Verwijderd

Topicstarter
Dat wil bij mij dus niet lukken, sms-sen naar Frankrijk. De afgelopen weken heb ik minstens 10 sms berichten naar een mobiele telefoon in Frankrijk verstuurd. Telkens kreeg ik de melding 'Bericht succesvol verzonden'. Het blijkt echter dat geen van die berichten het gehaald heeft. Degene naar wie ik ze wil versturen heeft Orange als provider, ikzelf heb Vodafone.

Een gesprek met een medewerker van Vodafone leerde mij dat alles goed gaat van mijn telefoon tot aan de Vodafon SMS-centrale. Verder kom ik niet, aangezien Orange geen overeenkomst met Vodafone heeft gesloten betreffende de ontvangst van SMS-berichten.

Maar wat gebeurt er dan met mijn berichten? Die worden volgens Vodafone opgeslagen. En wanneer krijgt de persoon in Frankrijk ze dan te zien? Wanneer ze in haar eigen land van netwerk wisselt. Dat kan gebeuren wanneer ze bijvoorbeeld naar het zuiden reist.

Navraag heeft uitgewezen dat dat, net zoals in Nederland, niet mogelijk is. Wanneer je in Frankrijk Orange als provider hebt, kom je niet zomaar op SFR terecht. Ik kom met mijn Vodafone abonnement ook niet op KPN te zitten wanneer ik in Limburg zit.

Weten jullie mij misschien een logische verklaring te geven waarom het mij niet lukt een SMS-je naar Frankrijk te sturen? En wat gebeurt er werkelijk met die 'opgeslagen sms-jes'?

• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
Het gaat om een Nederlands Orange-abo? De opgeslagen sms'jes worden na korte of langere tijd gewist, deze tijd kun je instellen op je gsm (geldigheid, bijv. 1 week).

Het kán dat Orange inderdaad de optie 'sms uit buitenland' of meer specifiek 'sms van NL Vodafone' niet geactiveerd heeft. Dit kan verschillende redenen hebben. Heb je het al geprobeerd met 'n toestel met 'n andere aanbieder?

Verwijderd

Topicstarter
Ik verstuur de sms-jes naar een Francaise, die dus een Frans Orange abonnement heeft. Ik heb het nog niet met een andere aanbieder geprobeerd, aangezien ik nog niet zo lang geleden een 2-jarig abonnement bij Vodafone heb afgesloten! :)

• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik zou het toch ff met 'n andere aanbieder proberen. Stel, het lukt dan wel, weet je dus dat zij sms'jes uit NL kan ontvangen, en kan jij dus bij vodafoon aankloppen, met het verzoek dit probleem voor jou op te lossen.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 12:08

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

of probeer even een stel sms-jes vanaf internet te sturen, misschien dat die wel aankomen.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P