Een hele rij microsoft certificeringen.
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
ik gebruikw at dat betreft aliassen en als ik daar spam op krijg maak ik een ander alias aan.
ik heb nog nooit mijn eigen (xs4all) mail adres ergens ingevult (dat weet ik 100% zekers) maar toch krijg ik dagelijks tonnen aan spamErikH schreef op 09 september 2002 @ 19:40:
als je spam krijgt heb je toch ergens je mailadres achtergelaten.
ik gebruikw at dat betreft aliassen en als ik daar spam op krijg maak ik een ander alias aan.
A wise man's life is based around fuck you
vaag, ik krijg echt nooit spam binnenzwelgje schreef op 09 september 2002 @ 19:42:
[...]
ik heb nog nooit mijn eigen (xs4all) mail adres ergens ingevult (dat weet ik 100% zekers) maar toch krijg ik dagelijks tonnen aan spam)
Not, what about:ErikH schreef op 09 september 2002 @ 19:40:
als je spam krijgt heb je toch ergens je mailadres achtergelaten.
*webmasters die jouw mailadres om wat voor reden dan ook op hun site hebben gezet (spamprogramma's speuren sites af op zoek naar mailadressen)
*'vrienden' die je willen naaien en opgeven bij spamsites
*vrienden die dachten dat het geen kwaad kon om jouw mailadres aan anderen te geven
*virussen die iemand anders adressenboek (met jouw mailadres erin) doorsturen
Maargoed, Chello bewijst maar weer eens dat ze naast brak internet ook nog eens een slechte emailservice leveren.
Verwijderd
op mu @planet.nl krijg ik nix en op me 2 @home.nl adressies af en toe eens een
en op me eigen
Ik zou het doen!
Nee, doen we niet.ErikH schreef op 09 september 2002 @ 19:19:
Ik wou vandaag een mailtje van mijn hotmail account naar mijn chello account doorsturen en krijg vorlijk een mailtje terug dat ik geen toestemming heb om naar mijn chello account te sturen.
Een vriend van me testte het vervolgens en die kreeg hem op dezelfde maniet terug.
Is dit een nieuwe policy van chello ofzo? Dit is toch belachelijk?
Just as Good
Verwijderd
Te GEK dat moeten ze bij @home ook doenErikH schreef op 09 september 2002 @ 19:19:
Ik wou vandaag een mailtje van mijn hotmail account naar mijn chello account doorsturen en krijg vorlijk een mailtje terug dat ik geen toestemming heb om naar mijn chello account te sturen.
Een vriend van me testte het vervolgens en die kreeg hem op dezelfde maniet terug.
Is dit een nieuwe policy van chello ofzo? Dit is toch belachelijk?
Verwijderd
Dan block je zelf toch lekker gewoon alles van met @hotmail.com eindigt? Zie je probleem niet...zwelgje schreef op 09 september 2002 @ 19:20:
hoezo belachelijk? je moest eens weten hoeveel spam ik krijg van mensen met een hotmail account.... te veel gewoon,
Blaat, blok het dan zelf en laat andere mensen die hotmail wél op prijs stellen (en geen achterlijke alles wat van microsoft komt is bagger houding hebben) daar lekker gebruik van maken.jep schreef op 09 september 2002 @ 21:56:
Ze blocken imho niets. Ik zou er niets op tegen hebben als ze hotmail gingen rejecten, oprotten met die rommel.
Ps. De spam die ik dagelijks in grote hoeveelheden in mijn mooie mailboxje mag aantreffen komt altijd van particuliere domeintjes, nooit van hotmail dus welicht jep wordt het tijd om eens wat betere 'vrienden' aan te schaffen die wél met hun hotmail accaunt om kunnen gaan
Kost dataverkeer, kost geld. Doe ik dus niet.Nelis schreef op 09 september 2002 @ 22:19:
[...]
Blaat, blok het dan zelf en laat andere mensen die hotmail wél op prijs stellen (en geen achterlijke alles wat van microsoft komt is bagger houding hebben) daar lekker gebruik van maken.
Hier is 't altijd hotmail. Komt niet door verkeerde vrienden, maar omdat ik mijn email adres nogal op wat plaatsen heb staan.Ps. De spam die ik dagelijks in grote hoeveelheden in mijn mooie mailboxje mag aantreffen komt altijd van particuliere domeintjes, nooit van hotmail dus welicht jep wordt het tijd om eens wat betere 'vrienden' aan te schaffen die wél met hun hotmail accaunt om kunnen gaan
Verwijderd
En wat dacht je van e-mail adres generatoren? Als je zo stom bent op spam te antwoorden krijg je nog veel meer spam, maar als je niet reageert krijg je vaak niets meer van het betreffende adres...Nelis schreef op 09 september 2002 @ 19:46:
[...]
Not, what about:
*webmasters die jouw mailadres om wat voor reden dan ook op hun site hebben gezet (spamprogramma's speuren sites af op zoek naar mailadressen)
*'vrienden' die je willen naaien en opgeven bij spamsites
*vrienden die dachten dat het geen kwaad kon om jouw mailadres aan anderen te geven
*virussen die iemand anders adressenboek (met jouw mailadres erin) doorsturen
Maargoed, Chello bewijst maar weer eens dat ze naast brak internet ook nog eens een slechte emailservice leveren.
