Advies breedbeeld TV voor DVD/DivX/MPG

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb sinds kort een ATI9000 Pro, die een geweldige TV-out heeft. Mijn oude Philips TV (circa 58cm diagonaal 4:3) is wat aan de kleine kant voor de meeste films omdat deze breedbeeld zijn. Daarom wil ik een nieuwe breedbeeld TV kopen.

Voor DVD is hoe groter en duurder natuurlijk altijd een voordeel, maar hoe zit dat met DivX? de kwaliteit is OK, maar uiteraard een stuk minder. Ik zit te denken aan een 32" breedbeeld, bv. een JVC 25x of een Philips 9xxx (tot circa 1500 euro)

Concrete vragen:

Is een 32" (82 cm) breedbeeld te groot voor DivX?
Zijn er technieken die ten gunste zijn van films kijken via S-video -> SCART? (bv. Pixel Plus van Philips, DigiPro van JVC)
Wat zijn jullie ervaringen, en hebben jullie voor mij wat tips voor de aanschaf?

Verwijderd

Move VB --> AV

Verwijderd

Koop in ieder geval een trinitron (Sony) kijkdoos.
Geeft in mijn ervaring een veel beter beeld dan al die andere buizen (voor divx, dvd maar ook gewoon je mail).
Zal wel door door het andere masker komen. Ik weet het fijne niet van de techniek, maar het verschil is enorm.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 14:37
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 22:00:
Koop in ieder geval een trinitron (Sony) kijkdoos.
Geeft in mijn ervaring een veel beter beeld dan al die andere buizen (voor divx, dvd maar ook gewoon je mail).
Zal wel door door het andere masker komen. Ik weet het fijne niet van de techniek, maar het verschil is enorm.
Dit is weer zo'n onzin ! ... Iedereen heeft namelijk zijn eigen smaak qua tv's. Ik ben bijv. voorstander van Philips omdat zij zich gewoonweg bewezen hebben in TVLAND ... bekijk de "kieskeurig" historie van de afgelopen jaren maar + consumentenbond. Bovendien is het geluid van Sony TV's om te janken :'( ... Ik zou zeggen ga naar de betere TV shop en laat je daar informeren en test de TV's uit ... het is tenslotte geen frietje mayo wat je koopt ;)

Succes !

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

'koop in ieder geval sony'
'onzin! Philips heeft zich bewezen, sony geluid is om te janken!'

En zo zal het nog wel wat reacties doorgaan. Het is een groot gedeelte persoonlijke voorkeur. Beeld, geluid, mogelijkheden, uiterlijk, enzovoort.

Een paar nette breedbeeldmerken waarvan 3/4 ongetwijfelt zometeen wordt afgekraakt omdat er één bij iemand defect is geraakt, omdat de kleur hem niet aanstaat,...

- Panasonic
- Philips
- Sony
- JVC

Ga gewoon eens in een grote zaak naar wat TV's kijken, en let dan ook op bovenstaande punten. Maar een goede 32" flatscreen bb hebben die merken uit het bovenste lijstje zeker in hun assortiment :)

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 13:53
ja je zou gewoon eens in diverse winkels moeten kijken naar de beeld en geluidskwaliteit van verschillende tv's, neem er vooral de tijd voor, en vraag aan de verkoper of je verschillende zenders mag zien en horen.
kijk dan ook eens naar het verschil tussen een "gewone" philips of sony en een matchline philips, het verschil is heel duidelijk te zien in de warmte en scherpte van het beeld. maarja dat is een kwestie van smaakt uiteindelijk :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

offtopic:
Laten we hier geen merkenopnoemfestijn/ sony Vs philips rulez kansloos gelul alsjeblieft :(. TV;s koop je op smaak of je leest deze topics. Dat "je moet nooit een philips kopen" ge-emmer is zoooooo vermoeiend, want de volgende zegt net zo hard "neee juist wel man!".

