Derde geheugen blokje wel verstandig?

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb nou 2 geheugen blokjes in mijn computer. 1 van 128MB DDR 2100 en 1 van 256 MB DDR 2700. Nou wil ik er extra geheugen inzetten 1 van 512MB DDR 2700. Maar is het wel slim om 3 geheugen blokjes in mijn computer te zetten. Want ik heb gehoord dat hij dan langzamer kan worden. Mijn systeem staat in mijn Sig.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Nja, hij kan in elk geval instabieler worden, zeker als je strakke timings gebruikt.
Mijn pc werd al vaag als ik er 2 blokjes in deed met behoorlijke timings.
Maar hij zal niet merktmaar trager worden, hoor, maar ik zou zeggen gooi die 128 eruit, of gaat je mobo niet sneller dan 2100?
Nja, zo'n verschil maaklt die speed toch neit, maar die hooeveelheid ram heb je nog even neti nodig, hoor :)
512 is nog even genoeg, denk ik.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:09
Licht aan je FSB.
Mobo's met een FSB van 333 MHz (PC2700) kunnen slechts 2 bankjes op die snelheid aan. Met 3 bankjes zakken ze terug naar 266 MHz. Echter als je je AMD niet ge-oc-ed hebt, dan loopt is gewoon op 266 MHz en gaat ie niet langzamer lopen. AMD's op 333 MHz FSB zijn nog niet te koop, maar komen er al wel aan...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Je kan het proberen, maar door de snelheid v.d. signalen @ DDR333 heb je een gerede kans dat je problemen krijgt. Het hangt er ook vanaf of je double-sideds of single-sideds hebt, in het eerste geval heb je twee maal zoveel stubs en dus meer kans op signaal verstoringen. Drie single-sided PC2700 DIMM's zouden met een beetje mazzel prima kunnen werken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb zelf 3*512mb doubled sided pc2700 op een asus a7v333 zie sig en alles loopt lekker snel.Mijn geheugen loopt op 171mhz en de proc op 138mhz no probs hiero ;) het kan dus waarschijnlijk wel,geef je natuurlijk geen garantie :+ just try O-)
edit// geheugen is Samsung/Samsung\\edit :)