Toon posts:

[K7S5A] Bios modden voor "power on after AC failure"??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dit??

Ik wil dus het bios zo aanpassen dat de computer automatisch aanspringt als de power er vanaf is gevlogen (lees remote powerboot bij me colo-boer)

Maar ik snap er echt niets van. Iemand zei amibcp, maar ik snap daar weinig van en heb niet veel tijdmeer. + dat me internet er thuis uitligt :(

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/985/

gast met hetzelfde probleem maar niemand die een oplossing heeft gepost....

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 10:22

Cybje

First Post!

Zul je echt met amibcp moeten doen. Heb ik ook gedaan voor onze colocation ruimte met 1 dedicated server. Jammer genoeg mislukte de eerste keer en moest ik via een ander systeem een hot-flash uitvoeren, er zitten dus wel risico's aan verbonden. Een echt eenvoudige patch oid heb ik nog niet gezien.

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heb je het exact gedaan toen het goedging???

me zit omhoog nl.!

• Cybje

Cybje

First Post!

Exact gedaan, weet ik niet meer, ik heb gewoon de huidige BIOS weggeschreven naar een file, dan dat amibcp gebruikt en die setting zichtbaar gezet (dunno hoe dat heet, iig hij was onzichtbaar daarvoor), daarna de BIOS file weggeschreven onder een andere filename en dus de BIOS weer geflashed met het gewone flash tooltje.
Ik raad je in elk geval aan wel een systeem beschikbaar te hebben waarop je een hotflash kunt uitvoeren :)

Verwijderd

Topicstarter
dr had er 1tje iets over amiboot.rom?

wat voor een file moet ik daarin gooien, mn originele bios?

• Cybje

Cybje

First Post!

amiboot.rom? Als dat een filename is ... het maakt niet uit welke filename je je bios geeft. Ik deed gewoon bios_old.rom en bios_new.rom.

Verwijderd

Topicstarter
nee t gaat om het restoren van de bios als het fout gaat....

iemand had het over de computer niet uitzetten en alleen een file met amiboot.rom erop zetten om de oude bios te restoren

Is dat dan gewoon de default bios van ECS?

• Cybje

Cybje

First Post!

M00wh? Je moet je systeem toch echt resetten als je een nieuwe BIOS erop hebt gehangen.

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt!

hij powered nu netjes :P

we zaten hier echt met t zweet op t voorhoofd :D

HAPPYYYYYYY ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
Wat je ook kunt doen is die groene draad op de ATX voeding kortsluiten met een zwarte draad, gaat je computer niet eerder uit dan wanneer de stroom eraf gaat.
Pagina: 1