• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb al een tijdje een 6210 maar tegenwoordig als ik wil smsen zegt hij bij ieder smsje dat ik wil versturen: "Nummer niet in gebruik" En dat terwijl anderen naar precies hetzelfde nr smsen. En hij doet het bij al mijn nummers. :?
Weet iemand er wat op?

Verwijderd

is het nummer van je sms-centrale in je telefoon waarschijnlijk door een lolbroek ge-edit.

In je nokia 6210 is dit: Menu -> Berichten (2) -> Bericht-instellingen (8) -> Nummer berichtencentrum (1)

*ps sorry als de menunamen niet helemaal kloppen, maar heb vrij vertaald uit Engels waar mijn foon op staat :D

• toelet245
Ja, dat is dus het probleem. Ik dacht ook eerst dat dat het was maar dat is het niet. Het nr van de berichtcentrale is gewoon goed. Verder staan alle instellingen ook goed. Zoals de indeling = tekst en geldigheidsduur = 1 week.

Verwijderd

Heel apart, ik krijg alleen "nummer niet in gebruik" als ik naar een huisnummer (dus geen 06-) probeer te sms-en (das dan een foutje he O-)).
Kan je wel bellen? Zo ja, ff naar een nokia servicepoint gaan denk ik...

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Anders moet je even een andere simkaart in je telefoon stoppen om te kijken als je dan wel kunt sms-en. Mocht je dan kunnen sms-en is je simkaartje wellicht kapot, mocht je dan nog niet kunnen sms-en moet je even contact opnemen met je provider als er problemen bekend zijn en ander even je telefoon naar de leverancier brengen.

Een soortgelijk probleem heb ik met mijn 6510 gehad. Het probleem was opgelost met een nieuwe sim-kaart.

• toelet245
Hij doet het weer! :) Er was iets met de profielen en bij Dutchtone hadden ze ook het nr van de centrale veranderd. Maar een vriend van me die kan nogsteeds smsen via de "oude" centrale :? Vreemd.... maar toch bedankt ! :D
Pagina: 1