[Gentoo] SB Live! Midi probleem

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Ik heb een probleem met midi. Midi over algemeen werkt wel, maar de ingebedde player van konqueror (kde 3.0.3) zoekt naar /dev/sequencer. Deze bestond niet, dus ik dacht slim te zijn en er een symlink naar toe te maken. Niet dus, nu reageert de player niet meer waardoor ook konqueror niet meer reageert.

Heeft iemand een idee? de ingebedde player is kmid.

thanks

edit:

De audigy heeft hetzelfde probleem

Verwijderd

Haal eerst die symlink weer es weg en doe es als root, en in de directory /dev:

# ./MAKEDEV audio

Als het goed is maakt ie dan alle audio devices die je nodig kan hebben, waaronder ook '/dev/sequencer'. Als dat niet werkt of MAKEDEV geeft foutmeldingen, doe dan eens:

# ls -la /dev/sequencer

Krijg je geen output, doe dan:

# mknod sequencer c 14 1

Dan maakt ie het device, met het juiste minor en major nummer.
Krijg je wel output, controleer dan of er staat:

crw-rw---- 1 root audio 14, 1 Jul 5 2000 sequencer

Als dat er staat, kijk dan als laatste nog eens of jij als user in de groep 'audio' zit.
Zoniet, dan doe je 'adduser <jouwusername> audio'. Dan moet je alleen nog even opnieuw inloggen, anders weet ie nog niet dat je in een nieuwe groep zit.

HTH!

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Heb je Midi-support meegecompileerd in de kernel? Ik had zelf ook zoiets, en toen bleek dat er een aparte optie in de kernel zit voor midi-support.

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

• LollieStick
* LollieStick gaat dat even proberen :)

Het is geen ingebouwde kernel driver, de nieuwste van emu10k1.sourceforge.net gedownload. :)

• LollieStick
Ik heb gedaan wat Fluor zei. Ben alle stappen bij langs gegaan, maar het werkt nog steeds niet. Ik heb nu een device /dev/sequencer maar om de een of andere vage reden doet ie het niet. Krijg nu deze fout:

Kon /dev/sequencer niet openen om info te krijgen.
Mogelijk gebruikt een ander programma dit reeds.

De rechten staan goed en ik zit in de groep audio.

Ik gebruik de drivers van http://emu10k1.sourceforge.net/ (http://opensource.creative.com).

Heeft iemand nog een idee?

Verwijderd

mja.. MIDI in Linux is (voor mij althans) altijd al een probleempje geweest. Ik heb het (met mijn AWE32, jawel!) toen opgelost aan de hand van een MIDI-HowTo die ik op Internet vond. Ik vrees dat ik jou daar ook naar moet verwijzen.

Het meest gehoorde probleem is dat Linux niet automatisch de poorten en memory adresses van je MIDI-chipset kan vinden, en dat je die met de hand moet opgeven.... Zo moest dat ook met mijn kaartje...

• LollieStick
Dan zal ik nog maar eens gaan googlen :)
Pagina: 1