[WIN2K-SP3] Constant gestotter na re-install

Pagina: 1
Acties:

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:19
Ik heb Windows 2000 UK opnieuw geinstalleerd, SP2 en daarna 3 eroverheen gegooid. Daarna Nvidia Detonator 23.11 (Werd mij verteld met een GeForce2 MX400 een latere driver je spellen alleen maar langzamer maakte). Ik weet niet zeker of ie begon te stotteren na de Nvidia driver of al na de SP3 instal (het zou namelijk kunnen dat ie het na de SP2 install nog niet deed, maar die kans is klein). Niet echt op gelet, sorry.

Config:
Asus P2B-F (laatste beta bios, maar had ik ook bij vorige installatie)
P III 500
256MB SD-Ram
Asus GeForce2 MX400
FastTrack Ultra ATA-100 Controler met daarop 2 x
Maxtor 20 GB - 7200 RPM - UDMA5/ATA-100
Logitech MouseMan Dual Optical
AWE64 Gold (ISA) geluidskaart (een oudje ik weet het....)

Extra:
ATA-Controler heeft laatste BIOS (www.promise.com) 2.20.0.14
Ook laatste Windows driver (ook tijdens installatie gebruikt) 2.00.0.34

Als ik opstart kraakt/stottert dat Windows opstart geluidje al. Windows is compleet ingeladen, en ik beweeg alleen een beetje de muis dan hangt/stottert ie om de zoveel seconden (10-20-30). Ik installeerde Winamp even snel. MP3'tje aan, rara wat gebeurt er, precies wanneer die stottert, liedje ook stotter :).

Nou heb ik kwa drivers helemaal niks veranderd. Het enige wat ik gedaan heb is wat BIOS Settings veranderd, maar dat was nog voor de re-install en dat gaf ook geen problemen met de oude installatie. Nu kan ik allerlei drastische maatregelen nemen (reinstall zonder SP3, andere NVidia drivers, oudere ATA-controller drivers), maar het zou wel makkelijk zijn als iemand dit probleem kent en mij de oplossing kon vertellen.

Ik ga nog even wat BIOS settings uitproberen. Als het probleem opgelost is, meldt ik dat.

Wat een onzin..

• dixon
Hij stottert al helemaal erg wanneer ie moet laden (licht of zwaar), bijvoorbeeld ICQ Setup, Logitech mouse drivers & Internet Explorer opstarten. Ik kan wel Windows Updates gaan doen etc, maar straks blijkt het aan SP3 te liggen en dan kan ik alles weer opnieuw doen (heb geen uninstall optie bij de SP3 update aangegeven). Toch is het vreemd, er is echt niet veel veranderd. Wat ik nog kan zeggen is dat bij die vorige installatie heb ik eerst lang met SP3 gedraaid, veel progs en drivers geinstalleerd, andere Nvidia driver (28.xx zie nvidia.com) en daarna SP3 upgrade, maar dit lijkt me niet uit te moeten maken, toch?

Wat een onzin..

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:17
Heb je DMA van je harde schijven aan staan? (onder windows)
Of misschien IRQ conflict?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• dixon
De hard disks staan op een ATA-100 controller, dus kan je ze niet in Windows veranderen. Bij het opstarten van de pc geeft ie ook aan dat ze op UDMA5 staan, en me pc is verder heel snel (vergeleken met zonder ATA-controller, dus ATA33). Dus dat zit goed.
IRQ conflict? Staat allemaal auto, en kheb verder niks extra's aangesloten dus beetje raar als ie dat nu anders gedaan heeft, maar ik zal even kijken.

Wat een onzin..

• dixon
Sorry, ATA-Controler heeft laatste BIOS (www.promise.com) 2.20.0.14 is laatste bios, maar ik had 2.20.0.11, nu heb ik .14, maar probleem nog niet opgelost...
Iemand? Please??

Wat een onzin..

• dixon
Voordat ik opnieuw ga instaleren, hier heb ik nog een print screen van mijn irq's, er staat veel op 9, alleen hoe verander ik IRQ's? Moet dat in BIOS? hoe? :)

http://people.a2000.nl/pscher00/IRQS.jpg

Wat een onzin..

