Logitech Quickcam Pro 4000 of Philips ToUcam Pro

Pagina: 1
Acties:

• bAm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Hey, ik wilde een van deze 2 gaan kopen, maar ben er nog niet uit welke. Dus vraag ik het jullie; Wie heeft er ervaring een van deze of een andere goede webcam uit deze prijsklasse (ongeveer 80 euro)

Logitech Quickcam Pro 4000

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/812.gif Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/864.gif

CCD Camera 1,3 MegaPixel
Digitale zoom
Microfoon
foto: 1280 * 960
video: 640 * 480
30 FPS

(78 euro)

Philips ToUcam Pro PCVC740K

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/pcvc740_750k_side_l.jpg

CCD Camera
Microfoon
foto: 1280 * 960
video: 640 * 480
60 FPS

(79 euro)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou gaan voor de Philips. De specs komen overeen, behalve dat de Philips 60FPS heeft i.p.v. 30, wat goed is :).

Die digitale zoom op die Logitech stelt trouwens niks voor, dat kan je ook d.m.v. Photoshop. (optical zoom is overgens wel leuk :)).

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wordt die Philips gewoon standaard in XP al herkent, daar heb je dus geen drivers voor nodig.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En hoe wil je 60 fps halen via USB 1.1? Nooit dus je hebt er niks aan. De logitech is USB 2.0 en die haalt die bandbreedte dus wel. Correct me if I'm wrong.

• bAm
ThnX maar volgens mij worden bijna alle webcams automatisch onder XP gevonden (Logitech serie ben ik zeker van)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb die philips, en die werkt GOED! :) die 60 haalt ie wel hoor volgens mij.....(pin me er niet op vast). Als ie het eenmaal doet kan je er pics mee maken, die hoge reso heb ik nooit gehaald alleen :(

• bAm
g00fy, hoe is de kwaliteit van het beeld (ook bij video)? aangezien die van de meeste webcams die ik heb gezien dan een beetje sucken

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 14:28
Ik heb zelf de Philips en hij bevalt me goed, de beeldkwaliteit is goed en je merkt btw niet veel verschil met 30 fps en 60 fps hoor.
De foto's zijn ook goed van kwaliteit.
Ook in xp wordt hij automtisch ondersteund al is de extra software van Philips niet helemaal compatible maar dat is niet zo erg.

Ik zou voor de philips gaan maar als je usb 2.0 heb of je gaat het binnenkort halen zou ik toch die ligitech halen omdat het dan minder gecompresd wordt denk ik
Greetz Martijn

• bAm
Als het niet teveel gevraagd is, zou iemand misschien een foto willen maken met zijn Philips of Logitech ?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb trouwens zo'n gratis geval van Chello (een Logipech) en dat ding zuigt best. Hij doet 't altijd maar het beeld is niet echt je van het. Van de andere kant: Kijk een gegeven paard niet in de bek :) zelfs al stinkt ie net als de support van Chello. In jouw geval zou ik ze een keer langs elkaar laten zetten in een grote shop. Een miskoop van 80 euro is altijd balen.

• Blijepeen
Ik zet morgen wel een plaatje online okey?

• LopeZ
  • Laatst online: 22:26

LopeZ

Too much is never enough

Webcam = Gadget!
Move OH -> GT dus :)

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 19:54

x-man

Proud newbie!

Ik heb een klein week geleden de ToUcam van Philips gekocht. Hij schijnt niet goed te werken in samenwerking met de Via KT133 moederbord. Bij mij looptie bij foto's maken heel vaak vast. Na de 4e foto ofzo werktie dan niet meer. Dan kan je alleen nog je computer herstarten. En ik heb windowsXP.
De foto's die de cam maakt zijn erg goed(voor een cam) en de cam werkt zeer goed in het donker. Als de cam m'n computer niet zou laten crashen dan zou ik heel erg tevreden zijn.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-03 14:40
Problemen met VIA KT133 boarden? Hoe zit het met VIA KT266 en VIA KT333 boarden?

• Blijepeen
Bijna alle webcams hebben problemen met de kt133(soms kt133a) boarden door de VIA bug en de latere boarden zijnd e problemen op gelost ik heb een ECS board

• bAm
Hey Blijepeen heb je al een plaatje :D

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Niet echt ont-topic, maar toch even tussendoor alst mag

Mijn Philips Toucam is heel brak, iemand een idee waar dat aan kan liggen ? Hij is echt heel onscherp. Bij daglicht en bij kunstlich. Ik ben dat kleine rondje kwijt. Misschien dat t er daan ligt. Iemand een id ?

