Toon posts:

[win95] P1 start niet meer op..

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende systeem:
Win 95, P1, 133 mhz, HD 1536 prim master & sec master = cd rom
wil niet meer opstarten. Hij geeft het info-scherm aan van het bios maar daarna blijft hij haken op het weergegeven van op welke bank hoeveel geheugen zit. Hij geeft dus ook geen command prompt aan.
Jammer genoeg hebbik ook geen opstart disk van '95 dus kan ik daar ook niks mee (hint hint).
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn. Er is laatste tijd niks geinstalleerd oid. TIA

Verwijderd

Bios resetten...?

Verwijderd

Topicstarter
En hoe ik dat? Kep geen enkele documentatie meer bij dit oude ding. Tis iig een AMIBIOS date 15/07/95

Verwijderd

hmmm start ie nog wel dat i mem gaat tellen daar kan je op DEL drukken anders een jumpertje omhalen of de batterij van Bios van je moederbord afwippen :)

laatste moegelijk gooi hem uit het raam :P

Verwijderd

wat voor mobo heb je? of weet je dat ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
idd als ik op del druk dan kom ik in de bios, maar dur is nie echt iets van "druk hier om het bios te resetten". Kan het toevallig ook ergens anders aanliggen?

Verwijderd

Topicstarter
ff naar het mobo kijken...

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

Probeer eens een at reset. Haal de stroomtoevoer uit de voeding. Druk de aan/uit knop van de pc in en houdt deze ingedrukt. Stop nu de stroomtoevoer weer in de voeding en wacht tot de pc aangaat en laat dan de knop los. Dit is eigenlijk een ATX reset maar probeer eens of het ook lukt met je at voeding.

greetz

thewizzard

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

stel in de bios weer eens de bios defaults in of de setup defaults

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 19:16:
idd als ik op del druk dan kom ik in de bios, maar dur is nie echt iets van "druk hier om het bios te resetten". Kan het toevallig ook ergens anders aanliggen?
Nee dat is daar niet te vinden. soms moet je een jumpertje even switsen van plaats

Verwijderd

hmmm dacht dat het in Bios zelf ook kon.. jumpertje is idd makkelijker...

Verwijderd

Topicstarter
ff alles uitproberen..

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:58

Duinkonijn

Huh?

werkt hij wel met een bootdisk?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

heeft ie niet....
is vast wel ergen te downen....

Google: Windows 95 + Bootdisk + free + download

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TheWizzard schreef op 09 september 2002 @ 19:18:
Probeer eens een at reset. Haal de stroomtoevoer uit de voeding. Druk de aan/uit knop van de pc in en houdt deze ingedrukt. Stop nu de stroomtoevoer weer in de voeding en wacht tot de pc aangaat en laat dan de knop los. Dit is eigenlijk een ATX reset maar probeer eens of het ook lukt met je at voeding.

greetz

thewizzard
Tering jij hebt al 91 posts en weet nog steeds niet dat "greetz" en al die zooi er niet onder hoort.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Krijg je nog een serie getallen/letters te zien?? Daar kunnen we namelijk wel wat mee. Dus als je zoiets ziet tijdens het booten, post het dan ff hier.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
kepput geprobeerd met een bootdisk van win me.. maar dan geeft hij wel prompt maar ak win 95 wil opstarten geeftie aan dattie de verkeerde versie bootdisk heeft.
En een serie getallen/letters geeft hij niet aan; hij stopt gewoon. Dat van die AT-start werkt ook niet. Kga nu opstart disk van win 95 proberen te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
het wil allemaal niet lukken (en een opstartdisk van '95 paktie niet??).. kan dit echt aan de bios liggen?

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 17:39
lijkt me typisch een geval van een slecht geheugen-simmetje....
Zeker als het zo is dat het masjien vooraleer gewoon goed gewerkt heeft

Help Java!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:13

vehpol

Go Go Gadget!

Klinkt als een paar kapotte reepjes geheugen. Kreeg je eerst last van veel spontane boots ofzo? want dat wil nog wel eens de aankonding voor zo'n probleem zijn (bij Dimm in ieder geval wel).

Opmerking 2: Weg gooien die computer en een nieuwe 2e hands kopen die sneller is...

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
k thanks.. ga ik eens proberen offie met 1 reepje geheugen wel wil opstarten

Verwijderd

Topicstarter
fuck het geheugen ist ook al niet; iemand anders nog suggesties? Met win me opstart disk komtie verder dan zonder opstart-disk: hij geeft command prompt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 23:25:
fuck het geheugen ist ook al niet; iemand anders nog suggesties?
Ja, probeer een W95 bootdisk (downloaden van http://www.bootdisk.com)

Je zegt zelf dat je wel een prompt krijgt met een WinMe disk (zie een paar berichten hierboven). Probeer dan of je de c-drive kunt benaderen door bv c: of dir c: in te typen en op <enter> te drukken. Indien je daar al problemen krijgt kun je met bv FDISK kijken of alles nog wel is zoals het moet zijn.
Als je de c-drive wel kunt benaderen, ligt waarschijnlijk je MBR om zeep.

Verwijderd

Topicstarter
die mbr... wordt die ook gedelete met een format c: ?
Pagina: 1