Nieuwe tv kopen, advies nodig!
[rml][ BC3] Welke breedbeeld tv[/rml]
Breedbeeld TV voor max 500 Euro ?
[rml][ TV] Welke breedbeeld tv tussen de 2 en 3 duizend?[/rml]

Voor een divx maakt het niet echt uit dat de TV groter is, er zijn zat divx te vinden die er ook op een grote TV erg goed uit zien. Er zijn er ook bij die dat niet doen, maar dat ligt gewoon aan je divx. Aansluiten gaat het best met gewoon een svhs kabel, desnoods met een verloop naar scart, maar dan moet je wel een scart hebben die svhs-in aankan (gewoon met een svhs plugje aanpluggen werkt ook prima)

Digitale technieken moet je maar 's in de winkel bekijken, ik vind het zelf niet echt wat en is ook niet echt een verbetering. IMO is het allemaal meer marketing, of zijn het technieken om de vele nadelen van 100HZ (jah die zijn er zeer zeker) weg te poetsen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Volgens een rapport onlangs zijn Japanse TV's minder brandbaar als bv een Philips, misschien geen erg belangrijke factor in het kiezen van een nieuwe TV maar misschien toch iets om in het achterhoofd te houden..

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Volgens mij een mooi TV-tje THOMSON 29DF45EG 29"

• THEVGE
  • Niet online
uiteraard heb ik in de winkel gekeken :)
Maar das moeilijk kiezen! ik vond de 32" Philips 9527 erg mooi (superstrak beeld) maar die is er ook naar kwa prijs. JVC vind ik ook aardig, maar dan betaalbaarder. Uiteindelijk vind ik elke BB-TV niets, omdat vrijwel elke TV kromme beeldlijnen heeft, ook de allerduurste. Maar dat zijn nu eenmaal de concessies die je moet doen blijkbaar, want voor DivX moet je wel.
Momenteel denk ik aan de JVC AV32X25S, heeft ook nog eens een mooi design. Als ik een goede reden hoor om hem te nemen denk ik ook aan de Philips 32" 9527.

Heeft iemand eigen ervaringen, bij voorkeur met 1 van genoemde TV's?

Verwijderd

Ik zelf een Loewe Xelos 32" en dat is een perfecte breedbeeld TV.
Alleen geen vlakke beeldbuis...

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
panasonic breedbeeld televisies zijn goeie voor weinig geld.
maar kijk wel naar een platte beeldbuis en 100hz.
platte beeldbuis geef echt de minste vervorming van het beeld.
er zijn wel eens van die mensen die zeggen dat het andersom is maar dat is absoluut niet waar.
philips televisies zijn wat duurder als de panasonics maar hebben wel televisies met een hogere beeldresolutie dan andere breedbeeldtelevisies.
het verschil zie je dan ook duidelijk.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09
32" is zeker niet te groot voor Divx output via je TV-out. Ik heb zelf de ATI R8500 en die geeft uitstekend beeld op m'n Sony 32" Wega breedbeeld.
Maar als ik jou was zou ik in ieder geval gewoon wat TV's in een lokale TV-shop gaan bekijken ipv 'blind' te kopen op welgemeende adviezen hier. Persoonlijk vind ik philips bijv. niks (tis alsof er een soort waas overheen ligt) , maar anderen vinden het weer geweldig. Van Sony zegt men weer dat de kleuren te hard zijn. Daar heb ik weer geen last van cq. ik vind het mooi.

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Wie kan iets meer vertellen over de kwaliteit van TV-Out naar de TV?
Tevens zou ik willen weten welke ervaringen er zijn met THX van de pc naar de audio installatie te brengen. Indien mogelijk ook enkele merken...

Zelf heb ik overigens een (nieuwe) Grundig Xentia, 82cm.
Perfect mooi beeld en met het meubel erbij een leuke aanvulling in de woonkamer.

• sverzijl
  • Laatst online: 00:09
beeldkwaliteit zit ergens tussen dat van een goede VHS en DVD. Dan heb ik het over de ATI TV-out. Die van nvidia is slechter heb ik gehoord(echter nooit gezien), en de TV-out van Matrox iets beter.

