Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Keypress simuleren bij programma starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Als je een programma start, kun je dan bij de eigenschappen iets erachter zetten, waarmee je een extra toets 'in kan laten drukken'. Wat ik bedoel, bijvoorbeeld achter de opdracht "C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" iets zetten waardoor gelijk F5 wordt aangeroepen...

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Bedoel je een parameter meegeven of zo? Ik snap je omschrijving niet echt... :?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 20:31:
Hey,
Als je een programma start, kun je dan bij de eigenschappen iets erachter zetten, waarmee je een extra toets 'in kan laten drukken'. Wat ik bedoel, bijvoorbeeld achter de opdracht "C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" iets zetten waardoor gelijk F5 wordt aangeroepen...
Volgens mij is dat niet een standaardfunctie. Dat zal waarschijnlijk moeten icm een ander programma'tje. Kijk eens op http://www.download.com; daar staan vast wel een paar... ;) :+

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 19:14
wat jij bedoeld is 'command line', maar de commando's weet ik helaas niet voor je.
misschien dat je ze bij ms kan vinden.

btw: je kan hem dan opstarten vanuit een batchfile. of een launch tooltje.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Commandline parameters werken per proggramma, in de regel kan je bla.exe /? proberen om te zien wat de parameters zijn. Ook staan de parameters van veel MS programma's op microsoft.com. Maar een 'F5' simuleren kan daar niet mee in IE.

Je kan ook met VBScript toetsindrukken simuleren met bijvoorbeeld "WshShell.SendKeys".

Ik pas trouwens je topictitel een beetje aan zodat het je vraag beter beschrijft :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

www.girder.nl
Dit programma wordt standaard gebruik voor afstandsbediening via infrarood maar als je de keyboard plugin kan het ook reageren op een toestencombinatie.
Het kan ook toetsen sturen (F5) naar bepaalde vensters die geopend zijn (IE)
Succes

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Probeer eens AutoIt (www.hiddensoft.com/autoit ). Daarmee kun je hele verhalen schrijven en al je vensters de hoela laten dansen... En nog veel meer!

[ Voor 0% gewijzigd door Mailyourmom op 10-09-2002 11:01 . Reden: URL geupdate ]

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:37
Linkje klopt niet helemaal, deze wel autoit

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Pagina: 1