Toon posts:

GF 4 en WIN98se

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dual boot win98se en win xp pro systeem die zonder problemen werkten tot dat ik mijn asus gf 3 verwijderde voor een gf 4 ultra.Onder xp heb ik geen enkel probleem en ik gebruik de asus 29.80 drivers maar als ik onder win98se de asus drivers installeer(of de nvidia 32.80 drivers) en reboot dan krijg ik steevast het volgende *mooi* blauw windows scherm met de vermelding :

*uitzondering 0E is opgetreden op 0028:C029FE38 in VxD NTKERN (08) + 00009FF8
dit is aangeroepen vanaf 0028:C1B33BD4 in VxD RMM(01) + 00000254*

Wat dit ook mag betekenen....En de keren dat ik dat blauw scherm niet zie boot hij gewoon na het splash screen van de 98 weer op zijn zelf op....

Maw ik kan enkel mijn win98 gebruiken met de standaard vga wat een heel povere resolutie is van 640x480 in 16 kleuren....

Ik heb in mijn award bios geen vermelding van assign irq to agp of vga .En de Win98se is volledig upgedate via windows update

Mijn specs zijn : asus p4t mobo met final 1005 update
PIV 1800 non oc
4 x 256 RIMM
quantum atlas uw2 scsi (station D win xp)
seagate uw2 scsi (station C win98se)
asus 8460 GF 4 ultra (non oc)
2 x 80 gb maxtor FW
creative audigy
plexwriter 401240a
ultraplex cd rom

Weet iemand raad ? Want ik weet het niet echt meer , kheb al van alles geprobeerd inclusief mijn C: formateren ....

Verwijderd

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik had vergelijkbare problemen met 98SE. Geen enkele van de nieuwere drivers, nodig voor een GF4, waren te installeren. BSOD's tijdems het opstarten altijd was altijd het resultaat. ;(
De oplossing was die installatie van 98SE te updaten naar ME, dat ging zonder problemen.

Daarna geen driver problemen meer, en loopt nog steeds als een zonnetje.

(Hier een Quad-boot systeem, ME/2K/XP/Linux)

:Y)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb hier een GF4 Ti4200 draaien met Win98 SE. Afgezien van de instabiliteit van Windows heb ik geen problemen met mijn GF4. Vriend van mij heeft een 128 MB Ti4200, en ook geen noemenswaardige problemen. Zelf draai ik de Detonators 30.82 en voor verdere specs zie m'n sig.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:08

Shunt

Boe

ik heb nu al vaker gezien dat als je geluk hebt dat win98 se op een nieuwe pc bij mij zelf draait het neet eens :D ik zou zeggen kick outh win 98 and welcome 2000 and xp :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
tja , zonder win98se werken een aantal van mijn games niet meer (quake , quake 2 , longbow , longbow 2 , F15 , IAF,...) zelfs niet met de xp compabiliteits modus....
Dus win98se uitschakelen is niet echt een optie...

Ik zie wel dat onder xp en win98 mijn schermkaart de irq 11 gebruikt, zou ik onder win98 die irq kunnen of moeten veranderen ?

Verwijderd

Topicstarter
*upkes* nog altijd zelfde probs ....

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
resultaten van gf4 onder win98 en winxp schelen nogal wat. Zonde om er geen winxp op te gooien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win xp op mijn D:\ :-)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Siccema schreef op 12 september 2002 @ 17:49:
resultaten van gf4 onder win98 en winxp schelen nogal wat. Zonde om er geen winxp op te gooien
Idd, dat zie ik al bij de 3D Mark 2001 scores, en zelfs met mijn GF1 SDR scheelt het, misschien maar eens overschakelen naar WinXP, alleen werkt mijn (crap)scanner alleen maar onder win98. :( Naja, dan maar een dual boot maken ofzo.

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 21:48:
tja , zonder win98se werken een aantal van mijn games niet meer (quake , quake 2 , longbow , longbow 2 , F15 , IAF,...) zelfs niet met de xp compabiliteits modus....
Dus win98se uitschakelen is niet echt een optie...

Ik zie wel dat onder xp en win98 mijn schermkaart de irq 11 gebruikt, zou ik onder win98 die irq kunnen of moeten veranderen ?
Ik denk dat als je WIN98 even opnieuw installed dat je probleem verholpen is.