• coen3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2021
De Philips TV's waar je op doelt zijn er ook in Aristona formaat. scheelt gauw 50 EURO, en zijn precies hetzelfde als Philips TV's. Over het algemeen goede toestellen.

Verwijderd

Luister, ik ben werkzaam als verkoopadviseur, BCC Beter en Goedkoper :D

ALs jij gewoon divx, dvd e.d. wil kijken en daar een breedbeeld tv voor wilt kopen, kan je gaan voor een 28" deze zijn in prenciepe groot zat, 32" is dan wel iets groter, maar je hebt direct een loggere bak erachter hangen en je moet dieper in je wallet graaien.

- Een philips Pixel Plus is op dit moment 1 van de scherpste en natuurlijkste Tv's ze maken gebruik van een techniek die het beeld tot 4 keer realistischer maakt dan de standaard breedbeelds. Maar deze tv's zijn 28" vanaf een goede 2000 euro. Nieuwste model.

- Sony heeft dan FD trinitron, maar aangezien de meeste breedbeelds een vlakke beeldbuis hebben is dit niet echt van invloed.

- Voor de rest, neem geen panasonic of Samsung, daar zijn toch wel de meeste problemen in te vinden.

- Een JVC is ook niet verkeerd maar zoals al gezegd is, ga zelf goed kijken in de winkel , iedereen kijkt toch anders tegen TV's aan en het is vaak je eigen smaak in combo met je portomonnee die de doorslag geeft, zoek iets wat rustig kijkt en gewoon goed voor jou is.

100 Hz, een absolute must als je dus toch goed beeld wil en niet al teveel trillingen :7
Daarnaast hebben de Breedbeelds genoeg hoogwaardige aansluitingen om je TV-Out van je ATi goed te laten werken, scart, s-video en tulp connectoren.

Succes !

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2002 13:07 . Reden: Vergetuh :o ]

Verwijderd

coen3 schreef op 11 september 2002 @ 12:55:
De Philips TV's waar je op doelt zijn er ook in Aristona formaat. scheelt gauw 50 EURO, en zijn precies hetzelfde als Philips TV's. Over het algemeen goede toestellen.
Nou 50 euro ? daar zou ik het niet voor doen en meteen maar de Philips kopen... bovendien is Aristona zeker niet hetzelfde als Philips al helemaal niet de matchline toestellen. Aristona is gewoon een niet getunede Philips ja, maar de Echte goede Philips toestellen worden nog een beetje gechecked en eventueel bijgesteld vanaf de fabriek. Als het om honderden euro's verschil gaat dan word het misschien een ander verhaal...

Maar dat mensen het over kromme beeldlijnen etc hebben ik snap er maar niets van, ik heb een panasonic 82 cm 100 hz breedbeeld met 100% vlakke buis en heb nog geen krom lijntje of wegvallend beeld of wat dan ook mogen ervaren.

Verwijderd

THEVGE schreef op 09 september 2002 @ 21:30:

Is een 32" (82 cm) breedbeeld te groot voor DivX?
Wat zijn jullie ervaringen, en hebben jullie voor mij wat tips voor de aanschaf?
een goeie breedbeeld kun je zelf het beeld op een passend formaat laten maken (dus nooit zwarte balken) :)

Ik heb zelf een panasonic en ben er erg tevreden mee :7

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28
Ik ben wel tevreden over onze Thomson. 32", 100Hz, Nicam, Flatscreen en dit voor 1000€!

Heel goed beeld en geluid met divx (zelfs via de brakke tv-out van men Armada E500! :( )
Wel een philips-beeldbuis, dus ook de lichte waas zoals sverzijl zegt.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 10:34
@Fire69: Dat er een Philips buis inzit is niet zo vreemd, er zijn maar weinig beeldbuizenfabrikanten en Philips is daar de grootste van.

