Toon posts:

[win2k] enventlog error perfdsk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg onder eventlog dat de perfdsk service niet goed draait of niet aan staat. Volgens mij is deze service niet nodig omdat ik hem als een desktop draai en niet als een server. Maar evengoed wat kan ik hier allemaal aan doen? Dit is de tekst die ik bij de foutmelding krijg:

Unable to read the disk performance information from the system. Disk performance counters must be enabled for at least one physical disk or logical volume in order for these counters to appear. Disk performance counters can be enabled by using the Hardware Device Manager property pages. Status code returned is data DWORD 0.

Wie kan mij hierover meer vertellen??

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

kijk eens op www.microsoft.com/technet

En als je een id nummer van het event hebt: kijk eens op www.eventid.net :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

even diskperf -y draaien, en dan rebooten.

Waarschijnlijk probeer je met perfmon (of heb je iets van monitoring/statistics tool geinstalleerd) de physical disk counters te lezen (zoals hierboven staat), en dan krijg je deze melding.

Verwijderd

Topicstarter
maar wat doet dit dan? Ik heb win2k proff. draaien en wil zo min mogelijke ballast, dus ook deze diskperf. Hoe zie ik dat deze uit staat?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

als je rechtsklikt op "My Computer" -> "properties" - > Hardware -> "Device Manager" -> View -> "Show Hidden Devices".

Vouw nu "Non-Plug and Play drivers" uit, en daar zie je "Diskperf" staan. Je kan hier ook direct voor Start/Stop kiezen.

Als je precies wilt weten wat het doet (en niet voldoende hebt aan mijn bovenstaaande uitleg), zoek dan eventjes met Google op diskperf ( click) of zoek op http://support.microsoft.com.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 09 september 2002 @ 22:31:
als je rechtsklikt op "My Computer" -> "properties" - > Hardware -> "Device Manager" -> View -> "Show Hidden Devices".

Vouw nu "Non-Plug and Play drivers" uit, en daar zie je "Diskperf" staan. Je kan hier ook direct voor Start/Stop kiezen.

Als je precies wilt weten wat het doet (en niet voldoende hebt aan mijn bovenstaaande uitleg), zoek dan eventjes met Google op diskperf ( click) of zoek op http://support.microsoft.com.
Bij startup staat ie juist uit(disabled). Dus iets ansers geeft aan dat ie de counters niet kan lezen. Ik kan in het eerste tabblad van diskperf (onder non-plug and play drivers in devicemanager)het hele device ook disabelen(dus niet onder startup). Ik weet niet of dit dan wel goed is. MS is ook al niet te duidelijk me info.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een beetje zitten aanpassen. Diskperf enable gedaan en wilde de diskperf starten. Toen kreeg ik gelijk te zien dat de drivers biet goed zij(code24).

This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. (Code 24)

Click Troubleshooter to start the troubleshooter for this device

Maar ik heb geen zin om zo maar met die drivers te kutten. Dus weet het nu niet en heb alles maar weer op disabled staan.
Pagina: 1