Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voor de verandering: JAKOM ...

Pagina: 1
Acties:

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:53

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
... wat staat voor Just Another KOffer Mod ;)

Ok, hier istie dan, mijn allereerst stapje op het casemod-gebied!! :Y)
Na natuurlijk uitgebreid dit forum gelezen te hebben ben ik samen met mijn bro Zwrt toch maar aan de gang gegaan, Kinzo Dremel-kloon gekocht en slijpen maar .... Voorzichtig begonnen met mijn oude PC die ik als servertje gebruikte.
Hij is misschien wat 'rough around the edges', maar wat wil je met een eerst stapje (altijd wat wankel, net als mijn hand die voor het eerst een Dremel-achtig iets vasthield :p).

Specs:
P2-233 @ 266
128Mb SDRAM
2 HD's
HP 8200i RW-ter
Floppydrive
SCSI ZiPdrive
PCI/ESA/AGP: Viper550, Modem, 3COM Netwerk, Soundblaster en een SCSI-kaartje voor me ZiP.

En nu de foto's:

Toen mijn PC nog een PC'tje was:
Afbeeldingslocatie: http://www.snowbros.nl/graphics/km/01.jpg

Toen de koffer alleen nog maar een koffertje was, heb niet echt lang gezocht (misschien te kort?). Hij is nl. wat klein, want mijn mobo paste er niet in de hoogte (de korte kant van de koffer) in. Dus de koffer moest wat verbouwd worden (handvat naar de onderkant, een sluiting verplaatst) en we moesten wat flexibeler worden met de inrichting.
Afbeeldingslocatie: http://www.snowbros.nl/graphics/km/02.jpg

Mijn eerste slijp-job, met de standaard bij de Kinzo geleverde slijpschijfjes: Fout, sleten als de neten (1 schijfje per 5 cm), dus effe orgienele Dremel-schijfjes gehaald :)
Afbeeldingslocatie: http://www.snowbros.nl/graphics/km/03.jpg

We maken effe een sprongetje, hier alles al ingebouwd. Doordat het dus zo'n kleine koffer is, was het dus aardig passen en meten en moesten we mijn RW-ter en powersupply ophangen in de deksel. Naast de tang zie je me floppy-drive en me ZiPdrive, daar heb ik later nog een harddisk boven gehangen. De andere HD zit linksboven op de foto (naast de processor). Is een aardige kluwen van kabels geworden, maar kan er niets beters van maken in zo'n kleine ruimte met deze apparatuur ....
Afbeeldingslocatie: http://www.snowbros.nl/graphics/km/04.jpg

En de andere kant, links me power-supply en rechts me RW-ter. Moet hier de boutjes waarmee ze aan de koffer vastzitten nog afslijpen, ook niet de meest nette manier, maar het werkte voor mij :)
Afbeeldingslocatie: http://www.snowbros.nl/graphics/km/05.jpg

Nou, schieten maar ... Sta open voor op/aanmerkingen en tips.

[ Voor 0% gewijzigd door S913 op 10-09-2002 10:54 . Reden: Additions/typo's ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

huh..wat komen er nou voor schroeven onder je fan vandaan?
[edit]
Ik heb wel gelezen dat je ze nog wil afslijpen..maar wat zit er met die schroefjes vast? (die onder je voeding)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
lees, die moettie nog afslijpen!
Wel netjes alleen erin gepropt, geen last van oververhitting?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Ik heb het gelezen...ik vroeg me dus alleen af wat er aan vast zat :)..het ziet er verder inderdaad netjes uit..heb je geen intakefan?

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Aan die boutjes onder mijn powersupply zit een richeltje dat net effe iets meer steun aan mijn powersupply geeft (waar die dus op rust als de koffer dicht is) ... anders hangt ie helemaal aan de deksel.
Heb geen intake-fan -effe zo gauw geen ruimte meer voor gevonden ;) -, al kan ik kijken of ie rechtsboven in de deksel nog kan maar dan blaast ie voornamelijk op mijn kaarten ...
Hij heeft al een paar keer een tijdje gedraaid zonder problemen ... T'is maar een P2, wordt niet zo superwarm :)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

lachen!

Electronics development

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
Leuk gedaan. weer een koffer mod :)

- Systeem Specs -

Verwijderd

Leuk gemod! Ik ben van plan om vanmiddag ook te gaan casemodden, de GayMeCube gaatie heten :) Een Yeong Yang 0221 kast! Windows erop!!!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat zeg ik! Gamma! koffer dan

Verder leuk gedaan.. :

Verwijderd

Rave... wel tijd om te modden maar geen tijd om met je vrienden te zuipen? NO RESPECT dude! Maar het ziet er wel gelikt uit... _/-\o_ Marco en jij hebben je best gedaan... nu alleen nog een TFT scherm aan de binnenkant en je mag ermee binnenkomen ;)

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

had jij die kast, dat is wel zo'n gruwelijke bout kast me pa had hem ook

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Thnx Drifter, maar ik was er toch echt bij afgelopen vrijdag ... teveel baco's gehad zodat je me niet meer kan herinneren? ;) Heb trouwens nog wel een oud z/w LCD schermpje liggen uit mijn ouwe Thinkpad ... maar schiet mijn electro-technische kennis echt tekort 8)7.