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

sp3 leverde bij mij ook enkel problemen op bij w2k.
explorer.exe gaf constant foutmeldingen. Voorlopig hou ik het ff bij sp2

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• dixon
explorer.exe fouten heb ik ook 1 keer gehad toenet...

Wat een onzin..

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Jah ik heb ook het idee dat dingen wat trager gaan, explorer crashes en dat af en toe wat stottert

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Deze vraag past beter in Windows Operated Systems. Dus SA => WOS :)

Hoe staat het met je processor loads - kijk eens in de task manager.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dixon
Ehm, 97 idle, ga ik met muis bewegen 80-90% idle... normaal dus...
Ik heb opnieuw geinstalleerd, maar dan alleen SP2 + nvidia 23.11, probleem nog niet opgelost, het ligt dus niet aan SP3. Ik ga ff andere nvidia drivers instaleren. Overigens zijn de IRQ's nu wel goed verdeeld, dus dat doet SP3 niet goed blijkbaar:
http://people.a2000.nl/pscher00/IRQS2.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door dixon op 09-09-2002 21:23 . Reden: IRQ plaatje ]

Wat een onzin..

• dixon
Nvidia Drivers uninstaleren heeft totaal geen effect. Er blijft niks over behalve een lagere driver versie van me ata-100 controler installeren.. of het is toch BIOS settings...

Wat een onzin..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rop die ISA kaart er eens uit.. minimaal aantal kaarten erin, en probeer het stuk voor stuk op te bouwen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dixon
Ik heb nu de oude drivers voor mijn ATA100-controler geinstalleerd, namelijk 2.00.0.29, en tot nu toe geen gestotter, ik denk dat het probleem opgelost is. Dit zou wel gemeld moeten worden bij promise.com. Als er weer iets is, dan post ik het wel hierbij... bedankt IEDEREEN maar niet heus...

Wat een onzin..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dixon schreef op 09 september 2002 @ 21:35:
bedankt IEDEREEN maar niet heus...
Waar slaat dit op?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dixon
Oke BackSlash32, jij wel bedankt dan :)

Wat een onzin..

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

dixon schreef op 09 september 2002 @ 21:35:
Ik heb nu de oude drivers voor mijn ATA100-controler geinstalleerd, namelijk 2.00.0.29, en tot nu toe geen gestotter, ik denk dat het probleem opgelost is. Dit zou wel gemeld moeten worden bij promise.com. Als er weer iets is, dan post ik het wel hierbij... bedankt IEDEREEN maar niet heus...
Dat je zelf het probleem hebt gevonden, is erg knap van jezelf, maar er zijn hier ook mensen geweest, die je hebben proberen te helpen en zoals het nu eenmaal is met computers, helpen, zonder precies te zien wat er gebeurd valt tegen, dus die laatste zin slaat nergens op.

nofi

Nu even wat anders, ik heb zelf ook het idee, dat na Service Pack3 mijn systeem wat langzamer is geworden, vooral als ik gewoon aan het rondklikken ga in verkenner.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Verwijderd

En Outlook Express wil de wachtwoorden van me Chello mailaccount en GMX niet opslaan, maar of dit nu met W2K te maken heeft... ik weet hier echt geen oplossing voor het wachtwoord staat ook na opslaan weer leeg bij de opties. Vaag allemaal.

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

Als je 2k toch weer eens vers installeerd zet dan in de bios ascpi , powermanagement, en pnp OS etc. uit. Begin met alleen de video kaart en in jou geval de ide controller. Als 2k staat dan GHOST dan sp3 (als je die moet dodownloaden eerst modem of NIC)dan detonator.reboot, audio reboot etc.
Alle devices in je bios (usb lpt com etc.)ook een voor een(reboot) .
Alle devices krijgen nu hun eigen (natural) irq. Om nu van standaard pc naar ascpi pc te komen......... RTF FAQ`s Check ook of je ide op dma staat, moet je soms een beetje op aandringen bij 2k.
Met een goeie tuning berijk je soms meer als een nieuwe Proc. 8)7

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Pagina: 1