@topicstarter, het is al eerder gezegd, maar ga gewoon naar een zaak waar ze de toestellen op een rijtje hebben staan. Dat is eigenlijk de enige manier waarop jij voor jezelf de beste keus kan maken.
Nu mijn persoonlijke mening (mag gerust genegeerd worden): Ik vind op het moment Philips tv's het beste beeld geven. Verder hebben ze ook de mooiste "beeld verbeter" technieken. Of je daarvan houdt is een ander verhaal. Ik heb echter in het verleden een Panasonic 32" uit de Tau serie gekocht (was echt spotgoedkoop bij de rook en waterschade, nfl 2000,- (incl meubel) terwijl hij op dat moment 5500,- koste in de goedkopere winkels), waar ik nog steeds met veel plezier naar kijk.

• THEVGE
  • Niet online
Bedankt voor de adviezen! Het wordt nu zeker 32" dus valt Philips af.......JVC blijft hoog staan, dit weekend nog maar eens zoeken naar afstandsbedieningen en gaan spelen :)

• ebras
  • Laatst online: 18-02 02:07
De Thompson 29" (29DF400G) is te vinden voor zo'n 670 EURO... Maakt misschien groot verschil met 32" (qua prijs dan...)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ermo schreef op 11 september 2002 @ 12:19:
Wie kan iets meer vertellen over de kwaliteit van TV-Out naar de TV?
Tevens zou ik willen weten welke ervaringen er zijn met THX van de pc naar de audio installatie te brengen. Indien mogelijk ook enkele merken...
THX naar je audio instalatie? THX is niks anders als een keurmerk voor je speakers... heeft dus niks met het audiosignaal te maken...

als je DD/DTS bedoelt, kan dat dus gewoon met een optische of coaxiale kabel, zolang het maar digitaal blijft...

Verwijderd

Mocht je voor een 100Hz televisie kiezen, kies er dan een met "Natural Motion" (zoals de duurdere Phillipsen). Het kost wat meer, maar het beeld ziet er veel 'gelikter' uit.
(Dan worden die 2x25fps interlaced gewoon 1x100fps progressive. Kost wat transistoren, maar dan heb je ook wat...)

Het resultaat is dat (bijvoorbeeld) de reclame-borden aan de zijlijnen van het voetbalveld ook bij een camera-pan gewoon te lezen zijn.

DVDs/DivX (2x25fps progressive) worden ook 1x100fps progressive. En dat ziet er ECHT veel beter uit. Je wilt nooit meer naar de bioscoop! Thuis op TV is het gewoon veel beter....

• THEVGE
  • Niet online
Victorvanacht: Was de planning al een beetje. En Pixel Plus? Heeft dat nog meer voordelen?
Wellicht kun je me iets meer uitleggen over progressive scan?

JVC heeft DigiPurePro, is dat vergelijkbaar?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 15:51:
DVDs/DivX (2x25fps progressive) worden ook 1x100fps progressive. En dat ziet er ECHT veel beter uit. Je wilt nooit meer naar de bioscoop! Thuis op TV is het gewoon veel beter....
Hebben die TVs niet toevallig ook een DVI aansluiting zodat het beeld niet via DAC en ADC hoeft?

• esvier
  • Laatst online: 17-01 13:54
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 15:51:
Je wilt nooit meer naar de bioscoop! Thuis op TV is het gewoon veel beter....
Hahaha dat heb ik nu ook sinds ik mŽn Loewe Xelos breedbeeld tv heb.
als je een goede TV en HiFi hebt wil je echt niet meer naar de bios.

maar ik vind het wel raar dat het merk Loewe nog maar 1x is gevallen, terwijl Žt toch echt top TVŽs zijn

www.debrasserie.nl

• THEVGE
  • Niet online
Loewe hoor ik ook vaak, maar ze zijn wat prijzig (Philips Pixel plus ook) en daarbij vind ik ze niet mooi kwa design, maar das persoonlijk. Ze schijnen idd samen met B&O toch wel aan de top te staan :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Hoe gaat dat dan met 60Hz Divx-jes :? Kunnen die tv's dat aan ofzo?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Ik zou ook eens kijken naar een Loewe (Xelos) 100 Hz, Heb ik hele goede ervaringen mee, zeer strak beeld en geweldig geluid....

