Toon posts:

Asus CUBX UDMA-100 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net zaterdag op de PC-dump dag een nieuw Asus CUBX moederbord gekocht met U/dma 100onboard en een IBM 75GXP 30gig en een PIII 733. Heel fijn Moederbord maar met het opstarten van Windows 98SE wacht ie +/-20 sec. bij het detecteren van de controller.
Heeft iemand dat probleem ook?
Verder heb ik alle drivers geinstalleerd dus ook van het moederbord. Eenmaal in windows is ie supersnel.

Verwijderd

Topicstarter
Anybody??

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb zelf de vorige versie CUBX ata66, ik heb daar in iedergeval geen problemen mee. maar heb jeje drivers van je ata100 wel geinstalleerd, ik heb een keer problemen gehad met windows omdat ik ze niet geinstalleerd heb.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ehm...Dit is een probleem dat meerdere configuraties hebben met een (extra) ATA100 controller. In het geval van een extra controller: Kijk op welluk slot hij z'n IRQ heeft, en zet daar bijv. geen netwerkkaart in :)

Stel de ATA100 is in plaats van de ATA66 (geen IRQ gedeeld met PCI-slot) kan het eventueel een comp. issue zijn met je IBM Telesto :(

Verwijderd

Topicstarter
De controller is een onboard controller.
Er zit een UDMA 33/66 op en een UDMA 100.
Dus 4 ide aansluitingen.
Verder zitten er geen rare kaarten in zoals netwerkkaart of TV-kaart of SCSI-kaart.
UDMA 100 drivers van ASUS zijn ook geinstalleerd en die werken wel, maar de wachttijd blijft bestaan.
Iemand anders nog een oplossing.
IBM Telesto??