Toon posts:

Monitor coating schade?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb gesearched, maar kreeg weinige concrete antwoorden op mijne vraag: hoe kan je zien/bepalen dat het monitor (uitwendig) coating kapot/gescheurd is?

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

bedoel je de beeldbuis of dat omhulsel?
beeldbuis: doffe plekken (meestal langs randen)
omhulel: als er een scheur in zit :P

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Topicstarter
zit er geen speciale coating op het schermvlak? enlight me plz!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

jawel en als je er met glassex overheen gaat gaat die eraf en krijg je doffe plekken :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Topicstarter
ja, glassex verhaal is bekend, maar hoe zit met brandspiritus(verdund)...ik zie geen doffe plekken, ook niet langs de randen

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
De coating zorgt voor ontspiegeling van licht. Mocht er coating er vanaf gegaan zijn, dan moet je dit kunnen zien in de weerkaatsing van het licht. Met coating is iets van paars. Zonder coating?? Geen idee, maar vast nie paars.
ja, glassex verhaal is bekend, maar hoe zit met brandspiritus(verdund)...ik zie geen doffe plekken, ook niet langs de randen.
Ik heb het iemand zien doen met ammonia, ik heb het toch maar even afgeraden. Toch zag ik toen geen beschadiging van de coating. Ik zou het nooit weer met brandspiritus doen. Een droge doek en poetsen doet wonderen, en er is van dat speciale foam van 3m.

-

Verwijderd

Topicstarter
iets van paars... bedoel je dan het witte achtergrond op de monitor zal dan niet 100% wit zijn maar van HEEL licht paars getint kleur (door toepassing van coating) ?

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 21:09:
ja, glassex verhaal is bekend, maar hoe zit met brandspiritus(verdund)...ik zie geen doffe plekken, ook niet langs de randen
nou dan zal het wel goed weze he :/
ik ben jomanda niet

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
iets van paars... bedoel je dan het witte achtergrond op de monitor zal dan niet 100% wit zijn maar van HEEL licht paars getint kleur?
Nee wanneer de monitor uitstaat en je laat er daglicht op vallen. Dan zie je in de weerkaatsing een paarse gloed.

MMM ik zie in je specs dat je een LG-flatron hebt? Ik heb zelf Philips buizen, misschien dat jouw merk een andere gloed zal geven. Op de andere topics met dit probleem zie je meer van die reacties zovan: 'aaaaaargh dit ziet er niet uit'. In dit geval denk ik dat het nog wel meevalt.

Maarja misschien kan iemand met een LG-buis je verder helpen, wat de ontspiegelingskleur betreft.

-

Verwijderd

Topicstarter
really? ga zo effe checken...please be purple, purple purleeeeeee

Verwijderd

Topicstarter
naaah, paars, nou, het is meer donker grijs dan paars, enkel langs de randen zag ik wat grijsblauwe gloed

Verwijderd

Pak n bus Muscle, dan weet je zeker dat alle coating eraf is! >:)

Maar even serieus:
Kom NOOIT met vingers aan het glas van monitoren. Verbied het anderen grondig. Mocht het scherm stoffig worden, neem dan een heeel zachte droge doek en wrijf hem lekker. Volgens mij nemen die speciale doekjes zelfs vet op.
Ga iig nooit knoeien met zeep of chemicaliën, je loopt namelijk zwaar risico op diepe spijt...
Pagina: 1