Ook leuk van chello:
Chello verhuizen? Welnee...
Verwijderd
heb ik geen last van, heb chello noch hotmail
Een simpele oplossing van Chello was dus: blok alle mail van hotmail.
Spam heeft nul komma niks met hotmail an sich te maken (zoals ik al zei, meer particuliere domeinspammers dan hotmail domeinspammers), en is dan ook geen geldige reden om zomaar alle hotmailmail te filteren (en daarmee een deel van de beloofde service niet te geven).jep schreef op 09 september 2002 @ 22:59:
[...]
Hier is 't altijd hotmail. Komt niet door verkeerde vrienden, maar omdat ik mijn email adres nogal op wat plaatsen heb staan.
Ik krijg dan vaak nog steeds mail maar wat betreft het niet reageren heb je gelijkVerwijderd schreef op 10 september 2002 @ 00:47:
[...]
En wat dacht je van e-mail adres generatoren? Als je zo stom bent op spam te antwoorden krijg je nog veel meer spam, maar als je niet reageert krijg je vaak niets meer van het betreffende adres...
Achja, Chello he...
Idd simpel ja, bedacht door één of andere simpele geest waarvoor dit soort problemen, en dus ook logische redelijke oplossingen, veel te complex zijn. Dat wordt nog leuk als er straks van diverse grote landelijke providers mailbommen verstuurd worden, mag je alleen nog maar van een Chello-adres naar een Chello-adres mailenGerbenW schreef op 10 september 2002 @ 01:12:
Een simpele oplossing van Chello was dus: blok alle mail van hotmail.Goeie stap al zeg ik het zelf.
'Toevallig' ook dat alleen Chello dit soort lompe maatregelen neemt terwijl je zou verwachten dat andere providers met hetzelfde probleem zitten.
Zo kun je het zien ja. Je kunt het ook zo zien: Hotmail-gebruikers die van deze maatregel de dupe zijn hebben dat aan hun geweldige mailbom-hotmail-vrienden te danken. Niet het probleem van de Chello-admins. Vanzelfsprekend kunnen die ook wel een andere oplossing bieden maar bij anonieme mailbommen kun je weinig andere oplossingen bieden natuurlijk en dan is er dus niet sprake van 'complexe' oplossingen zoals jij die noemt.Idd simpel ja, bedacht door één of andere simpele geest waarvoor dit soort problemen, en dus ook logische redelijke oplossingen, veel te complex zijn. Dat wordt nog leuk als er straks van diverse grote landelijke providers mailbommen verstuurd worden, mag je alleen nog maar van een Chello-adres naar een Chello-adres mailen.
'Toevallig' ook dat alleen Chello dit soort lompe maatregelen neemt terwijl je zou verwachten dat andere providers met hetzelfde probleem zitten.
Maargoed... Chello zal de ban vast wel weer eens opheffen... eerlijk gezegd dacht ik dat de ban al weer opgeven was, blijkbaar niet dus
Blijkbaar opgeheven aangezien ik gewoon hotmail binnen krijg op mijn account van chello die ik gebruik voor spamGerbenW schreef op 10 september 2002 @ 03:30:
[...]
Maargoed... Chello zal de ban vast wel weer eens opheffen... eerlijk gezegd dacht ik dat de ban al weer opgeven was, blijkbaar niet dus
het serieuze email verkeer laat ik doen door een betaalde betere provider
Ik wil niet natrappen, rest van chello is perfect
[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 11-09-2002 04:56 . Reden: typo's ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Bij bv XS4ALL zeggen ze op hun website dat ze spamfilters hebben, dus verwacht je zo'n actie sneller bij xs4all dan bij chello die het daar niet over heeft.
En verder is het nogal vreemd dat ze hotmail als spammers zien.. Goh, als er veel mensen hotmail gebruiken is het ook niet gek als daar ook wat troep vandaan komt
Zou dit niet gewoon een lame actie zijn om te zorgen dat die mailservers het minder druk hebben
🌞🍃
Vreemd dat ik dan nog gewoon mail kan ontvangen van Hotmail adressen met mijn chello account. Van een algehele Hotmail blokkade lijkt mij dus geen sprake.GerbenW schreef op 10 september 2002 @ 01:12:
Chello heeft inderdaad hotmail-mail geblockt omdat er ooit een hele boel mailbommen werden verstuurd vanaf hotmail-adressen.
Een simpele oplossing van Chello was dus: blok alle mail van hotmail.Goeie stap al zeg ik het zelf.
Hmmmm... volgende keer toch beter het hele topic lezen.... staat hierboven ook al
zelfs als je het xs4all-spamfilter op account aanzet ?zwelgje schreef op 09 september 2002 @ 19:42:
[...]
ik heb nog nooit mijn eigen (xs4all) mail adres ergens ingevult (dat weet ik 100% zekers) maar toch krijg ik dagelijks tonnen aan spam)
Ik gebruik dus pop2.arnhem.chello.nl (en smtp2.arnhem.chello.nl)GerbenW schreef op 11 september 2002 @ 12:14:
Apart... Ik kan 't niet ontvangen. Van welke mailservers maken jullie gebruik? Ik voor 't verzenden en ontvangen beide mail.chello.nl.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Verwijderd