• Blijepeen
Tada
Afbeeldingslocatie: http://photos.msn.nl/imageserver/image.aspx?Image=HcZNnT9kkUj4wPLtYv6gG5a4IVBzWX2SzOg59iyf1ni0Ve0ea*quHF8i8ojIzGr6Z!Dlam8xC5bRv4CkU4JijS0UW!nXYY1sbSxLeb*ukDYfZI0d2L556WkKzgYNvvcNT!EGigkzSbOmFDGbGnsT7w$$
Afbeeldingslocatie: http://photo.msn.s8.com/MS8zLzAvMS8xMDMwLzE1NS8zMi9BcmROVW42dGs0c2ZXd3BIMWxXZkRB/e5c3cc402487a51bd828b593e5410a5a/clbk=HcZNnT9kkUj4wPLtYv6gG5a4IVBzWX2SXn!0frlRUNJsjj2tS5lneYLQZD2jtRocAWP5QHBqrHk$/jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://photo.msn.s8.com/MS8zLzAvMS8xMDMwLzE1NS8zMi9aU0RDUUZXNW1IWFVsS2pJUEw4MEZn/bf5cc2af8d30dfd39188c3baa11ca5e4/clbk=HcZNnT9kkUj4wPLtYv6gG5a4IVBzWX2S5Rqh08dciXW9GVNUFsFWcqTaME789BJLKSSwwP8gd0Y$/jpg.jpg

Oog is het beste gelukt vind ik is gewoon een kwestie van instellen en focussen
Dat rondje om te focussen? Ja dan heb je wel een probleem en dat geval met lichtinval heb ik ook als er veel licht van buiten komt is beetje op te lossen door instellingen dat rondje is gewoon voor focussen

Btw sorry voor het grote plaatje van het oog want hij is niet echt gecompressed

• Blijepeen
En bedankt he :"} =/

• bAm
Hey, sorry ik ben even weggeweest maar zkr bedankt voor de plaatjes ! alleen die van het oog ? doet t niet ?

• Blijepeen
Hij doet het nu in elk geval wel hoor

• bAm
Ik denk dat mijn browser het dan niet goed weer kan geven ofzo, want ik krijg toch echt een kruisje te zien, maar in ieder geval ThnX voor de moeite !

• Blijepeen
Np man vage poep hoor want bij mij doet ie het gewoon

Verwijderd

Ff subtiel schopje O-)

Ik wil dus ook een Logitech Quickcam Pro 4000 aanschaffen, maar had nog wel een paar vraagjes:

- Hoe is het beeld bij weinig licht en ziet de CCD infrarood licht?
Komt er min of meer op neer dat ik in het bijna donker ook graag wat wil zien als het mogelijk is. Lijkt me wel handig voor bijv. lanparties.

- Wat zijn de technische specs?
Technische specs zijn zo goed als nergens te vinden op internet. Waar zijn deze te vinden? Het is leuk dat er zoveel onzinnige 'features' bijzitten, maar hoe zit het met de techniek?

- Hoe is de Logitech support?
Niet dat ik van plan was die nodig te hebben, maar als ik eens een drivertje nodig heb oid.... Mijn eerste indruk is dat Logitech's support echt zuigt (geen losse drivers, dagenlang website onderhoud, enz). Zit ik er naast en zijn ze tijdelijk zo slecht of is dat altijd zo?

- Hoe groot is het verschil in beeldkwaliteit met de Quickcam Zoom?
Gewoon benieuwd of dit een goedkopere optie is.

Dat was het qua vragen dacht ik wel weer :Y) Nog ff over dat USB 2.0 verhaal hierboven; volgens mij zit je ernaast Toink. Op de Logitech site heb ik na veel zoeken eindelijk wat over de USB aansluiting kunnen vinden (zie er tegenwoordig maar eens achter te komen wat er bedoeld wordt met "Aansluiting: USB". Wordt hier USB 1.1 mee bedoeld? 2.0? full speed? high speed? enz...). Een quote van Logitech: "The USB QuickCam cameras support the USB Specification 1.1". Als de Pro 4000 echte (high speed) USB 2.0 ondersteund, dan zou dat toch echt wel vermeld zijn!

Btw, heeft er nog iemand een shot gemaakt met de Pro 4000, want de bovenstaande pics doen het niet meer (wat op zich wel logisch is gezien de datum hehe)

edit:
Ff wat verduidelijkt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 10:42 ]

Pagina: 1