Verwijderd

Sony KV32FX, 100Hz+, ik spreek uit ervaring :)

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 10:34
THEVGE schreef op 12 september 2002 @ 18:05:
Victorvanacht: Was de planning al een beetje. En Pixel Plus? Heeft dat nog meer voordelen?
Wellicht kun je me iets meer uitleggen over progressive scan?
In dit topic heb ik een beetje theoretisch (en lang!) verhaal gezet wat e.e.a. misschien wat duidelijker maakt.

• THEVGE
  • Niet online
Prince of darkness: Ik had het al gelezen, erg boeiend. Alleen wordt me maar niet duidelijk wat van belang is voor DivX. Een kwalitatief goede DivX zou volgens mij niets nodig hebben, behalve degelijke elektronika/software richting goede beeldbuis. Dan zou ik met een "entree" TV al klaar zijn. Aan de andere kant wil ik ook weer geen miskoop doen natuurlijk! AAARGGGHHHH...........

Het is nu bijna 18:00 en ik wil morgen gewoon een TV hebben eigenlijk...ik moet eens een cursus geduld gaan volgen :)

Verwijderd

IMHO moet je eerst het merk/model uitkiezen en dan gaan prijsvergelijken.
Ik heb 3 maanden gewacht en kocht mijn 32" 100Hz+ Sony Aquarium voor 1100 ipv 1500 euro.
Kies wel een "populair" model, dan maak je meer kans dat ze in een aanbieding zitten, suc6 :)

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb ff in een winkel gekeken en ik zag dat thompson wel een beter een mooier beeld gaf dan de andere standaard merken dus niet die dure loewe. misschien komt dat ook omdat ze aan de settings hebben gekloot maar dat weet ik niet.

ik zelf heb een panasonic 28" 100 hrz en die vind ik wel goed beeld geven idg beter dan de jvc van mijn oom.

• Hermanvh
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb zelf in de winkel gestaan met ook de keuze voor een breedbeeld tv. Was ongeveer 1,5 jaar geleden. Ik d8 eerst aan Sony of Philips, maar toen ik de JVC zag was ik verkocht :) Ik vond de beeldkwaliteit een stuk beter en de prijs was ook goed :) Dat was trouwens een 28" (72cm)

webOS all the way!

Verwijderd

Jongens, koop aub géén JVC en zeker niet de av32x25, die heb ik nl zelf en de motion compensation is bagger, ook was mijn tv binnen een week stuk.
En geloof me, als je tv kapot gaat is JVC ook bagger en alles behalve klantvriendelijk.

Denk niet dat je je gelijk haalt bij dat bedrijf, ze zijn zeer arrogant en reageren totaal niet op brieven en dergelijke.

Koop bovendien ook niet voor een internetwinkel, hoeveel geld het ook scheelt, en zeeeekerrr niet voor Budgedhouse.nl (óók bagger), maar kies voor de service en betrouwbaarheid van een winkel waar je aan kunt kloppen als er problemen zijn.
Want geloof me, problemen kun je meestal verwachten bij een nieuwe tv.

Kijk ook op www.kieskeurig.nl.

• THEVGE
  • Niet online
HAHA, laat ik net terug zijn en precies die JVC32x25 hebben gehaald bij BCC :)
Tja, we zien wel. Als ik rekening moet houden met alle probleem gevallen, kun je gewoon geen TV kopen. Morgen staat ie hier, mochten mensen het willen horen geef ik wel ff een mening over DivX, DVD via PC, en Motion compensation (je bedoelt DigiPure Pro neem ik aan?). Aangezien ik 1 jaar uitgestelde betaling heb genomen, zit ik mogelijk iets beter met service van de winkel. Anders moeten ze zelf moeilijk doen om hun centen te krijgen :)

Verwijderd

Ik zeg niks, ik denk het alleen maar :X

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Ik heb ook een 82cm beeldbuis van Sony. Mijn Divx'jes kijk ik via de tvout van mijn gforce2 440. Dit in combinatie met de marmitek draadloos dingetje, en moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de beeld/geluids kwaliteit.
Pagina: 1