Novita/Likom: goed beeldscherm of niet?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
Kwam ik vandaag bij mn leverancier met speciale prijzen, die gast bood me een Novita 17" flatscreen aan voor 175 euro. Ding zag er goed uit, indeling deed me heel veel aan een LG Flatron denken.
Heb em echter niet zien draaien, want hij kon zo snel niet ff aansluiten op een computer, en zoveel aandacht heb ik er niet aan besteed.

Aangezien mijn huidige Panasonic Panasync 4G een beetje minder wordt door de jaren zoek ik een opvolger. Is Novita een beetje goed, of is het je reinste rotzooi wat je net zoals IIyama zo de vuilnisbak in zou dumpen en dan vervolgens direct maar Samsung kopen?

In de search heb ik gevonden dat Novita gemaakt wordt door Likom, dus misschien daar ook ervaringen mee (geloof dat ECL destijds verplicht Likom beeldschermen had als je "ECL Quality partner" wou worden)

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Ik draai nu al 3 jaar met mijn Novita 17" en hij bevalt best goed. Geen rare dingen meegemaakt. Deze was iig prima!

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• _JGC_
Zal wel niet zo goed zijn als die Samsung 757DFX die ik in mn kofferbak had en dat ie daarom niet meekon, maar wat wil je ook voor 100 euro minder :P
Kan die gast natuurlijk ook vragen of ik em een week als proef mag hebben, kan ik em lekker in de hoge refreshrates gooien en bekijken hoe ie zich houdt. Als ie bevalt zit er voor hem meer handel in nml: gaat bij elk verkocht systeem zo'n ding :P

Verwijderd

_JGC_ schreef op 09 september 2002 @ 18:57:
Kwam ik vandaag bij mn leverancier met speciale prijzen, die gast bood me een Novita 17" flatscreen aan voor 175 euro. Ding zag er goed uit, indeling deed me heel veel aan een LG Flatron denken.
Heb em echter niet zien draaien, want hij kon zo snel niet ff aansluiten op een computer, en zoveel aandacht heb ik er niet aan besteed.

Aangezien mijn huidige Panasonic Panasync 4G een beetje minder wordt door de jaren zoek ik een opvolger. Is Novita een beetje goed, of is het je reinste rotzooi wat je net zoals IIyama zo de vuilnisbak in zou dumpen en dan vervolgens direct maar Samsung kopen?

In de search heb ik gevonden dat Novita gemaakt wordt door Likom, dus misschien daar ook ervaringen mee (geloof dat ECL destijds verplicht Likom beeldschermen had als je "ECL Quality partner" wou worden)
Anders baseer jij je iiyama conclusie ook even op een ander model als het ramp-model van iiyama (met bolle platte achterkant). kortzichtig

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Iiyama in de vuilnisbak gooien en overstappen op SAMSUNG... :?
}:O Pics!!!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
_JGC_ schreef op 09 september 2002 @ 18:57:
....
Novita en Likom zijn niet hetzelfde voor zover ik weet.

ECL verkoopt Likom en Hansol...

Novita is een soort Hansol.. wordt oa verkocht door Astra Benelux (kerkrade geloof ik)

Ook de garantie van Novita gaat via dezelde toko als Hansol: Serv-Lab in Tilburg (:r, teleplan 2)

En likom verplicht als EQP? dunno, wij zijn wel EQP.. maar likom verkopen we eigenlijk niet. (al doen we wel meer dingen die geloof ik niet als EQP horen, je moet ook seagate disks afnemen bij hun en intel cputjes...
Terwijl ze dus geeneens intel off.dealer zijn.. Dus je intel channel rebate gaat nieteens op..

Verwijderd

Heb ooit een Novita gehad. Gewoon wat je voor het geld mag verwachten b-prijzen, b-kwaliteit. Verder geen problemen mee. Prima voor bij een ouder of budget systeem.

• _JGC_
Die dingen komen idd van Astra Benelux. Zijn ze een beetje redelijk?
Ow ja: service gaat gewoon via de leverancier, doe teveel handel met hem om elkaar zomaar te laten zitten, zal ie me niet naar Teleplan II sturen :P

• _JGC_
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 19:10:
[...]

Anders baseer jij je iiyama conclusie ook even op een ander model als het ramp-model van iiyama (met bolle platte achterkant). kortzichtig
Tjah, als je een ramp model van IIyama hebt, ben je mooi de lul. Kans dat je weer zo iets krijgt en als oud vuil behandeld wordt is dus ook zeer groot.

Wat betreft dat met Samsung: ik raad mensen vaak de wat duurdere modellen van Samsung aan, zoals de 757DFX, zijn prachtige schermen, gewoon goed, en beter dan een IIyama van dezelfde prijsklasse (heb je van IIyama een instapding voor). Die goedkope ranzige shit van Samsung moet je idd laten staan... 205 euro voor een 17" scherm met 1024x768 @ 75hz als maximale resolutie, aldus de norrod site. Nee, laat die maar staan waar ie staat :X
Pagina: 1