Toon posts:

[OC] Radeon8500 brakke core?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een BBA Radeon 64mb LE 250/250.
Nu heb ik een voltage mod gedaan (potlood) -> core 1,72v mem 3,55v
Er zitten memsinks op plus een p1 sink/cooler op de core.
Ik kan mijn geheugen stabiel laten draaien op hoge snelheden (290 en hoger) maar mijn core wil nog niet eens stabiel draaien op 175.
Ook met andere voltages blijft het geheel crashen onder 3dmark2001se, in xp en in 98.
In xp heb ik ook vaak het probleem dat de letters door elkaar lopen, en je niks meer kan lezen. Na een reboot is dit opgelost.
Kan het zijn dat mijn p1 cooler geen goed contact maakt met de chip of is mijn core gewoon rot?

Ja ik weet dat dit eigenlijk in Radeon topic moet maar de mensen daar zijn te druk bezig met de Radeon9700, en in de search kan ik ook niet echt iets vinden.

Ik hoop dat iemand de oplossing heeft....

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
waarom heb je een voltage-mod gedaan? Je kunt een radeon toch niet ver overklokken. Heb je hem al wel geflasht naar een retail 275/275?

Verwijderd

Je kan checken of je sink goed contact maakt door gewoon ff te voelen, is ie koud, dan is er iets mis, is ie lekker warm, dan zit hij er goed op.

De rest kan ik je niet echt mee helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij is geflashed naar retail. De sink wordt wel een beetje warm maar niet superwarm. (koelt natuurlijk zowieso 10x beter als standaard knepcooler) Ik heb voltage mod gedaan omdat het de oem is en die anders niet op retail draait. Hij moet met mod tot over de 300/300 kunnen....