Ik heb dus zelf een klein getal-raad-spelletje gemaakt op de ti (83+), hier volgt een korte omschrijving:
-Je geeft aan hoeveel keer je een getal wilt raden (opgslagen onder "Q")
-Je geeft aan hoeveel keer je per getal wilt raden (opgeslagen onder "P")
-"P" word opgeslagen onder "T" (omdat ik de waarde 2x moet hebben: 1x om mee te gaan rekenen, 1x om steeds eentje af te trekken (
) )
-Het getal word dmv randInt(1,15) gegenereerd (tussen 1 en 15 dus, opgeslagen onder "G")
-Jij gaat raden
, is het te hoog zegt ie "Lager" en doet ie "T"-1 ; is het te laag zegt ie "Hoger" en doet ie "T"-1
-Als je het goed hebt:
+word er bij variable "Y" (aantal goed) 1 opgeteld
+pakt ie een nieuw getal en mag je weer gaan raden
-Als je het niet binnen "T" keer hebt geraden pakt ie ook een nieuw getal maar dan word "Y" dus niet verhoogd met 1 (Doh)
-Na "Q" aantal getallen te raden gaat ie over naar het berekenen van de behaalde score, en dat heb ik als volgt gedaan:
Percentage goed\totaal
vb: "Q" is 10 en je hebt er 5 goed, dan is het percentage 50 (opgeslagen onder "U")
Als "P" gelijk of kleiner dan 5 is word er niks van dat percentage afgetrokken, anders word er ("P"*4) van afgetrokken...
Ik hoop dat mijn verhaal duidellijk is....en niet te
Kort samengevat:
Hoe groter het getal bij het "aantal-keer-raden" is hoe meer van je "goed-percentage" wordt afgetrokken.
Ik laat er niks vanaf halen als je "aantal-keer-raden" getal < 5 is, omdat ik dan vind dat je "stoer" bent (als je bijv. 8 neemt en een beetje slim bent heb je alles goed, en dat is niet leuk)
Taalfouten mogelijk, dont pay attention plz
-Je geeft aan hoeveel keer je een getal wilt raden (opgslagen onder "Q")
-Je geeft aan hoeveel keer je per getal wilt raden (opgeslagen onder "P")
-"P" word opgeslagen onder "T" (omdat ik de waarde 2x moet hebben: 1x om mee te gaan rekenen, 1x om steeds eentje af te trekken (
-Het getal word dmv randInt(1,15) gegenereerd (tussen 1 en 15 dus, opgeslagen onder "G")
-Jij gaat raden
-Als je het goed hebt:
+word er bij variable "Y" (aantal goed) 1 opgeteld
+pakt ie een nieuw getal en mag je weer gaan raden
-Als je het niet binnen "T" keer hebt geraden pakt ie ook een nieuw getal maar dan word "Y" dus niet verhoogd met 1 (Doh)
-Na "Q" aantal getallen te raden gaat ie over naar het berekenen van de behaalde score, en dat heb ik als volgt gedaan:
Percentage goed\totaal
vb: "Q" is 10 en je hebt er 5 goed, dan is het percentage 50 (opgeslagen onder "U")
Als "P" gelijk of kleiner dan 5 is word er niks van dat percentage afgetrokken, anders word er ("P"*4) van afgetrokken...
Ik hoop dat mijn verhaal duidellijk is....en niet te
Kort samengevat:
Hoe groter het getal bij het "aantal-keer-raden" is hoe meer van je "goed-percentage" wordt afgetrokken.
Ik laat er niks vanaf halen als je "aantal-keer-raden" getal < 5 is, omdat ik dan vind dat je "stoer" bent (als je bijv. 8 neemt en een beetje slim bent heb je alles goed, en dat is niet leuk)
Taalfouten mogelijk, dont pay attention plz