Had deze kast idd nog staan, een standaard Sky-kast/pc ... jaartje of 5 oud ofzo? Heeft toch goed zijn best gedaan in zijn tijd, later als servertje toen mijn nieuwe PC binnenkwam ... nu in een nieuw jasje gestoken :)

~ H.P. Lovecraft

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:24
Lol @ Name :D :D
Geinige mod, nog wel ff afwerken ;)

Verwijderd

:O Excuses Excuses... zorg maar dat je a.s. zaterdag mee gaat, dan zullen we het eens hebben over dat modden van je laptop in een melkpak ofzo ;) Maar ik vind het voor een eerste keer niet slecht bro! Dat dremel-handje ziet er erg professioneel uit, alleen aan je benen kan ik zien dat je nog wel effe door moet gaan met Fitnessen!!! })

Verwijderd

Dit is de 1e keer dat ik de PCI aansluitingen aan de voorkant zie.... :9
Normaal zitten ze allemaal aan de zijkanten...

Ben je toch nog een beetje origineel.. ;)

Voor de rest:
Een goed begin, wat wordt de volgende MOD...?? :P

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Moest die PCI aansluiting dus wel aan de voorkant doen omdat de koffer te klein was om ze aan de zijkant in te bouwen ... Hmm, wa's eigenlijk de kleinste koffer waar iemand ooit een pc in gebouwd heeft (met bovenstaande hardware inside)? ;)

Idee voor de volgende MOD heb ik eigenlijk niet, vooral omdat ik eigenlijk geen PC meer heb om te modden :P Ok, heb nog een een ouwe P160 en een laptop, maar die P160 kan je eigenlijk toch niets meer mee dus een functionele MOD zit er niet in, misschien een fun-MOD maar daar moe'k nog effe over nadenken. Aan die laptop waag ik me maar niet :)
offtopic:
Nodig je uit om eens mee te gaan fitnessen Drifter, kijken of je me bij kan houden 8) Maar deze offtopic discussie voeren we vanavond wel verder bij een biertje in Het Vervolg ...

~ H.P. Lovecraft

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

wel geinig gedaan :)

en natuurlijk leuk voor LANs

Gregor van Egdom Krekr

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 23:14
krekrrr schreef op 13 september 2002 @ 15:50:
wel geinig gedaan :)

en natuurlijk leuk voor LANs
maar niet om er op te gamen en sja server spelen met 128 mb ? :) :P

Verwijderd

Ziet er aardig uit, alleen die schroeven :/ wel snel afslijpen he ;)

Verwijderd

:? Zijn er eigenlijk ook MOD dagen, dat we met zijn allen bij elkaar komen en lekker gaan modden en elkaar helpen... dan kunnen we elkaar helpen :*)

RaVe, het was gezellie vrijdag bro, alleen moet je niet zoveel bitterballen in je hole kies duwen, dat kleine kutschaaltje was €16,=.. daar kun je heel wat voor modden!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Ziet er aardig uit, alleen die schroeven :/ wel snel afslijpen he ;)
Done :P
sja server spelen met 128 mb ?
Wa's mis met 128Mb voor een huis-tuin-en-keuken-fileservertje? :?

~ H.P. Lovecraft

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
ziet er wel leuk en knus uit :P
alleen die schroefjes zou ik iets anders voor proberen te vinden,
want afslijpen is niet echt mooi denk ik

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:04
Ik heb dezelfde koffer gemod :)
Is een file-server geworden met 4 x 80mm fans
Ik heb alleen 1 kant verneukt met de gatzaag, ik wou snel klaar zijn en heb een 72mm hout-gat zaag genomen en dat heeft het aluminium verkloot. Achja...

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Crash-Override schreef op 17 september 2002 @ 14:55:
ziet er wel leuk en knus uit :P
alleen die schroefjes zou ik iets anders voor proberen te vinden,
want afslijpen is niet echt mooi denk ik
Maar over die schroefjes ... Tips? Truuks? Heb ze redelijk netjes af kunnen slijpen dus het enige wat je nog die zijn platte, gladde moertjes ... Welke opties zijn er nog meer? Ok, je heb van die ronde 'dop-moertjes', als het ware moertjes met een mooi rond dopje die alles afsluit, maar dan worden ze weer zo dik ...
Feel free to suggest :)

~ H.P. Lovecraft

Pagina: 1