Toon posts:

Asus V8420 => Asus of Nvidia

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over de clocksettings van de V8420,

op de site van Asus staan deze settings:

Engine Clock 260 MHz
Memory Clock (DDR) 550 MHz (275MHz DDR)
bron: http://www.asus.com.tw/vga/agpv8420d/features.htm

E zit 4ns geheugen op de kaart, dat draait naar mijn weten op 500Mhz (250 DDR)
Verder lees ik bijna overal dat de core van een Geforce4 Ti4200 op 250Mhz hoort te draaien en bij 128MB DDR Ram het geheugen op 444Mhz.

Mijn vraag nu, wie moet ik geloven en wie niet :?

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 19:30:
Ik heb een vraagje over de clocksettings van de V8420,

op de site van Asus staan deze settings:

Engine Clock 260 MHz
bron: http://www.asus.com.tw/vga/agpv8420d/features.htm

E zit 4ns geheugen op de kaart, dat draait naar mijn weten op 500Mhz (250 DDR)
Verder lees ik bijna overal dat de core van een Geforce4 Ti4200 op 250Mhz hoort te draaien en bij 128MB DDR Ram het geheugen op 444Mhz.

Mijn vraag nu, wie moet ik geloven en wie niet :?
Jouw eigen verhaal klopt. Ik weet niet of Asus een andere frequentie gebruikt.

(/me heeft vandaag de Leadtek Winfast 250 Ti4200 128mb ViVo bestelt).

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Dat kan je volgens mij heel makkelijk nakijken. Kijk eens bij geavanceerde instellingen van je kaart. Er zal een window bij moeten zitten dat de core'clock en Ram'clock weergeeft. Mijn Asus V8200 GF3 classic dlx heeft dat strd wel namelijk. Makkelijk met OC'en ;)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik inderdaad ook gekeken, ik heb het zooitje nu op 260/500 draaien, dat zou dus betekenen dat ik het aan het OC'en ben.....

Of toch niet?

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Ik heb ook een asus v8420, maar waar lees je precies af op welke frequentie die draait, ik zie onder advandced geen kloksnelheden staan.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Topicstarter
Coolbits gebruiken, staat op www.guru3d.com

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:21
het betreft hier een asus 8420-deluxe. deze heeft idd een hogere mem en core-clock dan de nvidia specs. maar wel van de fabriek dus met garantie enzo...
:)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
Robin001 schreef op 10 september 2002 @ 15:16:
het betreft hier een asus 8420-deluxe. deze heeft idd een hogere mem en core-clock dan de nvidia specs. maar wel van de fabriek dus met garantie enzo...
:)
Nog vaag dat de fabriek garantie geeft op 't overclocken van geheugen....
Ze zetten 2ns geheugen op de kaart en zeggen dan dat je het als 1.8 ns geheugen mag gaan gebruiken |:(

Verwijderd

Nog vaag dat de fabriek garantie geeft op 't overclocken van geheugen....
Ze zetten 2ns geheugen op de kaart en zeggen dan dat je het als 1.8 ns geheugen mag gaan gebruiken |:([/quote]

4 en 3.6 het geheugen is ddr

Verwijderd

hmms wel vaag.. als je met wat benchmark tools de info checkt van je vidkaart dan krijg je dit te zien?
Engine Clock 260 MHz
naja als ie goed draait waarom moeilijk doen:D

kep zelf een msi TI4400 op 300/620 draaien en hij is standaard 260/550.
kan um wel hoger doen maar dan wordt ie te heet hehe

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

mijn v8420 128mb staat standaard op 250 en 446 mhz. met 4ns samsung geheugen

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De Asus V8420 deluxe heeft idd 3.3 ns geheugen wat standaard op 550MHz loopt. De core staat dan op 260MHz. Ik heb er zelf een en ik heb de snelheid van de chips op de chips zelf gecontroleerd. Er zit een tweak programma bij die standaard op 260/550 staat. Je kunt daarmee alles omhoog schroeven tot 275/600 en dan houdt dit tweakprogramma ermee op. Misschien dat andere tweak programma's hoger kunnen.

Er zit verder een 3D brilletje bij wat bij niemand op z'n hoofd past, een kastje met aansluitingen voor video-in en -uit en s-video-in en -uit. Verder nog een volledige versie van aquanox en midnight GT rally racing en nog een demo cd met een aantal demo's. En nog videorecorder en videosurveillance programma's. 7 cd's in totaal.

De asus V8420 deluxe heeft de printplaat van een Ti4400/Ti4600, wat inhoudt dat hij iets groter is en meer onderdelen heeft, een 8-laags printplaat (duurder) heeft ipv 6-laags (goedkoper) en geheugen met behuizing type BGA. De Ti4200 was eigenlijk als budget model bedoeld, maar Asus heeft met de deluxe versie een heel mooi produkt neergezet.

Mocht je niet veel geven om een tv-in en de andere extra's, dan kun je voor hetzelfde geld waarschijnlijk wel een Asus V8440 of ander merk Ti4400 kopen.
Pagina: 1