Nou medetweakers, sinds 16 februari 2001 was ik de gelukkige bezitter van een EPoX 8KTA3+ moederbord icm een Athlon 1000 (AXHA)(100*10). Ik heel die shit overclocken naar 1200 (9*133) en ik was er voor 1,5 jaar tevreden mee. Na de vakantie van dit jaar dacht ik, goh heb nog wat geld over, laat ik maar een AthlonXP palomino kopen met een nieuwe leuke koeler, want die SuperOrb gaat me wel erg irriteren (lagers zijn op).
Zo gezegd zo gedaan ik bestel bij Yorkom een AthlonXP (stepping AGOIA) dus ik helemaal
. Bij Freezing Hardware bestel ik een spacer, Volcano 7+ en nog een actieve geheugen koelkit. Die geheugenkoelkit die bestelde ik alvast mee voor als ik binnen niet al te lange tijd 512 mb pc133 cas2 bij ging bestellen. Hele geintje kostte me 210 euro. Viel dus wel mee.
Op donderdag 5-9-2002 krijg ik wantrouwen in mijn moederbord & chipset omdat ik op diverse sites lees dat het niet altijd 100% werkt. Dus ik mailen naar epox. In de mail die ik terugkreeg stond: Indien u revisie 1.0 heeft van het moederbord gaat het werken, MITS er geen zilveren stikker op de northbridge zit. Dus ik op vrijdagmiddag maar is ff kijken:

Tja d8 ik dat is dus best wel balen. Maar goed, ik zie toch nog wel een beetje hoop...
Zaterdag 7-9-2002 kwam ik thuis, en mijn moeder had de AthlonXP gehad van de postbode en samen met de koelspullen (die ik al wat meer dagen had) ging ik lekker aan de gang. Netjes inbouwen, beetje Arctic Silver 2 erop (had ik nog) spacertje erop, koelertje erop en POWER ON.
Hmm, beeld blijft zwart > Ik
. Ik zal toch niet de core vergruisd hebben he... nee... toch....
Dan die 100 - 133 mhz jumper maar is terugzetten van 133 naar 100. En ja hoor, die fucking zooi werkt wel
. Dacht ik goedkoop uit te zijn, komen er dus nog een mobo (EPoX 8k5a2+) en geheugen (Corsair PC3000 CAS2 512MB DDR) bij (€ 400 in totaal). Dus ik draai nu lekker een 2100+ @ 1500+ @ 28 graadjes (met de koeler op low).
Dus mensen, kijk svp uit met de KT133A bordjes, en houdt geen blinde hoop!
Mijn oude werkende spullen:

De Operatietafel:

Afgestoft mobo:

De zuidbrug:

De zijkant van het ISA slot:

Bewijs van de revisie
:

Ik hoop dat iemand zich nu ff bedenkt....
Zo gezegd zo gedaan ik bestel bij Yorkom een AthlonXP (stepping AGOIA) dus ik helemaal
Op donderdag 5-9-2002 krijg ik wantrouwen in mijn moederbord & chipset omdat ik op diverse sites lees dat het niet altijd 100% werkt. Dus ik mailen naar epox. In de mail die ik terugkreeg stond: Indien u revisie 1.0 heeft van het moederbord gaat het werken, MITS er geen zilveren stikker op de northbridge zit. Dus ik op vrijdagmiddag maar is ff kijken:
Tja d8 ik dat is dus best wel balen. Maar goed, ik zie toch nog wel een beetje hoop...
Zaterdag 7-9-2002 kwam ik thuis, en mijn moeder had de AthlonXP gehad van de postbode en samen met de koelspullen (die ik al wat meer dagen had) ging ik lekker aan de gang. Netjes inbouwen, beetje Arctic Silver 2 erop (had ik nog) spacertje erop, koelertje erop en POWER ON.
Hmm, beeld blijft zwart > Ik
Dan die 100 - 133 mhz jumper maar is terugzetten van 133 naar 100. En ja hoor, die fucking zooi werkt wel
Dus mensen, kijk svp uit met de KT133A bordjes, en houdt geen blinde hoop!
Mijn oude werkende spullen:
De Operatietafel:
Afgestoft mobo:
De zuidbrug:
De zijkant van het ISA slot:
Bewijs van de revisie
Ik hoop dat iemand zich nu ff bedenkt....