Serial-ATA ja of nee

Pagina: 1
Acties:

• fingers
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07-2024
Begin oktober wil ik mijn oude pc: p3 500,128mb en tnt2 ultra upgrade naar een amd 2600, 256Mb DDR Sdram PC2700 en een ati 9700 pro als moederbord wil ik een Asus A7V8X.alleen zit ik met de vraag moet ik hem met Serial-ATA nemen of zonder.want ik weet niet of ik Serial-ATA al kan gebruiken? Zit er bij het moederbord al een adapter ofzoiets zodat ik Serial-ATA al meteen kan aansluiten op oude hardeschijf. Want anders ga ik voor de zonder en koop er een ata-133 hardeschijf bij + Round IDE ATA 133 kabel.wat is het beste om te doen?

ooit komt er een einde aan het eind

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

zit volgens mij geen adapter bij die moet je erbij kopen (weet niet hoe duur)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn er converters om later S-ata harddisks aan te sluiten op een gewone "parallelle" ATA aansluiting. Ik zou er nu nog niet te moeilijk over doen, er zijn nog amper mobo's te koop met S-ATA en harddisks zijn er bij mijn weten nog helemaal niet. Mocht je van plan zijn jaren met je mobo te gaan doen, dan kun je het overwegen, maar over een jaar of 2 zijn er vast nog wel gewone HD's te koop of zijn er makkelijk converters te krijgen :) Bovendien zijn er niet zo heel veel voordelen aan S-ATA boven gewoon ATA... Zie ook een review op Toms Hardware Page

Die converter zit er geloof ik niet bij, hoewel highpoint er wel een meelevert. Ik zou het dus niet met 100% zekerheid durven zeggen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt nu een p500, daar doe je dus al een jaar of drie mee denk ik. Als je van plan bent om met de ze pc even lang te doen zou ik de optie tot S-Ata zeker open houden als ik jou was.
Al is het alleen maar om flexibel te blijven.

Verwijderd

Het asus moederbord dat je momenteel wilt gaan kopen ondersteund alleen Raid voor de S-ATA en NIET voor de native Ultra Ata 133!
Als je dus nu Raid wilt kunnen gebruiken kan je dus beter de KT333 chipset nemen.