Toon posts:

[Flash] text embed is !@$!@# ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een probleem...

ik heb een opdracht gekregen en ik moet een menu maken die bestaat uit een variable en die zo via input zijn naam krijgt...
nu heb ik een lettertiepe uitgekozen... en fijn een button gemaakt maar nu is t probleem dat door het emben het linkje veeel te groot is geworden (18kb)

ik heb dus 2 keer in de button de tekst geembed ( op nomal en over... bij down heb ik geen tekst staan) ook heb ik het font toegevoegd in de library

heeft iemand een tip om dit linkje kleiner te maken ( hij moet zo rond de 5 liggen )

edit: owja ik heb alleen upper en lowercase letters geembed...

Verwijderd

Hmm, begrijp dat text dynamisch is? Zijn niet echt oplossingen volgens mij anders dan device font gebruiken; is alleen kut als het filmpje scalable moet zijn.

Of je moet afdwingen dat alleen hoofdletters gebruikt worden...

18 kb is wel veel voor alleen letters includen. Je weet dat bold en/of italic versies van een font als apparte variant gezien worden? Je kan eventueel een size reportje laten generen om te kijken hoeveel het font inneemt.

Als het een statische text betreft, kan je de text opbreken in vectoren.

Aan de andere kant zo'n font wordt maar 1x geinclude, dus als de rest van het filmpje groeit in grootte worden die kb's voor het font minder erg.

Verwijderd

Je kan ook alleen de letters embedden die je gebruikt!
;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 12:14:
Je kan ook alleen de letters embedden die je gebruikt!
;)
:D ja dat kan, alleen 1 probleempje, dan moet ik tegen mij opdrachtgever zeggen dattie alleen maar de a, r, t, en v mag gebruiken ofzo :D

lijkt me niet zo strak idtje...