[Blokker] Provision Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
Ik heb dus die DVD-speler gekocht en daar had ik al enkele topics over gezien.
Maar nog niet over die boxenset die je er ook bij kon kopen.
Daar heb ik ook een vraagje over.
We hebben dus alle 6 boxen (subwoofer, center, 4 speakers) aangesloten en met Dolby Digital films is het ook supermooi geluid (voor die prijs tenminste)

Maar met gewone muziek/mp3/etc... komt er alleen uit de 2 front speakers geluid en dat is net alsof je naar een blik zit te luisteren. Nu was die ook niet zo duur, maar er staat in het boekje van die boxen dat wanneer er geen Dolby aanwezig is dat er dan een Surround Sound kan worden ge-emuleert, zodat je uit alle boxen geluid krijgt.
Ik heb die knop die daarvoor is ingedrukt (Surround2.0/aux) maar dan hebben we helemaal geen geluid meer. Wanneer die knop op Dolby 5.1 staat, dan hebben we uit de 2 front speakers geluid.

Iemand hier ervaring mee? of weet hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

met zoutzuur heb je het zo opgelost hoor! ;-)

..... vreemd probleem. terugbrengen, en een andere set proberen.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Hmmmz, das wel vaag, mijn pioneer heeft hetzelfde alleen dan gewoon niet zo'n knop en de front speakers klinken wel goed

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
je kan vast in je dvdspeler instellingen wel voor een ander type geluid kiesen, oftewel, RTFM :)

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
Woohoo, het is gelukt.
Wel op een hele simpele manier, maar wel vreemd.
Op de DVD-speler zelf zitten namelijk al die kleurtjes waar die kabeltjes voor die speakers in moeten. Dezelfde zitten op de subwoofer (duh)
Maar in de manual van de subwoofer zaten er op het plaatje van de dvdspeler ook nog 2 extra gaatjes (rood en wit) voor als je geen surround sound hebt, maar toch wilt emuleren. En die zaten niet op de dvdspeler :(
Nu hebben we die rode en witte kabeltjes van de 5.1 surround in de gewone Aux-in geplugd en nu hebben we een ge-emuleerde surround sound.

Ik weet dat het heel vaag nu is uitgelegd, maar het is uiteindelijk gelukt :D
Nu moet ik alleen nog een splitter zien te vinden die van 1 rode en 1 witte 2 rode en 2 witte plugjes maakt aan de andere kant, maar dat is wel te vinden/maken.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