Heb soortgelijk probleem gehad op een systeem van een omm. Even opnieuw installen en het leed was geleden.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win98se al een 5 tal keer er opnieuw opgezet en die c:\ schijf al evenveel keers geformateerd alles loopt perfect in win98se (in de zin van internet , geluid , printer , FW en USB) tot op het moment dat ik mijn geforce drivers (29.80 of 30.82) er opzet om zo de * standaard vga kaart * te vervangen met Asus 8460 ti 4600 en zodat ik hogere resoluties kan halen dan de 640x480 in 8 bit dat ik nu heb ; na het installeren van de geforce drivers krijg ik ofwel een blauw scherm of te wel start win98 direct weer op na het login scherm.... ;(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:08

Shunt

Boe

tip gooi er win xp of 2000 op dan zijn al je problemen verholpen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
tis een dualboot win98se/win xp op twee aparte HDD ...

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Win98 is niet langzamer dan Win XP. Ik draai ook win98se met een aopen ti4200 128mb en heb geen problemen.
Ik zie alleen dan je een gig aan geheugen hebt, daar houdt win98 niet zo van.

Download Cacheman en zet de optie aan dat windows niet meer dan 512 mb mag zien\gebruiken.

• hjs
  • Niet online

hjs

The Cacheman utility is designed to improve the performance of your computer by optimizing the disk cache, memory and a number of other settings. Cacheman prevents frequent paging to the hard disk caused by poor memory management, so you get improved performance, faster system reaction time and greater stability. Wizards and predefined profiles make it suitable for novices and yet it is also powerful and versatile enough for the more experienced user. Cacheman also corrects generic problems on systems with more than 512MB of RAM.
What can I do with Cacheman?

· Optimize your Disk Cache, Name & Path Cache, CD-Rom Cache, and Icon Cache to speed up your computer

· Periodically recover memory

· Tweak several system settings to improve performance

· Watch & monitor several important system values within Cachman's graphical user interface, including the computer system Overview page, History Graph, Logging, and Tray Icon.

· Create System configuration reports
De 2 dingen welke ik Bold heb gemaakt zijn de dingen waarvoor ik Cacheman gebruik.
http://www.outertech.com/

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

welke drivers gebruik je ? als ik het zolees die van nvidia.
heb je die van asus al geprobeerd? Kan ook een oplosssing zijn
dacht dat de drivers op deze link staat:
http://download.asus.com....asp?l1=2&l2=2&l3=3&mid=20

Nothing more to say...

Verwijderd

Topicstarter
@hjs ,
daar zit wat in want als ik het me goed herinner dan was mijn pc situatie zo :

geforce 3 + 512 rimm + win98/xp = no probs

dan geforce 3 + 1024 RIMM + win98/xp = no probs

dan gf 4 + 1024 RIMM + win98/xp en vanaf hier heb ik de problemen met mijn WIN98/GF 4

Heb al van cacheman 5.11 gehoord zal dat ff proberen ,
Wat denk je als dit niet zou lukken dat ik er 512 rimm zou uithalen en als mijn gf 4 dan werkt ze er terug bij te stoppen? ik had nml met mijn gf3 nooit geheugen probs onder win98se zelfs niet met die 4 x 256 rimm

@LMD
het is juist dat ik de nvidia drivers (29.42 en 32.80) gebruikte maar ik heb het ook geprobeerd met de asus 29.80 drivers (= die draai ik nu onder mijn win xp zonder probs en heb zo niet alleen de nvidia tabs maar ook de asus tabs voor mijn 3d bril)

btw:thanks for all the replys guys :)

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

(= die draai ik nu onder mijn win xp zonder probs en heb zo niet alleen de nvidia tabs maar ook de asus tabs voor mijn 3d bril)

btw:thanks for all the replys guys :)
Dat heb ik ook met mijn asus gehad dubbele tabbladen kun je nog meer instellen ook.

No thanks

Nothing more to say...

Verwijderd

Topicstarter
@hjs ,

mijn win98se is .............alive , and running my favorite 1152x864x32 ;)

Bedankt zenne twas dus idd die 1024 rimm die niet gezond was ; raar zenne want met mijn gf 3 en win98se had ik er nooit geen probs mee en zou er zelf niet opgekomen zijn dat daar de moeilijkheden waren. Door u en cacheman heb ik dit opgelost maar voor er hier een slotje opkomt heb ik nog wat vraagskes over cacheman...

