder en de kabel komt het huis helemaal beneden binnen..

Is dit overigens een goede kaart, de Pinnacle PC / TV Pro..

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

hmmm, lijkt me dat een beetje zoeken op internet al je vragen ook wel kan beantwoorden, maargoed...

De kaart doet het gewoon na inpluggen van de kaart EN installeren van de drivers (eventueel drivers voor XP downloaden voor een pinnacle kaart, heb ik ook gedaan).

Er moeten (bij mij tenminste) twee kabeltjes op je kaart aangesloten worden.
Eentje van de kabel zelf waar het TV-signaal binnenkomt (misschien wel handig als je TV wil kijken? 8)7) en een andere van je TV-kaart naar de Line-In of MIC-in van je geluidskaart. Should do.

Die kaart ken ik niet, maar k heb zelf de PC TV Rave, (lager dan de PC/TV Pro) en geen problems mee! (op Duron 600@950 / 512MB)

Verwijderd

Topicstarter
moet je poepen?/

maar toch bedankt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 22:34:
moet je poepen?/

maar toch bedankt :)
ehhh... en dat slaat op wat precies? :?

Verwijderd

Topicstarter
geen idee, haha vage bui!

maar toch bedankt voor je antwoord! Kabeltje van Kaart naar Geluidskaart klinkt ingewikkeld, maar het moet lukken ;)

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 08:34
Ik heb zelf ook de pctv pro. Doet het perfect onder XP, alleen je hebt wel even nieuwe drivers nodig. Anders heb je een hoop problemen.

Erg toffe kaart als idd ook wat wil doen met een analoge video camera.
Plus nog een tof verschil is de radio functie. Plus met een beetje handigheid kan je ook nog wat canal+ decoden zonder geluid O-)

(Mijn iRacing Profiel)

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
ik draai hier met een p233, sound onboard, 4mb videokaartje en een wintv pci. vet simpel om aan te sluiten. Kaart erin, coax kabel naar je pc, IR kabeltje in het goeie gat en het audio stekkertje van tv kaart naar geluidskaart. Volg de handleiding en je komt er wel.
Capturen is ook nie meolijk, software installeren en laten draaien, ik kan et niet doen omdat m'n pc te sloom is

btw het beeld met deze pc is nie slecht dus ik raad je een wintv aan.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 19:03
Wat verder nog errug leuk is: je kan ook het TV beeld gelijk versturen als ware het een webcam, en je digicam erop aansluiten zorgt ervoor dat je ook die als webcam kan gebruiken :D

Feitelijk onmisbaar :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Robbeke
  • Laatst online: 29-12-2018
dat gaat, maar brak beeld gaat het wel geven. bij mij is de beeldkwaliteit met hetzelfde kaartje al minder met een kabel groter dan 2m

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik zou in ieder geval DScaler downloaden, dat is gewoon de beste tv viewer op het moment beschikbaar.

DScaler.org.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
REDFISH schreef op 09 september 2002 @ 23:14:
Ik zou in ieder geval DScaler downloaden, dat is gewoon de beste tv viewer op het moment beschikbaar.

DScaler.org.
IDD; Dscaler :)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:01
En kan je dan gewoon een full screen opname van, zeg het journaal of een ander programma maken. Wat je dan na evt. compressie op een cd brand??

• FragFrog
  • Laatst online: 19-08 19:03
Je kan overal opnames van maken, bijvoorbeeld ook van je analoge videocamera, dus eindelijke home-video's die je op een cd'tje kan zetten. En bewerken natuurlijk...

Hou er wel rekening mee dat wanneer je opneemt dit vaak zonder compressie gaat, real time encoderen lukt maar weinig pc's, en dat je dus wel een paar gygabyte's nodig hebt :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Kijk ook eens naar de nieuwe Terratec tv-kaartjes

deze bijvoorbeeld: pricewatch: Terratec Cinergy 400 TV, PCI (Retail)

Goeie reviews gehad in o.a. C'T en CT

JayGTeam (213177)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:01
Lijkt mij wel wat als alternatieve videorecorder. (op een goedkope manier proggies / series opnemen die je "later "nog wel eens wilt terugzien maar waarvoor je geen extra videoband koopt en bewaard. (Videoband neemt veel ruimte in, op een of andere manier sneuvelt de opname in de loop van de tijd als er geen andere videobanden voorhanden zijn er er iets opgenomen "moet " worden.)
Pagina: 1