CDRW op een 5x86

Pagina: 1
Acties:

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Hoi hoi

kijk he..

ik heb als 3de pc een AMD 5x86 133 (P75) en daar wilde ik gewoon een cd speler in zetten. (een HP CDRW 2x2x6x, 7100+). Hij werd op geen enkele manier herkend (verscheidene IDE poorten, jumper instellingen en kabeltjes geprobeerd).
Nu zei paps dat op oudere mobo's het kon zijn dat cd spelers niet werden herkend in het BIOS maar je wel gewoon een driver in DOS kon installeren voor de CD speler. Nu keek ik op de install cd en dat waren alleen win9x files, in 1 dir stond wel een atapi.sys die ik evt. kan gebruiken. Ik weet een hoop af van DOS dus das allemaal geen probleem, ik wil alleen weten : is het dus zo dat je wel de cd speler erin kan zetten en die niet herkend wordt in het BIOS, en later gewoon de cd speler "laad" met DOS drivers?
Search gebruikt maar in een topic stonden de meest rare antwoorden, iedereen had een andere mening dus dat schiet niet op.

Verwijderd

bij mijn weten is het toch echt de bedoeling dat je cd speler zowiezo in je bios herkend word
anders kan je namelijk wel stuurprogramma's gaan installeren maar als je bios niet aangeeft dat er een apparaat is waarvoor je eht kan installen dan heeft het volgens mij weinig nut .... misschien zit ik grandioos fout maar ik denk dat het wel klop wat ik zeg....

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:21

Xanax959

relax...

oudere computers laten niet altijd tijdens het opstarten zien dat ze een cdrom gevonden hebben.
Sluit de boel aan, en start je computer eens op met een win9x opstartfloppy, die laadt een standaard cdromdriver waar je cdrw op zou moeten werken.
Die HP is intern toch hetzelfde als de beruchte philips cdd 3610 ?

Atari portfolio Dos 2.11

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Hij doet het, zonder in het BIOS gevonden te zijn. Idd, met de Win98 opstart flop.
Bedankt mensjes.