Onder de ram opties vindt je ;
limit available ram to 512 mb (staat dus aan)
unload dll's from memory
conservative swap file usage
(ik weet niet of ik die laatste twee mag of moet aanklikken)

De wizard stelt me een disk cache voor van min 16mb en max 96 mb

Is dit goed rekening houdend met mijn specs en dat ik die win98se meestal gebruik om games te spelen ?

Kan die cacheman kwaad voor mijn rimms die hij nu niet weergeeft (bank 3 + 4)
Ik heb al wel waargenomen dat mijn win XP ze gelukkig nog alle 1024 rimm aantoont :)

• hjs
  • Niet online

hjs

conservative swap file usage die mag zeker aan, windows maakt dan pas gebruik van je swapfile als je echt geen geheugen meer over hebt, goede optie dus. die ander weet ik zo niet, heb hem geloof ik aan staan. kan je geheugen niet vol raken ook met allerlei oude restjes programma's

voor de rest heb ik al die cache dingen min en max gelijk gezet, hoeft windows ook geen tijd te verdoen met het groter of kleiner maken van al die zooi. (net als dat mijn swapfile gewoon standaard 300 mb is)

blij je geholpen te hebben ;)

• CRAM
hjs schreef op 13 september 2002 @ 08:28:
Win98 is niet langzamer dan Win XP. Ik draai ook win98se met een aopen ti4200 128mb en heb geen problemen.
Ik zie alleen dan je een gig aan geheugen hebt, daar houdt win98 niet zo van.
absoluut niet mee eens......ik heb bijna alle mogelijk configuraties al gehad en 3dmark erop losgelaten. Score win98 en winxp scheelde meer dan 2000 punten. Ook de games draaien veel stabieler onder xp.
Win98 heeft volgens mij nu wel z'n beste tijd gehad, vooral op de nieuwere pc's.

Verwijderd

Topicstarter
@Siccema ;

de nieuwere games draaien idd goed onder xp maar niet te min is Win98se nog altijd , in mijn ogen , het stabielere games platform en een grote fout van xp is dat het ; zelfs in compabiliteits modus ; heel wat problemen heeft met games en hardware van voor de xp komst en wat die *marks* betreft ; ieder zijn mening ; maar voor mijzelf ist belangrijkste niet het aantal punten dak heb maar de stabiliteit van mijn pc aangevuld met snelheid en kwaliteit van graphics.

• hjs
  • Niet online

hjs

Siccema schreef op 13 september 2002 @ 23:34:
[...]

absoluut niet mee eens......ik heb bijna alle mogelijk configuraties al gehad en 3dmark erop losgelaten. Score win98 en winxp scheelde meer dan 2000 punten. Ook de games draaien veel stabieler onder xp.
Win98 heeft volgens mij nu wel z'n beste tijd gehad, vooral op de nieuwere pc's.
en waarom is mijn score in 3dmark dan zo hoog? (zie sig)
als ik met XP er nog 2000 punten bij haal, krijg ik ruzie met heel wat ti-4600 eigenaren ;)
De belangrijkste reden dat ik nog win98 draai is dat een hele boel spellen van mijn kids het niet of slecht doen onder XP. (en de ghostimage van win98 past op 1 cdrw)

Verwijderd

Die 3dmark score is niet hoog ik zit er overheen met mijn leadtek ti 4200 heb namelijk 10971 puntjes ik denk dat je onder xp wel meer haal.

• hjs
  • Niet online

hjs

600 punten valt toch wel mee?
Ne hij is niet absurd hoog, maar de overklok van de kaart gaat maar tot 295/595 max.

Maar ja, zal ik 600 punten meer halen met XP, boeiern

• CRAM
ok het zal aan mij en m'n vrienden liggen maar de games die wij spelen draaien veel beter onder xp. XP is misschien niet altijd top maar een ding weet ik zeker dat het stabieler is dan win98 (ook bij oude games). En dan heb ik 't nog niet eens over de foutmeldingen gehad onder win98. Maar ja ieder z'n eigen
Pagina: 1